Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 20, 2020

SERANGAN DI LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA KOTA KINABALU MENCETUSKAN PERSOALAN TENTANG KEWIBAWAAN PDRM DAN KESELAMATAN DARI ANCAMAN ASING DI SABAH!!!!



Pilihanraya Kecil Parlimen Kimanis telah pun berakhir dengan kemenangan kepada calon UMNO-MUAFAKAT NASIONAL, Muhammad Alamin dengan majoriti yang lebih besar berbanding yang diperolehi oleh calon terdahulu, Anifah Aman yang dipaksa melepaskan kerusi tersebut oleh calon WARISAN yang kalah lebih besar kali ini.

Selalunya selepas pilihanraya, masalah-masalah yang wujud dan timbul sepanjang kempen akan dilepaskan dan dilupakan. Ibarat biduk berlalu kiambang bertaut. Politik Malaysia walau sehangat dan sekontroversi mana sekalipun, tidak akan menyebabkan berlakunya pertumpahan darah sepertimana yang berlaku di Filipina.


Bagaimanapun, kumpulan PTI yang pro PAS SEMENTARA SABAH (PSS) yang sangat dibenci dan ditentang oleh warga asal Sabah, terus menyimpan dendam. Mereka melihat salah seorang Exco Pemuda UMNO yang agak agresif berkempen di kalangan golongan muda di Kimanis tentang BAHAYANYA PSS kepada warga Asal Sabah malah PSS akan menjadi warga Asal Sabah sebagai PTI manakala PTI pula berlagak menjadi tuan.

Alasan kononnya Exco tersebut mengoyak gambar Shafie Apdal merupakan alasan paling cikai memandangkan yang dikoyakkan itu adalah flyers yang kebetulan wajah Shafie Apdal berada di atasnya.

Sabah dan pendatang asing dari Filipina adalah masalah besar yang seolah-olah tidak wujud jalan penyelesaiannya. Ditambah pula dengan sikap pro-PTI yang ditunjukkan oleh Kerajaan Negeri Sabah di bawah Shafie Apdal selain amalan assobiyah yang amat menebal, menjadi warga Asal Sabah dan rakyat Malaysia amat terancam dengan pendatang yang lebih agresif dan tidak segan-segan melakukan jenayah walaupun di tempat awam dan terbuka seperti Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu.



Apa yang berlaku di KKIA petang semalam, turut ditonton oleh sebilangan pelancong dari luar yang sudah pasti beranggapan bahawa itulah perangai orang Sabah, walaupun sebenarnya mereka bukan orang Sabah!

Bayangkanlah seandainya 600,000 orang seperri yang dikatakan oleh Ajis Jamman, akan diberikan PSS. Walaupun Ajis berkata, PSS bukanlah jaminan warganegara tetapi udang-undang warganegara pula mengesahkan ia adalah permulaan kerana selepas 5 tahun memegang PSS, mereka boleh memohon pemaustautin tetap. Selepas tempoh pemastautin tetap, mereka layak memohon kewarganegaraan Malaysia.

Dan sepanjang memegang PSS itu juga, mereka akan beranak pinak. Sudah tentu anak pinak mereka juga perlu dilakukan sesuatu oleh kerajaan negeri khususnya. 

Menyedarkan warga asal Sabah tentang bahaya PSS, akan mengancam kelangsungan PTI dari Filipiina yang mengakui mereka adalah pemilik sah Sabah menerusi Kesultanan Sulu yang telah pun lenyap dan muflis. 

Justeru tidak hairan mengapa mereka sangat berdendam dan sanggup menghantar rombongan samseng anak-anak kecil memburu dan menanti Exco Pemuda UMNO itu di KKIA.


Ia samalah seperti kejadian lanun-lanun Kiram cuba tunjuk hebat dengan membunuh 8 orang pegawai dan anggota polis dalam Tragedi Tanduo. Yang membuat serbuan di KKIA semalam juga adalah dari puak yang sama. Dan yang menariknya, mereka juga menyokong Ketua Menteri Sabah yang sama!

Kalau Kompleks Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu boleh diceroboh dan serangan dilakukan sesuka hati oleh golongan PSS-PTI itu, tahap keselamatan keseluruhan Sabah sememangnya boleh dipertikaikan dan dipersoalkan.

Apatah lagi selepas beberapa jam serangan tersebut, Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu yang berasal dari Semporna berkata, polis masih belum menerima sebarang laporan berhubung insiden berkenaan meskipun klip-klip video tentangnya sudah pun tular di media sosial.





Yang menjadi tandatanya kini, bagaimanakah tindakan PDRM berdasarkan laporan yang dibuat oleh EXCO Pemuda UMNO berkenaan terutama sekali ancaman bakar bunuh yang turut melibatkan seorang pegawai polis berpangkat ACP selain kejadian serangan di KKIA?

Atau akan disenyapkan dengan harapan, masyarakat akan mudah melupakannya apabila wujud banyak isu lain? Apakah isu keselamatan seperti ini akan dikompromi dengan isu-isu politik?

3 comments:

Carlos Santiago said...

BERTABAHLAH BRO

bankami.blogspot.com

BSP said...

seperti biasa...
bila kena pada UMNO dan pembangknag lain...tindakan punyalah slow macam kura2 berjalan patah kaki...

Tapi kalau budak tisu lembut kena tolak sikit ajer, macam kilat mereka bertindak...terus masuk lokap...

Nampak sgt....sebab tu rakyat meluat dan sakit hati dgn PH

Padan muka warisan PH kalah!!!...buat malu ajer..
Parti terbesar memerintah pun boleh kalah!!!....malu nyer!!

Allah maha besar.....perancangan Allah lebih hebat

Anonymous said...

Dimana ada taik hanyut berlonggok disitu dia berenang dari terkapai kelemasan bila dia mula terasa nak mati kelemasan ....

Pepatah Wawasan 2020 - Tak ada timbunan sampah sarap longgokan taik hanyut berguna juga akhirnya

kikikiki...




Tulur fossil purba dijumpai...!!


species apa saksikan fakta nya..!!


ATOK UMPAMA MAHARAJA KERALA DISARONG TAHTA BERLIAN DIKEPALA MAKLUMLAH MAMAK MUDAH LUPA..!!
LUPA SARUNG PAKAIAN DI BADAN NYA..

kikikiki..!!

KIKIKIKIKIKI...!! pakai mahkota ke hulu hiliorr tanpa pakaian apa lagi tulur fossil purba yg berusia 95 tahun bergoyang laju lerr yeoppp ooiii...bergoyang..yangg..yyanggg. kikikiki..!!!

MAMAKNDA DIJULANG MACAI UMPAMA RAJA SEGALA RAJA
ACAH ACAH RASA ADA POWER MAHA BERKUASA MENCIPAN
SEKALI DAP TENGKING PIBG LAGI POWER AKHIRNYA
UMPAMA PAKAI MAHKOTA D'KAPLA TANPA PAKAIAN DIBADAN..

kikikikiki..

Dr Mahathir mengulangi lagi mantera negara ini berada dalam keadaan teruk kerana hutang yang ditinggalkan oleh kerajaan lama.

Pada zaman media terhad dan terikat, propaganda berulang ini akan menjadi satu dongengan yang akan diterima rakyat sebagai kebenaran.

Namun dalam dunia media yang begitu terbuka dan luas, dongengan yang terus diulang-ulang hanya menjadi Dr Mahathir seperti kisah ‘Maharaja yang tidak berpakaian’ boleng telanjang bulat ke hulu hilior, tulur fossil purba specis mamak beracun berayun ayun ikut langkah sumbang nya... kikikikiki..!!

Dr Mahathir tidak sedar bahawa kebanyakan kenyataan beliau sekarang hanya menjadi bahan tertawa masyarakat kerana para pegawai beliau tidak lagi menceritakan kebenaran.


FORMULAACAHPOWER = TEPUK + POPCORN TAMBAH + BMF

 
Blogger Templates