Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, October 24, 2014

PENGANJUR 'MARI SENTUH ANJING' MOHON MAAF, BUAT SIDANG MEDIA DAN MINTA PARA PESERTA PADAM GAMBAR MEREKA!!!!

Setelah bikin heboh dan cuba menimbulkan kegemparan kononnya dia diugut dan akan dibunuh, akhirnya si bedebah bernama Syed Adzmi Alhabshi muncul semula untuk menimbulkan satu lagi polemik. Menurutnya, dia akan mengadakan satu sidang media esok untuk menerangkan isu yang menimbulkan kegemparan dan kemarahan umat Islam di Malaysia, bahkan sehingga ke Brunei Darussalam.

Syed Adzmi yang lembik dan tergedik-gedik juga telah menyarankan agar para peserta yang kebanyakannya perempuan Melayu bertudung, memadamkan gambar-gambar mereka di Facebook selain meminta maaf kerana kesukaran yang sedang mereka hadapi sekarang.

Sebelum ini, MAIS telah menafikan memberikan kebenaran kepada Syed Adzmi untuk menganjurkan umat Islam memeluk, membelai, mencium dan membela anjing tanpa sebarang keperluan, berbeza daripada hujah yang diberikan oleh Syed Adzmi konon-kononnya program yang dianjurkannya telah diberikan kebenaran oleh Majlis Agama Islam Selangor.

Manakala Menteri Besar Selangor yang juga Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali pula menyatakan dengan sombong, dia enggan mengulas tentang program tersebut kerana menyifatkannya sebagai REMEH. Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim pula, memandang ringan perkara itu dengan mengejek dan menyindir mereka yang menentangnya sambil berkata dalam ceramahnya di Permatang Pauh dua hari sudah, banyak perkara besar lain yang boleh ditentang oleh umat Islam, bukannya bab menyentuh anjing.

Majoriti ulama Malaysia yang berpegang kepada Qaul Ashah, Qaul Azhar Ashhab Al-Syafie, Qaul Sahih dan Qaul Rajih Mazhab As-Syafie, menyeru agar penganjur, peserta dan penyokong program 'PEGANG ANJING' itu bertaubat.

Mazhab As-Syafie adalah mazhab rasmi Malaysia.

No comments:

 
Blogger Templates