Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 26, 2014

KEDAH PULA DIANCAM BANJIR DENGAN PADANG TERAP DAN BANDAR BAHARU DUA WILAYAH PERTAMA DILANDA!!!!

Sibuk dengan banjir di beberapa buah negeri Pantai Timur selain berita  bencana banjir di Perak dan Johor. Sampaikan Azmin Ali, Menteri Besar Selangor pun turut mengambil peluang mempublisitikan diri dengan pendermaan sejumlah wang kepada beberapa Kelantan, Terengganu dan Pahang. Menariknya untuk Kelantan, Azmin Ali hanya berurusan dengan Husam Musa dan bukannya Kerajaan Negeri yang bermenteri besarkan Ahmad Yaakob.

Berita banjir di Kedah dan Perlis nampaknya belum lagi mendapat tempat walaupun sudah ada pemindahan penduduk dibuat.

Antara daerah di Kedah yang sedang dilanda banjir sekarang adalH Padang Terap. Antara kawasan di Padang Terap yang paling teruk terjejas sekarang ini adalah di Felda Lubuk Merbau. Sungai Tok Mat mencatatkan kenaikan paras air secara mendadak. 70 orang penduduk yang tinggal di tebing sungai telah pun dipindahkan ke penempatan-penempatan sementara.

Laporan Semasa Banjir Negeri Kedah

Tarikh : 26 Dis' 2014

SENARAI PUSAT PEMINDAHAN
NEGERI KEDAH

~DAERAH PADANG TERAP~

1. Dewan Kg. Tanjung Piring
    Mukim Tekai
    8 keluarga, 41 orang

2. Dewan Kg. Sungai Kap
    Mukim Tekai
    3 keluarga, 10 orang
   
3. Dewan Petunas Felda Lubuk Merbau
    Mukim Tekai
    16 keluarga, 92 orang

~DAERAH BANDAR BAHARU~

1. Sek. Keb. Sungai Kecil Ulu
    Mukim Bagan Samak
    4 keluarga, 14 orang

Jumlah keseluruhan:
4 Pusat Pemindahan
31 keluarga
157 orang

Banjir teruk yang melanda negara terutama di negeri-negeri terlibat dikatakan antara yang terburuk dan tidak dijangka walaupun kejadian banjir itu telah diramalkan.

Agak menarik untuk melihat kesiapsiagaan agensi-agensi terbabit dalam menangani banjir di seluruh negara. Walaupun timbul beberapa masalah terutama akibat terputusnya jalan perhubungan selain angka korban banjir yang semakin meningkat, namun melihat kepada penggembelengan usaha agensi awam, swasta, NGO dan sukarelawan, setakat ini keadaan masih lagi teratur dan pembahagian bantuan berjalan lancar.

Agensi-agensi serta petugas awam yang terlibat dalam usaha-usaha menyelamat dan penghantaran bantuan, sedang dan masih bertungkus lumus walaupun pada masa yang sama, mereka dikecam oleh sebahagian manusia yang rasa mereka lebih hebat dan pandai.

26 comments:

Anonymous said...

Inilah musibah mengikut ajaran Sunnah Wal Jamaah yang di bawa oleh Nabi Pak Kuti Haramjadah Laknatullah. Lama Kelamaan Malaysia akan dikenali sebagai Pulau Malaysia.

Anonymous said...

Tak Nampak pun Mahathir Bangkai Tua ini, kebetulan masa banjir dia main kuda kat Argentina.

Anonymous said...

Kalau banjir di Kedah, tidak ada gunanya Mukriz Botak sebagai MB, walaupun ada kabel , Kedah masih lagi mengalami banjir.

Anonymous said...

Kalau begitu kamu sajalah yang jadi MB Baru tak ada bencana Alam, boleh arahkan bila nak hujan bila tak....

Anonymous said...

ckp mcm dri tu Tuhan.bencana nie bkn bleh d jgka ble bgaimana kt mna..kalo Allah kate Kun Fayakun..jd la bencana...sape pon MB beso mna pon kabel..kuase Allah x bleh d lwn..guna akal la kalo nk komen...anon 1.43

Anonymous said...

Anon 1.33 bole fikirkah tdk? Apa kena mengena tun M dgn banjir d kelantan pahang kedah mahupun trengganu. Kl pun bnjir.tun M lama dah brsara dn sudah ada dua PM yang tadbir urus negara. Kelantan contoh dbawah Pakatan Rakyat/PAS - nak tuding jari iti agak bro..

Anonymous said...

Tun M biarlah dia main golf dmanapun dan lama manapun. Dia dh brsara lamadah. Banjir ini bukn dia yg mahu. PM dan MB negeri masing2 prlu fikir apa hal sampai begini banjir. Betul juga Kelantan yg ditadbir urus PAS/ PKR x bole tuding jari pada Tun M. Sendiri urus sendirilh jawab.

Anonymous said...

Sepatutnya di kelantan ...pemimpin PR yang perlu lebih memberi keutamaan...bila lagi nak tunjuk prihatin kpd rakyat yang menyokong kita...alih -alih nak salahkan pihak lain...salah org kita nampak tapi kelemahan kita , kita sembunyikan...

Anonymous said...

Tapi Tun M ialah orang yang bertanggung jawab membawa hutang sebanyak 700 billion sekarang ini ,sampai Najib tak ada duit nak buat projek 2 untuk elak banjir.

Anonymous said...

Apa yg ko merapu ni..cakap mcm org x ada agama...maki hamun makanan harian..ingat apa yg diucap akan balik kpd kita...org dpt pahala..kita kumpul dosa...dah rasa tinggi sgt ke ilmu ko ni...

Anonymous said...

UMNO akan bawa ajal selagi Tun M tidak di dakwa di atas pembunuhan Norlida Shamsuddin dan Mustakizah selain dari Memali. Kedah akan hancur semasa rejim Mukriz Botak . Dah ada Putting Beliung, Banjir, nak apa lagi , Gempa Bumi!!!

Anonymous said...

Tun M ltak jawatan 2002. 14 tahun dah lalu dgn 2 PM. Satu turun krna trpaksa. Yg satu lagi seolahnya melaean x mahu turun. Kalau xde duit, yg naikkn gaji pnjawat awam dan tabur brim sana sini buat apa? Pun begitu banjir ini buknlah angkara Tun M. Bukankah setiap negeri ada MB nya. Apa mereka dh buat selama ini???

Anonymous said...

Fakta dr org gila mana ko dpt ni...keturunan x tahu bersyukur...org x ada ilmu je yg senang sgt dgr dan percaya cakap2 org..telan bulat2. Mi

Anonymous said...

Rakyat Kedah dah pilih MB dan dprkenankn Sultan. Kalau tak suka tunggu pilihanraya atau belah dari Kedah. Buat masa ini suara kau suara minoriti.

Anonymous said...

Hahaha...pada sape yg ko marah sgt ni....kelantan tu islam sgtlah kot yg malapetaka turun smpai mcm ni...mgkn Allah nak tunjuk...sorylah ckp...org gila mcm ko x blh layan sgt..

Anonymous said...

Susah nak brbincang dgn orang yg merapu dan merapi. Orang ini brbincang tanpa guna akal dan logik. Sekadar dendam kesumatnya. X dapat bapaknya, anaknya pun dia rembat mmbabi buta tak kira logik atau tdk.

Anonymous said...

kelantan kena teruk sekarang..ALLAH marah sbb dok janji nak buat hudud sampai sekarang terkial2..kalau tak mampu buat janji..macam BN surrender awai2..ni berlagak asyik menipu hudud kehulu hudud kehilir..sekarang rakyat jugak yg susah

Anonymous said...

Semua benda yang di rancang oleh Kerajaan Negri Kelantan tidak dapat dibuat bab sumber2 negeri di songlap Mahathir dan konco2 nya . Tiap2 tahun sememangnya Ktan dan Tgannu menghadapi banjir. Tapi masih lagi kedua dua negri tak dapat buat tindakan2 yg sepatutnya sebab dana untuk rakyat masuk kocek org2 UMNO yang sial!!!!!!!!!!!!!!!!!! Harap kedua dua negri ini merdeka lagi baik mereka akan dapat sumber minyak dlm negeri sebanyak 100%. Sekarang Mahathir kata jgn bagi BR1M, kepala hotak dia.

Anonymous said...

PKR DAN FITNAH BERPISAH TIADA

Anonymous said...

PKR DAN FITNAH BAGAIKAN AUR DAN TEBING

Anonymous said...

INGAT PKR INGAT FITNAH

Anonymous said...

FITNAH DAN PKR BERPISAH TIADA

Anonymous said...

PKR DAN FITNAH BERPISAH TIADA

Anonymous said...

Brhujahlah atas logik bukn kepala lutut.

Anonymous said...

Kepala hotak orang yang kata tak payah BR1M.Mahathir adalah Natang No.1 , makan tak habis..

Anonymous said...

Songlapan DAN UMNO BERPISAH TIADA

 
Blogger Templates