Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, December 27, 2014

RUPA-RUPANYA NAJIB ABDUL RAZAK DIPERLUKAN UNTUK SELESAIKAN SEMUA MASALAH DI NEGARA INI!!

Payah rupa-rupanya menjadi Najib Abdul Razak yang bertugas sebagai  Perdana Menteri Malaysia. Rakyat Malaysia semakin ramai yang banyak lemak sampai lemak sudah naik ke otak sehinggakan mereka tidak nampak apa-apa atau sesiapa melainkan Najib Abdul Razak.

Banjir di Kelantan... SALAH NAJIB!!!

Hubungan terputus dan bekalan kecemasan sukar dihantar... SALAH NAJIB!!!

Konvoi bantuan bekalan makanan  dan keperluan polis serta tentera tak sampai ke kawasan terjejas... SALAH NAJIB!!!

Air naik sampai ke tingkat tiga bangunan sekolah... SALAH NAJIB!!!

Tak cukup dengan Najib, ditanya pula mana menteri-menteri yang lain. Kenapa mereka tak ada. Kenapa mereka tak ketuai rombongan penyelamat? Kenapa tak sentiasa menampakkan muka bersama-sama mangsa banjir?

Pendek kata bermacam kenapa yang lain.

Habis jadah apa semua pengarah agensi? Apa jadah adanya anggota-anggota bantuan? Apa jadahnya pembabitan pelbagai agensi dan jabatan serta sukarelawan dalam bencana kali ini?

Sebenarnya golongan yang paling banyak mempersoalkan kewujudan Perdana Menteri dan menteri-menteri dalam bencana banjir ini adalah tergolong di kalangan PENCINTA, PERINDU dan PENCANDU mitos serta legenda bagaimana pemimpin menanggung beras, bekerja menoreh getah atau menyusun batu bata untuk bina rumah rakyat, berkhayalkan rakyat terkangkang dengan mulut ternganga dan pemimpin menyuap makanan terus ke dalam perut mereka.

Golongan ini sengaja tidak mahu faham tentang peranan eksekutif, legislatif, pengurusan dan pentadbiran. Mereka fikir, kalau tentera kerjanya hanyalah meronda dan bunuh bandit. Kerja polis adalah hambat penjenayah...

Mujur jugalah orang pro kerajaan sedikit lebih bijak dengan tidak mempersoalkan ketidakhadiran Menteri Besar Kelantan yang gagal turun ke kawasan-kawasan bencana banjir, bahkan tidak pula mengutuk MB Kelantan berunding dengan Kerajaan Pusat bagi bantuan yang diperlukan oleh mangsa-mangsa banjir di Kelantan.

Semuanya kerana mereka ada sedikit pengetahuan bahawa pengurusan bantuan kecemasan dan kemanusiaan yang diberikan sekarang berjalan lancar kecuali di beberapa kawasan yang tidak boleh didatangi kerana halangan seperti cuaca buruk dan sebagainya. Bagaimanapun, daripada laporan semasa ke semasa, pelbagai agensi bantuan sedang berusaha untuk menyalurkan bantuan.

Sedangkan pada masa yang sama, puak satu lagi sekadar umum dan isytihar dan itu sahaja sudah cukup untuk mengembangkan lubang hidung para penjilat mereka. Anehnya mereka tidak pula mempersoalkan ADUN-ADUN serta Ahli-Ahli Parlimen Pakatan dan Pegawai-Pegawai Daerah yang gagal berfungsi untuk rakyat di kawasan terjejas.

Tragedi ini membuktikan bahawa Najib dan UMNO-BN diperlukan umtuk rakyat manakala saingan mereka pula sekadar paper-doll yang bermekap tebal dan terjerit-jerit dengan suara garau!!!

Tak mengaku lagi Malaysia masih memerlukan kepimpinan UMNO-BN untuk tempohnyang lebih panjang berbandong retorik UBAH yang m3njadi slogan Pakatan?

Siapa yang lebih kuat berpolitik sampai langsung tidak ada pantang larang dan had lagi?

29 comments:

Anonymous said...

Ada sekor lagi pemimpin negeri pembangan sedang enak bercuti di luar negara selepas bikin panas isu kalimah Allah. Kenapa tak tanya bila dia nak balik? Hebat taik kucing!!!

Anonymous said...

MB Kelantan minta maaf pada rakyat sebab terperangkap oleh banjir!! Wowww...satu pengakuan yang tidak logik seorang yang berstatus MB terperangkap dalam banjir dan tidak dapat membantu rakyatnya yang telah bersusah payah turun untuk mengundi beliau, bila rakyat susah cukup senang buat alasan, kalau logik ok juga, tapi langsung tidak logik,..kenapa menteri2 UMNO boleh turun, ngapa NGO2 boleh turun,...alasannya bodoh seorang MB ni nampak sangat bahawasanya PAS dan PR tiada kemampuan untuk membantu atau takut duit yang ada pada mereka akan terpakai untuk membantu rakyat2 mereka yang berada dalam kesusahan. Malang sekali UMNO dan BN...mereka juga lah yang terpaksa membantu mangsa2 yang rasanya tidak akan disyukuri oleh mereka, malah akan terus memfitnah dan mencaci kerajaan dan seterusnya mendoakan perkara2 buruk pada UMNO , itu yang pasti akan berlaku...tak percaya kita tunggu lepas banci surut nanti.

Anonymous said...

Kenapa Najib je, Mahathir dah mati ke????????????????????

Anonymous said...

Mmg betul argument admin, tapi masa-masa begini la patut pemimpin besar ada sekali. Kalau tak boleh buat apa pun, at least tunjukla moral support. Kata champion rakyat?

Ni dok senang-senang tinggalkan negara yang tengah sesak. Sapa tak marah?

Anonymous said...

Anon 2:21 Pehal ko kaitkan Mahathir pulak, dia bukan PM lagi...

Kepada penulis memang betul takkan Najib diperlukan untuk selesaikan semua masalah di negara BAHKAN Najib juga tidak ddiperlukan lagi sebagai PM negara ini!

Anonymous said...

Negeri sapa tu...PASSSSS...tapi Najib kena settlekan...anom 2.22...anda memang bijak..

Anonymous said...

Yg kau kaitkan mahathir tu kenapa ??

kau ni bangang ke bebal ??.....SIAL

Anonymous said...

Mmg negeri PASSS tapi masih dlm malaysia. Pee emm Malaysia siapa, NAJIIIBBB. Kalau x NAJIBBB SAPAAA lagi? Ko lagi bijak kan anon 2:50pm

Anonymous said...

Kau perli aku eeekkk...

Anonymous said...

Ada juga org sedar diri...he he baru mengaku Najib PM Malaysia..kalau susah PM kalau masa senang kutuk Najib satu dunia..nasib kau sedar diri mengaku Najib PM..ha ha ati byk senang..

Orang melayu said...

Mmg la dlm malaysia , tp d bwh tadbir urus siapa , klau kau fkr mcm tu tk perlu la ada negeri kelantan , mb kelsntan dan party pas .

Unknown said...

Admint pun kalau nak Bodek PM pun biarlah berpada-pada...Takut kena potong Elaun ke?haha

Orang melayu said...

Ini bkn bdek lol ! Tp klemahan sndri tknk megaku tp sbuk cari kesalahn orng lain spttnya ketua2 mnteri pr yg bertngkus lumus mnolong rakn mereka , tp d mn mereka ? Knp tk d persoalkn

Anonymous said...

Mahathir kalu dia cakap banyak, kerja pun mesti banyak......... jangan asyik nak hentam penentang dia sahaja...........

Anonymous said...

Pas mmg maksum..mana ada salah pd parti pas...dah kena laknat Allah sampai negeri tenggelam mcm ni pun sibuk nak cari salah org...bl senang doakan org yg depa minta tolong ni pecah perut bl susah merayu suruh dia dtg....padahal org yg depa nak lantik jd pm ntah hilang kemana...najib jg yg mereka cari...semoga pas insaf dgn perbuatan mereka selama ni..

Anonymous said...

Bapa segala perosak2 di Malaysia ialah Mahathir Haramjadah Bangkai Tua, makluk itulah yg bertanggung jawab ke atas segala aniaya yang dilakukan ke atas rakyat Malaysia. Dulu dia dan kroni2 bolot semua harta Kelantan dengan menidakkan negeri itu royalti minyak. Kalau diberikan dari dulu, Kelantan dah buat Dyke dan projek2 tambatan yang lain untuk menghalang banjir. Kerana Bangkai Tua dan UMNO lah banjir yang dasyat berlaku di Pantai Timur. Harap Bangkai Tua ini dibuatkan sebagai sampah suatu hari nanti dan dibuang kedalam Longkang .

Anonymous said...

Kelantan ini di bawah Thailand atau Malaysia ???, Mahabodoh kau ini. Siapakah sepatutnya tolong Kelantan selain dari Najib yang pegang Dana Negara ialtu wang rakyat, bukan nya wang Kepala Bapak Kamu wahai Admin.

Anonymous said...

Kelantan ini di bawah Thailand atau Malaysia ???, Mahabodoh kau ini. Siapakah sepatutnya tolong Kelantan selain dari Najib yang pegang Dana Negara ialtu wang rakyat, bukan nya wang Kepala Bapak Kamu wahai Admin.

Anonymous said...

Mmg la bawah malaysia tp negeri bawah pas yg suka memaki sesama islam kalu dap puak pemakan babi di jilatnya jubo....pi la settle sndri kata hebat...apasai nk mintak tolong sama org umno...taniah pm moga d permudahkan. ...

Anonymous said...

Nampak sangat bodoh..Selangor bagi 1 juta..ada duit..Kelantan mana duit peruntukan kerajaan pusat bagi tiap tahun..takda sumpan ke untuk musibah..sikit2 wang rakyat..brp byk kamu sumbang utk negara..

Anonymous said...

Ini bukanlah minta belas kesihan sama UMNO, Kelantan adalah salah sebuah negeri dlm Persekutuan Malaysia, kalau begitulah kelakuan UMNO bolot hasil negeri, baik Kelantan merdeka.

Anonymous said...

Apa hal Mahathir pulak. Nuar Al Jub dah balik ke nak bantu, Nicky Ajis mana? Dah uzur sgt ke? Tapi bila bab mengata org lain, sihat je. Lim Kit Sial dah sampai ke? Lim Guang Eng mana? Mana hero2 Pakatan Haram yg lain. Masa demo macam pahlawan. Bila banjir jadi pondan. Lanc** la.

Anonymous said...

minda telah di dokterinkan oleh aljub bahwa kerajaan sentiasa bersalah, kecuali jika dia jadi pm, semua betul

Anonymous said...

Yang jadi Puki Mak utk 22 thn kat mana?? Yang tak jadi cam Kuli , Anwar jangan tanyalah bodoh!!!!!!sedangkan mereka ditipu oleh Malabari ini.

Anonymous said...

Saya masih ingat lagi TGNAziz mengetuai bacaan doa (dalam satu klip video) semasa kempen Pengkalan Kubor tahun ini agar penyokong UMNO dibutakan mata ! Aduh, hebat sekali doa dari seorang ulamak yg dikatakan berilmu agama, berpengalaman, dihormati. Saya sangkakan setelah tamat tempoh MB Kelantan dan umur pun semakin lanjut, fikiran mesti lebih jauh matang, bijak dan buah fikiran pun mengikut prinsip ajaran Nabi Muhammad saw. Amat terkedu mendengar rakaman video itu, boleh terngiang hingga sekarang. Semoga Allah memberi petunjuk kepada beliau

Anonymous said...

90% dari hasil dalam Negeri di rompak Kerajaan Persekutuan, Jawatankuasa Bencana di bawah Kerjaan Persekutuan, oleh itu siapakah yg patut menyediakan dana untuk bencana. Kalau ini kita kena mengemis baik Merdekalah.

Anonymous said...

Harap Gempa Bumi melanda seluruh Semananjung , baru Penyamun2 UMNO akan sedar yang duit mrk tak guna lagi.

Anonymous said...

Seban malabari ni ko boleh hidup zaman moden klau tak ko ni duk kat kampung yg tkdak api air atau kat bandar yg mcm peksn koboi. Bos ko dri dulu spai skrang keje lain tade maki hamun je. Pas mintak duit pas dpt duit doa yg bukan2 . nah skrang banjir ko. Mintak blik jugak yg ko maki. Tu tk sedak diri. Nk merdeka hahaha ayak pun ayak kotok je spai skrang spai pggil com british tolong tk jdi gak. Bodoh sombong hang ni. Dh mcm ni pun dok kutuk . hoi doa doa bro bro esok lusa hang jln tk sempat nk mintak maaf lain klau hang tu kafir

Anonymous said...

Yg tkena tpt yg berdoa jahat tu je. Kkdsng tfikir yg tulis ni mesti kafir harbi yg tk tkut bala tuhan. Sebab klau islam masih sde sdikit tskut kpd tuhan dn masa ni musabahah diri dn bdoa serta bmunajat kpd nye

 
Blogger Templates