Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 26, 2015

BUAT ENAM BIJIK, MENYALAK SATU DUNIA... ORANG BUAT BERBARIS-BARIS RUMAH, DENDIAM SAJA!!!


Bukan main bersungguh lagi PAS Bangi (atau sebenarnya pecacai yang tongong) cuba mempopularkan bantuan yang diberikan kepada penduduk Kelantan yang terbabit dalam banjir. Projek rumah pasang siap yang kononnya telah disiapkan dalam tempoh dua hari sahaja, cuba dibangga-banggakan.

Dan yang lebih menarik lagi ialah apabila, ada yang bertanya, mengapa tiada bantuan daripada UMNO dan mengapa tiada kelibat Pemuda UMNO!

Aduhai...

Dari masa mula banjir di Kelantan, UMNO yang paling ke hadapan. Malah dalam pembinaan rumah untuk penduduk yang terjejas banjir juga, UMNO berada di barisan hadapan. Tak perlu bising-bising. Tak perlu letak batu asas. Tak perlu rasmi kerja. Tak perlu pecah tanah. Tahu-tahu dah tengah buat pun.


24 Januari lalu, MUKHRIZ MAHATHIR FC memaparkan gambar-gambar pembersihan serta permulaan pembinaan rumah-rumah untuk mangsa-mangsa banjir di Kampung Karangan, Manek Urai, Kelantan, sekaligus menunaikan janji yang telah dibuat oleh Menteri Besar Kedah itu kepada mangsa-mangsa banjir di kampung berkenaan yang merupakan antara yang paling teruk terjejas.

Tak ada pula bising-bising dan mendabik-dabik dada. Tak ada pula yang bertanya, mengapa Menteri Besar Kelantan tak buat perkara yang serupa, sebaliknya sekadar satu upacara pecah tanah selain retorik Ketua Pemuda PAS yang baru, Suhaizan Kaiat yang mahu memenuhkan dana pilihanraya menerusi tabung mangsa banjir.

Agak menarik untuk kita lihat, mereka yang biasanya buat kerja, tak banyak mulut. Tapi yang tak bekerja tapi baru nak bekerja, yang paling riuh dan berkompang supaya satu dunia tahu, mereka sedang bekerja!!!

Ingatkan banyaklah buah sangat rumah pasang siap yang dimegah-megahkan tuh... rupa-rupanya enam biji sahaja!!!

Ni baru betul-betul BIJIK!


4 comments:

Anonymous said...

Bagi lah mereka kredit juga.... itu lebih baik ..mudah-mudahan melembutkan hati mereka terhadap umno sekaligus utk satukan ummah.

Anonymous said...

abang dia pun sama..BUAT JAMBAN SEBIJIK..hantar betina..kecoh satu dunia..

Ingat orang PEDALAMAN tak tahu skil mereka nak rampas tanah balak..

mcmla orang lain tak pernah buat JAMBAN & bantuan2 lain.

Anonymous said...

Sebjik ke 6 bijik ke...org dh sipa...kau dok sibuk bersih tanah lagi...

GERAKAN-ANTI-PKR-NEW said...

http://gerakan-anti-pkr-new.blogspot.com/

 
Blogger Templates