Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, January 22, 2015

WALAUPUN DAH PERNAH JADI PEMIMPIN, BILA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN, SAMALAH MACAM TEMBAK KOTE SENDIRI!!!


Kalau Najib dikatakan sebagai punca, maka boleh jugalah dikatakan punca Najib jadi seperti sekarang adalah kepimpinan terdahulu di mana Mahathir, Daim dan Sanusi adalah sebahagian daripada kepimpinan tersebut. Masakan Sanusi dan Daim berani menyatakan bahawa mereka bertanggungjawab. Masakan penulis-penulis upahan seperti Kadir Jasin yang memperolehi kekayaan besar pada zaman Anwar Ibrahim berani mengakuinya.

Zaman sekarang adalah zaman sekarang walaupun pada masa yang sama, perwarisan dari zaman sebelumnya. Kerja-kerja yang dilakukan sekarang adalah pada zaman sekarang, bukannya telah diatur semenjak dari zaman sebelumnya.

Najib mungkin mempunyai idea-idea yang baik untuk ekonomi Malaysia seperti program 1M4U yang menghimpunkan kaum belia dan remaja untuk program-program kesukarelawan, 1MDB yang menjadikan Malaysia sebagai ibu pejabat pelaburan dunia yang sekarang ini pun sudah membabitkan beberapa buah negara Islam seperti Negara-Negara Teluk dan sebagainya. Najib juga telah menjalankan dan memikul tanggungjawab sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang baik memandangkan Malaysia dan rakyatnya masih lagi mampu bergelak tawa, makan di restoran-restoran pada sepanjang masa, bergerak dengan menggunakan kenderaan sendiri, masih lagi memenuhi shopping-shopping mall untuk berbelanja sakan, masih lagi merungut tentang harga barang yang meningkat naik namun pada masa yang sama juga, merungut kerana gaji kecil dan kurang bonus, tanpa peduli bahawa di luar sana, kebanyakan rakyat negara lain waimma di negara kuasa besar ekonomi dunia sekalipun, tidak mampu BERPESTA PORA seperti rakyat Malaysia. Namun pada masa yang sama, Najib kekurangan para pekerja yang benar-benar mahu bekerja bersama-samanya memandangkan para pekerjanya terdiri daripada golongan syok sendiri dan lupa diri!

Seperti juga mereka yang berada di dalam UMNO sendiri yang bersungguh-sungguh HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU! serta mengalirkan air mata apabila lagu ANAK KECIL MAIN API dimainkan, tetapi mereka inilah juga golongan yang sama, yang akan melakukan protes serta menghentam Najib sekiranya mereka atau kepala mereka gagal dapat projek.

Selain daripada pembaharuan ekonomi dan sosial, Najib juga sebenarnya perlu melakukan transformasi Pejabat Perdana Menteri dan Perkhidmatan Awam kerana kedua-dua unit inilah yang memainkan peranan terbesar untuk.... TERUSKAN BACAAN DI SELANGOR CHRONICLE

35 comments:

AkuPening said...

Susah nak ckp sebab pentaksub2 Tun M ramai mendewa2kan nya sama spt pencacai PAS taksub pd Nik Aziz.

Kita hormati pandangan Tun M. Dia ada kelebihan dan kebijaksanaan. Tp dia kena terima zaman sekarang bukan datang tiba2.
Ia muncul dr zaman sebelumnya.
Serang Najib bertubi2 tanpa sebab kukuh, sedangkan Najib banyak buat jasa yang sampai ke bottom million rakyat. kena akui.

Zaman Tun lbh banyak kepada projek2 Mega yg hasil utama dapat pd pelobi2 bisnes.

Susah nk ubah juga keadaan ini dan menyebabkan org Melayu juga jd mangsa. Tun M pun sudah mula pisah dgn PERKASA, mungkin habis madu sepah dibuang..

next? RAsaya kalau TS Muhyiddin naik jd PM lagilah Tun M tak setuju.. sudah pasti 1001 lagi serangan dan amukan org tua tu nanti..

so siapa yg Tun nak skrg ni?
Mukriz? then baru puas?

Anonymous said...

mengarut jela korang ni..

Anonymous said...

nak membodek ahjibgor tu berpada-pada la.. nak muntah aku..

Anonymous said...

Media kini telah membuka ruang utk pm di kritik, dicemuh dan fitnah dengan mudah dan berleluasa... sehingga kehidupan peribadi keluarga pm juga jadi sasaran. Terima Kasih DS Najib atas kesabaran menghadapi kerenah rakyat2 yg tak bersyukur, semoga DS terus diberi kekuatan, kebijaksanaan memimpin negara. Semoga jasa DS dikenang satu hari nnt dan semoga Datin Seri terus tabah menerima kritikan dan cemuhan yg tak putus2.. tak tahulah saya apa perasaan mereka2 yg begitu mudah membuat penilaian... saya rakyat biasa lebih beruntung kerana dapat melancung bercuti, bershopping dgn bebas tanpa gangguan. Yg pasti puratanya kehidupan rakyat nampak lebih baik dari sebelumnya...cuma zaman telah berubah dimana budaya tidak menghormati pemimpin negara telah meresap dlm jiwa rakyat dik hasutan2 mereka yg ade agenda politik dan kaum. Semoga Allah terus melindungi keamana negara ini. Bersabarlah DS dan kuatkan sabarmu DS...semoga DS dan keluarga melepasi ujian ini..

Anonymous said...

Kepada Akupening...tafsiran tuan pd tun m tidak tepat...tun m menyatakan rasa tidak puas hati atas dasar pentadbiran negara....yang banyak merugikan negara.....seorang pemimpin harus kreatif dan berinnovasi lebih dari orang yang di bawah arahan nya... bila byk campur tangan dlm pemerintahan nya...maka ia hilang kreadibleliti sbgai seorang pemimpin...

gabenor johor said...

Dendam kesumat Tun M kpd Almarhum Tun Abd Razak dipanjangkan hingga ke warisnya iaitu DSN..anak kandung Tun M yg bernama Marina dan bekas anak EMAS Tun M yg bernama KETUM yang kini memperok peranda kaum dan agama di Malaysia skrg..semoga Allah memberi ketabahan dan kesabaran kpd DSN di atas kesalahan perilaku2 Tun M selama ini

Anonymous said...

Amenda laa pembodek2 ahjibgor nie...tak payah nak buktikan apa2 dlm menentukan arah tuju negara dgn wat menda yg bukan2 sebab Tun M dah rangka pelan jangka panjang. Sepatutnya teruskan aje laa...jgn fobia dgn anggapan org yg PM selepas era Tun M kurang bijak ka...takde idea ka...tu semua tak penting. Sejak pak lah memandai2 konar sana sini dgn koridor dia...ahjibgor pulak dgn 1Malaysia laa...banyak peluang2 utk menjana ekonomi negara terlepas camtu je...apa mendaaaa ler....yg paling aku menyampah bila nasihat2 bernas Tun M nie ditolak tepi camtu je sbb lain PM lain style....kepala hotak korang laa. Skrg terkial2 nak buat apa yg patut dibuat awal2 dulu mcm landasan berkembar...besarkan airport...

Anonymous said...

Aiii belum apa apa lagi kau dah serang Muhyiddin,,, pandai kau pusing sana pusing sini mengaitkan ngan Tun,,,dah byk kali blog ni menyentuh pasal Tun, tak lah mcm yg kau sebut....bahkan Muhyiddin selalu berjumpa Tun M.. Ni mcm kes tv3, laga lagakan Tun ngan pemimpin yg lain, terbaru kau kaitkan nama Muhyiddin, pandai kau putar keliling, nada mcm bagus, akhirnya kelihatan bunyi yg kau maksudkan???

Jika diteliti tulisan kau ni, sape yg layak???
Ketum???
KJ??

Anonymous said...

Apa yg berlaku sekarang, kelihatan episod pertama melaga lagakan pemimpin dahulu dan kini... Tujuan kita tau melemah dan menghancurkan UMNO dr luar dan dlm UMNO sendiri....

Dan tdk dpt dinafikan dah pasti semua menuding jari ke puak fuckatan... Tetapi yg pasti ada pihak ketiga, keempat, kelima atau beberapa pihak yg cuba menangguk di air yg keruh, mengambil kesempatan atau peluang peluang yg ada utk memburukkan lagi keadaan, harapan org itu dah pasti memburukkan pemimpin itu, bertujuan kemungkinan ia akan menaikkan namanya utk menggantikan pemimpin sekarang ini.... Strategi yg cukup bagus..... Tapi siapakah ia??? Kemungkinan besar org dlm UMNO sendiri??? (dah tentu di atas, mustahil org bawah, nak naik susah ekkkk)

Anonymous said...

Berhati hatilah semua ahli umno, pro umno dgn PERMAINAN ORG DLM DAN LUAR UMNO

Anonymous said...

Ingat tak suatu ketika fitnah nak melagakan najib ngan muhyiddin, gagal, ketika tu dia org kaitkan muhyiddin sekutu Tun M, muhyiddin ngan Tun berpakat nak jatuhkan najib,

Aikkkk tetiba pulak akupening kata kalau muhyiddin naik, pasti Tun tak setuju,,,,,,, bertukar pulak modus operandi, gagal sana kelok sini, gagal sini kelok sana,,,, poning poning,,,, tapi aku tak poning, aku tau mainan fitnah,,,,, yg poning akupening

Panadol....panadol.....panadol....

Anonymous said...

Tengok tu kata dia.."Tun pun mula nak pisah ngan perkasa, habis madu sepah dibuang"

Hoiii tu berita dah kena spin, lain perkasa kata, lain yg ditulis, tu oooiiii baca dlm din turtle, padahal waktu tu baru je perkasa beramah mesra jumpa Tun, acara tahunan,,, sedap mulut aje

Anonymous said...

Poning poning jgn buat aku pening,,,, PONINGGGG

Beza tu pentaksub Tun dgn pentaksub nik aziz,,, pentaksub Tun berfakta dan telah terbukti,,,, INTINYA TDK MEMECAH BELAH MELAYU, MENGHANCURKAN ISLAM, TDK TUNDUK KE DAP, FUCKATAN,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, BEZA tuuuuuuuuuu

TFK juga pentaksub Tun, dlm kategori boleh diterima bukan kategori membabi buta mcm pentaksub nik aziz,,,, TAK GITU TFK???

Anonymous said...

Ramai cakap besar, ada berani tanding ketua bahagiwn the dalam permilihan akan datang, jangan jadi langau, yang pencen tu makanlah duit pencen, nak cakap sedap mulut, jangan jadi topang yang bawa rebah, atau ramai yang nak come back jadi pm ke.....

Anonymous said...

Aku pening, dr kau pusing keliling, so sape yg layak????????????????

Ketum....... HAH lagi musibah
FUCKATAN....... jd singapork laaaaaaa
KJ...... Kongkalikong liberal, fuckatan pun berkuasa sama, mcm dulu
Hisham....HAHAHAHA
ZAHID...HIHIHIHIHI

yg kat atas tu, Muhyiddin je la yg sesuai pengganti najib bila dah tiba waktu dan diizinkan Allah

Anonymous said...

Setuju bebenor la tu, gra gara terlampau percaya kat punahsihat dan pembodek sekeliling, tu akibatnya..........

Anonymous said...

Tetiba pulak ada yg ngamuk, ada sesape cakap beso ke, rasanya non non kat atas tu nasihat nasihat belaka, takde yg nak bertanding, takde yg nak berebut jawatan, hanya ulas pemimpin yg dah berada diatas, dikelilingi pemfitnah, pembodek, punahsihat, penasihat, geng masing masing..penuh bermakna " ramai yg nak come back jd pm????? pm yg masih hidup, ada 2, pak lah tak mungkin, istilah kata dh diturunkan, Tun M mustahil, dia sendiri turun di zaman kegemilangan, ta payah lah kita nak tambah isu g tdk benar, org nasihat bukan bermakna nak jawatan, kita boleh nampak dan bezakan nasihat jujur dgn nasihat ada kepentingan sendiri mcm anon 4.42 am katakan ada benarnya.......

HAHAHAHAHAHA
HIHIHIHIHIHIHIHI
HUHUHUHUHUHUHUHUHUHU ketawa dulu jgn menangis kemudian

Anonymous said...

Gamaknya modus operandi dpt dikesan, jolok sikit dah terkuak walau muka tak nampak, mudah benor, la tu naik hangin, fail plan sehari suntuk hihihihihihi labu labu nasib kau la labu

Anonymous said...

Nak termuntah membaca artikel bodeh pembodek upahan. Kalau bukan TM yg mengkritik, apa ko ingat rakyat saperti aku dan ahli umno saperti aku nak terus sokong Najib yg bodoh macam ko ni ... Hishhh

Ted Manoff said...

Mahathir BANGKAI......gagal menyediakan pelapis yang bagus2...

Anonymous said...

Bagus tfk....nanti ambil duit tempat biasa!London Nak seat bisnes ke ekonomi?

Anonymous said...

dendam kesumat ke bendanya..

apa la yg ko auta nie..

Ifham said...

Teruk sungguh akal pentaksub Tun M. Aku pun kagum dgn ketegasan dn kebijaksanaan Tun, tp tak bermakna boleh kita kurang ajar dengan PM skrg.
kita nk lawan dajjal2 Ketum tp pada masa yg sama join Ketum Dajjal tu utk lemahkn Najib. Korang pentaksub Tun mcm iblis kena bakar bile backup sikit Najib. Mcm Najib ni sial xde jasa serupa Ketum Nuar?!

Busukk woiii sudah2lah nk caci PM. Ingt tak brdosa ke sbb Tuhan yg takdirkn dia jd pemimpin. Nk tegur yg boleh bg mnfaat bkn yg jd MAKANAN MUSUH2 YG MELAHAP tu...

Bodoh.. Tun mmg tak suka TS Muhyiddin, cuma skrg ni demi nk lemahkn Najib iblis2 dlm UMNO ni laga2kn habis semua.

TS Muhyiddin mmg layak dn berwibawa tp tunggulah jika pnjng umur, Tun akn ulang serang TS Muhyiddin pula bila telunjuk tak dituruti...

Meloya aku tgk ayat2 penjilat Tun. Mcm maksum pula mereka anggap Tun. Rosak2.. xde orglh blh jd PM lps ni... lantik MARINA rosak Aqidah tu lh jadi PUNAHSEHAT...

Anonymous said...

Kenapa macai najib tak jawab kritikan tun m?....diam mengalahkan beruang kola atas pokok!!!!

Anonymous said...

Tuanx
Kami orang luar bandar ni yang baru nak berjinak jinak dengan komputer ini kadang kadang pelik dengan perangai dengan perangai orang pandai di town ni.Komplain sana,komplain sini,kutuk pemimpin dan sebagainya.Bagi kami kalau kita dah lantik dia jadi pemimpin kita kenalah hormat dia mengikut masa dia dilantik.Tunku masa dia jadi PM sampailah masa Najib sekarang.Pokoknya tiap tiap pemimpin ada kelemahan dan kekuatan masing masing.Pada pendapat kami tidak ada PM Malaysia sejak Tunku telah mengabaikan kami orang kampong dari tahun se tahun kami dan anak anak telah dapat menafaatnya.Anak anak kami telah pun banyak juga berjaya dan sedikit sebanyak membantu kami sekeluarga.Nasihat saya orang tua di kampong ini berhentilah kita melaga lagakan pemimpin kita terutama kita sama bangsa dan yang paling muatahak satu agama.Kalau betul pemimpin itu tak amanah di dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya,bersabarlah,jangan pilih dia lagi mengikut peraturan yang sedia ada.Salam

Anonymous said...

Setuju sangat2.

Anonymous said...

Yang kutuk mengutuk, kata mengata apa cerita. Isunya mudah sahaja; satu pihak menegur dengan membangkitkan beberapa persoalan, dan pihak yang satu lagi sepatutnya menjawab, bukan merewang-rewang cuba spin isu tu daripada perkara yang menjadi pokok dan asasnya.

Dalam hal Tun, ada beberapa soalan Tun tentang 1MDB misalnya masih tergantung-gantung dan tidak dijawab dalam keadaan sepatutnya.

Dan benar kata penulis, masalah PM adalah punasihat-punasihatnya. Entah makhluk dari mana-mana yang dilonggokkan di PMO hinggakan cara menangani isu, nak gilap imej bos, saling tak ubah macam budak-budak muda yang baru belajar jadi JKKK.

Anonymous said...

1) mengkritik cara kepimpinan pemimpin sedia ada dikira kurang ajar ker? kritikan lebih kerap jg dibuat stlh bsama bjuang dan mengundi utk umno dan bn mng dlm pru12 dan pru13 lalu..

2) ko ni nk nasihat kan org ttg dosa.. tp pd masa sama menggunakan bhsa keji dan kesat.. tue x kira jg bdosa ker..?

3) mana ko tau bila ts muhyidin jd pm pastu akan kena hentam klu telunjuk tdk dituruti.. belum apa2 dh buat kesimpulan semborono.. tu klu x btl.. x dikira fitnah dan dosa ker..?

4) sape anggap tun itu maksum..?

5) sygkan anak tangan-tangankan.. syg kan pemimpin tegur-tegurkan.. pemimpin silih bganti itu biasa.. yg penting umno dan bn terus bkuasa.. BKN PEMIMPIN DAN PARTI MATI SEKALI!!!

Anonymous said...

Salah tu, yg bangkai jd pemimpin bila naik tak mau turun turun sampaiiiiiiiii dia mati duduk kat situ, org lain tak leh ganti tempat dia mcm pkr ngan dap, parti anak beranak, ada sape berani cabar????

Amacam ted manoff BANGKAI, tambah lagi BANGKAI BERNYAWA....sedap rasa,,, atau pedih nak terajang....???

Begitu byk yg kau, keluarga kau nikmat, hanya kerana pelapis kononnnnnya, kau kata bangkai kat org yg begitu byk berjasa, kau pulak apa jasa KAU BANGKAI ted..

Baru tau dlm UMNO, presiden yg lantik jd pengganti,,, bukan ahli UMNO yg lantik???? Apa guna PAU???? Dah puas Tun tegur pasal UNDI WANG, ada org ikut?????? Nampak habuan je, laju pangkah org tu, dah terima sogok, melalak nak tuduh org...

HOOOOIIIIII bangkai ted, pelapis fuckatan tu semua moral bagus.... Mcm tu mungkin kau setuju... Konon ada undi, undi depan lain, undi belakang lain,,ngan kotak kotak undi bawak lari, lagi hebat, jawatan tak boleh ditanding kerana anak beranak dia yg pegang atau walau kalah tetap pegang jawatan utama dlm parti..

Anonymous said...

Haiiiii BANGKAI TED, kami sanjung Tun M, negarawan yg begitu byk jasa kepada agama, bangsa dan negara,,, manusia pasti ada buat silap termasuk kau bangkai ted TAPIIIIIIII

KEBAIKAN yg dibawa TUN M begitu bykkkkkkk melebihi keburukan yg kita nampak. BERBEZA dgn pakatan atau yg lain,,,

KEBURUKAN lebih bykkkkkkkkk dibawa, kalau pakatan ada kebaikanke, terutama ke bangsa melayu bumiputera termasuk india, keburukan tu nampak jelassssss.....

Ok ya BANGKAI TED

Anonymous said...

Punahsihat tu bukan tak reti, dia org pintar, terlalu pintar, atas kertas lulus mcm mcm, kelulusan sana kelulusan sini, tapi bila jiwa dan iman tdk lagi bersatu dtglah pintar dlm kepentingan diri sendiri, kaut sendiri, ditambah roh dlm bdn bukan lagi berjuang utk agama, bangsa dan negara, perjuangan dr sebelum merdeka ditolak tepi, perjuangan diri sendiri mengambil tempat..

Lebih bahaya perjuangan diarah oeh tgn tgn ghaib yg mau menghancurkan UMNO, sepatutnya nasihat A tapi diberi Z, yg rugi melayu bumiputera yg hancur UMNO BN, kemungkinan besar dia org tau nasihat tu tak betul, tapi itulah tujuannya

Bila UMNO jatuh, naik la pembangkang. Pembangkang sebagai musuh, kita nampak ujudnya,,,,, yg berpakat dgn musuh dlm UMNO BN sebagai ahli BN yg kita tak nampak, PENGKHIANAT DALAM ni yg teramat bahaya.....

Anonymous said...

Biar bodek Najib dari jilat bontot babi...

Bahalul punya orang la ko ni..

Anonymous said...

najib ni terlalu lemah suka sangat dipuji, dah tu asyik nama Rosmah aje dibibir

ada yg tak kena ... rosmah PM ke Najib??

Jika Malaysia terancam maka pemimpin sejati yg sayangkan negara bertanggung jawab TEGUR sebelum runtuh

Dulu paklelah mr nice and clean guy ... tup tup tup menantu hantu masuk campur

najib mr cool and elegantly silent ... tup tup tup isteri pencetus bangang masuk campur konon pandai

jgn jadi bodoh!!! said...

haha..bila masa tun berpisah ngan perkasa!!jgn bingai sgt baca malaysiakini..

Anonymous said...

Hai lah gabenor
Memanglah kau ni buta sejarah.

 
Blogger Templates