Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, February 12, 2015

PERKHABARAN PILU DARI PULAU MELAKA: NIK ABDUL AZIZ MENGHEMBUS NAFAS TERAKHIR DI KEDIAMANNYA!!!


Laporan Jam 9:40 malam (12 Januari 2015)

Pada jam 8:40 malam, Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat telah dibawa keluar dari Wad 2 Delima dan menaiki ambulan HUSM menuju ke kediamannya di Pulau Melaka dengan diiringi oleh anggota-anggota polis trafik dari IPD Kota Bharu dan selamat sampai ke kediamannya pada jam 8:50 malam.






Utusan Online juga melaporkan perkara yang sama.

Laporan Jam 9:45 malam (12 Januari 2015)

Nik Abdul Aziz Nik Mat disahkan meninggal dunia jam 9:45 malam.


34 comments:

Anonymous said...

Seekor lagi dajjal hilang terus dari dunia...tinggal lagi 8 ekor.

Anonymous said...

Good news...!!

Ted Manoff said...

Dia manusia biasa..ada buat silap ada juga buat betul. ..usah lah marah2 sangat bro...aku pun biasa label dia masih hidup sebagai al -puaka...dah mati tu biar lah tutop buku..dia akan dapat apa yang dia usahakan sama ada baik atau burok. ..Allah sebaik2 pembalas

Anonymous said...

Dari Dia kita datang dan kepada Dialah kita kembali*semoga rohnya ditempatkan dikalangan suhada...Alfatihah

Anonymous said...

Astaropa banyak banyak jangan di perkatakan yang buruk buruk kepada orang yang telah meninggal dunia....doakan kebaikan semoga di saat kita nanti akan di kurniakan kebaikan.

Anonymous said...

bapa perpecahan perpaduan melayu itu yang aku ingat individu yang bernama nik Aziz!!!!!harap tuhan menerima taubat allahyarham!!!!

The Saviour said...

SAudara-saudara sekalian:

Maafkanlah apa juga kesalahannya sepanjang hidupnya dengan kita. Selebihnya kita pulangkanlah kepada Allah Taala kerana Dia yang sebaik-baiknya memberi balasan.

Anonymous said...

Nik Aziz Meninggal pada hari Khamis malam Jumaat yang mulia..sebagai orang Islam yang berpelajaran ucaplah Innalillah...tah siapa yang dajjal disini. Kita Islam bukan sekadar atas surat beranak..Islam terletak di hati kita bukan di sanggul ...

Anonymous said...

Kalau anda bagi tahu 1 jasa arwah dalam pembangunan Islam di Malaysia....besok saya isi borang pas!!!!

Anonymous said...

pecah kat mana tu..

Anonymous said...

Sama la mcm aku... Aku pn akn isi borang pas...

Kehkehkehkeh...

Anonymous said...

Kunci syurga dia pas kt sape...??

Anonymous said...

pecah perut

Anonymous said...

Lepas ni Pas akan terus bergolak lagi teruk macam tahun 70an...geng Pasma nak tuntuk jawatam mushidul am,,

Anonymous said...

Saya maafkan nik aziz nik aziz maafkan saya. Alfatiha

Anonymous said...

Bro....kapir pn ucap rest in peace...lu lg ini mcm....

Anonymous said...

Hanya orang kafir atau org yang sudah menjadi kafir yang akan bergembira apabila mendapat berita kematian orang Islam.

Anonymous said...

Para ulama menyebutkan bahwa salah satu tanda seorang muslim mati dalam keadaan husnul khatimah adalah ia mati pada malam Jum’at atau hari Jum’at.
Pendapat tersebut didasarkan kepada beberapa hadits berikut ini.
[1]. Hadits dari jalur Hisyam bin Sa’ad dari Sa’id bin Abi Hilal dari Rabi’ah bin Saif dari Abdullah bin Amru bin Ash radhiyallahu ‘anhuma berikut ini.
عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عَمْرٍو، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: ” مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَمُوتُ يَوْمَ
الْجُمُعَةِ أَوْ لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ إِلَّا وَقَاهُ اللهُ فِتْنَةَ الْقَبْرِ “
Dari Abdullah bin Amru bin Ash radhiyallahu ‘anhuma dari Nabi Shallallahu ‘alaihi wa salam bersabda: “Tidak ada seorang muslim pun yang meninggal pada hari Jum’at atau malam Jum’at kecuali Allah akan menjaganya dari fitnah kubur.” (HR. Ahmad no. 6582 dan At-Tirmidzi no. 1074)
Setelah meriwayatkan hadits tersebut, imam at-Tirmidzi melemahkannya dengan berkata: “Hadits ini gharib. Sanad hadits ini tidak bersambung, karena perawi Rabi’ah bin Saif sebenarnya hanya meriwayatkan dari Abu Abdurrahman al-Hubuli dari Abdullah bin Amru. Kami tidak mengetahui Rabi’ah bin Saif mendengar langsung dari Abdullah bin Amru.” (Sunan At-Tirmidzi, 3/378, hadits no. 1074)
- See more at: http://blogrealitys.blogspot.com/2013/06/kelebihan-mati-di-hari-malam-jumaat.html#sthash.gUI34pf0.dpuf

Anonymous said...

Masih nak cakap orang kafir??wah

Anonymous said...

Tanda2 dajjal kau taknk tepek kt sini ke...? Tepek la skali...

Anonymous said...

Hadis dan ayat ayat Al Quran telah di putar belitkan oleh segolongan pentakusb sehinggakan ada yg begitu percaya org tua ni begitu maksum dan begitu diredahi oleh Allah. Tapi mereka lupa sepanjang hidup si tua ini penuh dengan maki hamun, anggap Allah juga mencarut, mengkafirkan sesama Islam, sanggup berkerjasama dengan syaitan kiranya orang itu ingin bersatu dengan Islam dari fahaman UMNO. Kalau ko orang baca hadis nabi, rasanya sungguh pasti ko orang tidak pernah baca yang nabi itu memaki hamun musuhnya..pa lagi mengkafirkan sesama Islam...tapi si tua yang dah mampus ni buat semuanya...ko orang rasa betul ka apa yang dia telah lakukan selama dia kononnya bergelar ulama? Ko orang rasa..matanya di malam Jumaat tu menjadi satu anugerah Allah setelah di menyesatkan kamu orang di Kelantan sana?...kamu orang rasa penyataan dia yang sedia berkerjasama dengan syaitan daripada umat Islam berfahaman islam tu bukankah sama juga dia telah mengkhianati agama dia sendiri...ingatlah ....dia mungkin mampus di malam Jumaat..tapi ESOK...kita tidak tahu ..samada dia akan diterima bumi atau tidak...atau...percayalah...ramai orang orang yang dia kafirkan agak sukar untuk memaafkannya...wallahuallam...hanya Allam saja yang akan menghukum manusia sekeji Nik Aziz ini...amin

Anonymous said...

Hadis tirmizi mengenai gadai agama kerana dunia tak nak bubuh ke?itu pun kalau baca le.....he he...jgn ingat Islam turun melalui parti pas!!!!

Anonymous said...

Sokong.....jika Karl Marx berjaya dengan ideologi komunisnya....Nik Aziz apa kurangnya dengan pas!!!!betapa dasyatnya pepecahan melayu yang dibawanya!!!!

Anonymous said...

Nabi SAW wafat pun hari isnin

Anonymous said...

Merit of dying on the day of Friday or the night of Friday?

http://aburayyaan.tumblr.com/post/108946230666/merit-of-dying-of-friday

Anonymous said...

Tu kafir... Mane dr rsa pape... Bonggok...!! Suka2 dia jer gadai nama ALLAH.. Suka2 dia jer kafirkn umat Islam lain..suka2 dia jer perlekeh kn NABI MUHAMAD S.A.W...
Org mcm tu kau nk agungkn...? Puuuiii laaa... Mampus la dia tua kutuk...!!

Anonymous said...

Setelah meriwayatkan hadits tersebut, imam at-Tirmidzi melemahkannya dengan berkata: “Hadits ini gharib. Sanad hadits ini tidak bersambung, karena perawi Rabi’ah bin Saif sebenarnya hanya meriwayatkan dari Abu Abdurrahman al-Hubuli dari Abdullah bin Amru. Kami tidak mengetahui Rabi’ah bin Saif mendengar langsung dari Abdullah bin Amru.” (Sunan At-Tirmidzi, 3/378, hadits no. 1074)

Anonymous said...

harap.pro bn memisah pegangan politik buat sementara...beliau juga diharap.masuk.syurga
..

mohon Allah ampunkan.dosa2 beliau..
ingat neraka.adalh tempat smua org xnak.pergi tmasuk.kita semua..admin diharap pn.mmberi nasihat yg betul.saaat2begini..

sy dah lupa nabi mati hari apa
isnin ker..jk betul isnin mk ada, kemunkinan hadis ni mmg lemah

apa2,pun kita
al-fatihah, jgn jd cam depa tu

land below the wind said...

anon 1155...tok guru dah meninggal...kalu pon kau tak sudi nak sedekah al fatihah kpd Allahyarham, tak perlu la memfitnah org mcm ni skali wei...esk lusa ntah2 ko mati kat tepi jalan, "kuyuk" pon tak lalu nak hadap...

land below the wind said...

anon 1155...tok guru dah meninggal...kalu pon kau tak sudi nak sedekah al fatihah kpd Allahyarham, tak perlu la memfitnah org mcm ni skali wei...esk lusa ntah2 ko mati kat tepi jalan, "kuyuk" pon tak lalu nak hadap...

Anonymous said...

Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita, maka selidikilah (untuk menentukan kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Q.S. al-Hujurat: 6)

Anonymous said...

Ape yg di katakan oleh anon 11.55 tu bkn fitnah... Ckup terang dan nyata skali ape telah dia lakukn... Fitnah alee utoo pak hang... Bodo... Akal letak mane...?

Anonymous said...

Kenapa aku tak merasa sedeh..why..why..sbb tiada jasanye yang dapat dibanggakan..lihat saja Kelantan selepas 20 tahun lebih macam tu juga syiar islam tak tertegak juga..

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

 
Blogger Templates