Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 13, 2015

WALAUPUN DIDOAKAN PECAH PERUT, NAJIB TETAP JUGA MENDOAKAN YANG TERBAIK DAN MENZIARAHI JENAZAH NIK AZIZ!!!



Sekadar tinggal kenangan dan menjadi secebis daripada lipatan sejarah negara ini. Bermula dari tahun 1978 sehinggalah kini, 'sumbangan besarnya' kepada negara ini lebih banyak dilihat dari segi negatif.

Antara yang paling menarik dan menjadi kemuncak ialah apabila dia mendoakan agar Najib pecah perut. Dan para pengikutnya pun mengaminkan doanya beramai-ramai. Tidak lama kemudian, mulutnya berdarah dan dia dimasukkan ke hospital.

Apa doa buruk yang tidak dipanjatkan. Tetapi seorang yang berjiwa besar, tidak akan mengendahkan perkara-perkara 'remeh' sebegitu. Bahkan akan menunjukkan teladan yang baik walaupun musuh akan memomok-momokkannya.

Semalam, ketika sedang berucap, Tengku Adnan Tengku Mansor memaklumkan tentang kematian bekas Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, dia menghentikan ucapannya dan berubah nada dengan memaklumkan dukacitanya dengan kematian itu.







Hari ini, pagi-pagi lagi dia sudah ke Kota Bharu untuk membuat ziarah terakhir ke atas orang yang telah mendoakan pecah perut sebagai tanda penghormatan walaupun para pengikut yang sedang mencipta pelbagai mitos,dongeng, mahupun syair-syair indah dengan metafora yang bakal mengangkat si mati ke tahap dewa kayangan dengan kaitan menerusi alam dan sebagainya, mungkin ada yang mencemuhnya kerana orang yang didoakan pecah perut, masih terselamat, sedangkan orang yang mendoakan pula, bakal bersoal jawab atas segala perbuatannya sepanjang dia hidup di dunia ini.

Namun Islam mengajarkan satu perkara. Tidak rugi jikalau kita memaafkan segala kesalahan si mati. Memaafkan si mati atas apa juga kesalahan, akan diganjari kebaikan oleh Allah Taala. Kita tidak perlu merampas kerja Allah Taala. Jadilah kita manusia yang menerima Islam sebagai addin, bukannya sebagai orang yang mengaku Islam tetapi menjadikan Islam sebagai tumbal untuk mendapatkan kuasa!!!


30 comments:

Anonymous said...

Inilah sifat yang ada kepada kebanyakan pemimpin pemimpin UMNO yang tiada pada pemimpin pembangkang, harap tiada lagi caci marba, fitnah dan maki hamun daripada pemimpin pemimpin PAS, agar perginya Nik Aziz akan mengamalkan dan mententeramkan umat Islam di Malaysia. amin.

Anonymous said...

Kah kah kah. Ada org kisah ke ? Hahaha

Semua org, jauh dan dekat, pergi untuk mengucapkan selamat jalan kepada Murabbi dan ulama' hebat. Najib takkan taknak pegi. Moga amik iktibar.

Allahuakbar. Selamat jalan Tok Guru. Anak muda akan samnumg perjuangan Tok Guru untuk lihat umno tumbang.

Anonymous said...

Tu le..ajaran yg ditinggalkan, "tumbangkan UMNO"...nak tegakkan islam, hanyalah sedapkan hati..

Anonymous said...

tiada perkataan yg dapat digambarkan dengan anon 2.23pm.
ish ish ish masih lagi berdendam sesama umat islam. kalaulah umno itu jahat sangat cubalah perbetulkan dan bukannya nak menjahanamkan. jadilah iktibar apa yang telah berlaku selama ini. janganlah ghairah sangat untuk bersama syaitan kafir harbi dap. janganlah berkawan dengan syaitan .

Anonymous said...

Kita tunggu apakah dia akan balik untukmenceritakan azab kubur

gabenor johor said...

TGNA ni pun seperti mamat mamat biasa aje..tiada apa yg istimewa dia pun..mkn pakai tangan jalan pakai kaki dan berak pun menyangkung..alfatihah

Anonymous said...

anom 2:23....anda begitu angkuh dan sombong.Tak sapa yang tahu nasib masing -masing dialam kubur.RUPANYA pengakhiran hayat arwah tidak diambil iktibar olih anda...apa bolih buat...masing -masing ada bahagian SENDIRI-SENDIRI.

Anonymous said...

MasyaAllah... guru saya ajar "biar busuk kaki jangan busuk hati"... pandang setiap perkara dengan mata hati dan akal yang waras... setiap kejadian ada sebab dan akibat... berbaik sangka sesama muslimin... berwaspada terhadap musyrikin... manis jangan terus ditelan pahit jangan terus dibuang...

Anonymous said...

Anon 2.23
Tok guru pergi semasa PAS diambang kehancoran....rakan .PasMa ditubuhkan utk menghancorkan PAS.....doa hancurkan orang lain dah balik semula selama lamanya bersama tok guru
ko...

Anonymous said...

Hamnumminnannas,
Respects brotherhood,
Al-Fatiha.

Anonymous said...

Aleee...utooohh...!!

Anonymous said...

dikatakan Allah mencarut dah capai piawaian ulamak hebat ke?

Anonymous said...

tak lama lagi pecah lah perut tu buat aniaye ke DSAI.

Anonymous said...

Admin, macam mana gambar arwah boleh keluar kat sini, bukankah di larang penyebaran gambar arwah malahan keluarganya jugak tidak membenarkan sesiapa mengambil gambar & merakam vidoe semasa melawat jenazah.. Sy rasa kita patut hormati permintaan keluarga arwah.. Al-fatihah utk Tuan Guru Nik Aziz dan salam takziah utk keluarganya..

Anonymous said...

saja la nak tanya... kita ni yg dok berkomen kat sini ni mcm mana dengan Allah Ta'ala nnt..?? Saja la.. kut2 sapa tau.. tolong la jawab sat.. yang kita dok caci maki orang yg dah tak ada.. dengan sapa kita nak minta ampun nanti..??

Anonymous said...

Dengan tiada nya nik aziz batu penghalang besar kerjasama pas umno pun terkubur. Tambah lagi dengan si ketum dalam sg buloh. Harap harap ummat islam dapat kembali kuat.

Anonymous said...

orang pas lettew

Anonymous said...

Tu Baru Nik aziz....belum dajal bawak syurga Dan neraka Lagi!!!!

wan kuntum said...

Gambar jenazah nampak muka tu bukan gambar orang lain ke?

Anonymous said...

Minta tuan admin keluarkan/delete gambar jenazah. Bukan apa budak-budak sekarang ni kuang hajar hasil ajaran PAS juga. Karang di editnya dan di letakkan caption untuk trolling ke apa ke payah pulak. Lepas tuduh itu kerja UMNO. Bukan tak pernah berlaku kelakuan seperti ini. Contohnya macam gambar mendiang Karpal Singh

Juga haruslah menghormati permintaan ahli waris.

Keduanya berdasarkan rekod ahli PAS yang suka maki-hamun dan doa pecah perut - reaksi negatif dalam kes kematian saya jangka akan timbul dari pengikut PAS pada satu hari nanti dengan kematian Tun Mahathir (semoga Allah melanjutkan usianya dengan kesihatan yang baik dan di rahmati serta penuh keberkatan). Malangnya ada yang terikut-ikut perangai ahli Pas.

Yang sudah itu sudahlah. Urusan TGNA kini di tangan Allah swt. Kita doakan yang baik-baik sahaja

P/s Setiap orang akan pecah perut selepas kematian dalam masa sekitar 2-3 minggu melalui proses pereputan melainkan kes luar biasa seperti Firaun zaman Nabi Musa a.s yang Allah pelihara jasadnya sebagai pengajaran.

Anonymous said...

Mula2 Karpal Benggali tu mampus eksiden. Pastu si Peliwat masuk jail. Kini orang yg berdoa pecah perut tu mampus. Lepas ni Malaysia aman sikit.

Anonymous said...

SUNGGUH MEMALUKAN ANOY 2:23 PM. TU YANG DAPAT SAYA KATAKAN KALU INILAH PENGIKUT TEGAR TOK GURU TERSOHOR. MENGAKAH..NGAKAH KETAWA?? APA YG MENGELIKAN HATI?

KELANTAN BARU SAHAJA DILANDA BANJIR & TOK GURU DAH KEMBALI KE RAHMATULLAH.

MASIH TIDAK ADAKAH MUHASABAH DAN KEINSAFAN DALAM JIWA?

Anonymous said...

Anon 4:24 risau jika nanti kematian Tun akan di maki hamun. Tapi atas dunia pun kita dapat lihat ulama tersohor PAS ni menderita kesakitan akibat kifarah Allah sebelum mengadap tuhan. Moga tenang di sana, penghujung hayat di dunia sudah cukup menderita sakit, masih lagi di usung ke PRK Pkln Kubur, masya Allah...

Anonymous said...

Sejahat mana pun seseorang tu, bila dia mati, tutup buku. Jangan dibangkitkan atau diceritakan yang buruk tentang si mati. Kalau diceritakan, samalah membuka aib, dan barangsiapa yang membuka keaiban orang di dunia, Allah akan buka keaibannya di akhirat. Silap-silap Allah buka keaiban pengutuk tu di dunia lagi. Cakap yang baik-baik saja sudahlah. Berdosa atau tidak itu masalah dia dengan Tuhan.

The Saviour said...

Terkhilaf:

Sepatutnya di bawah gambar jenazah tersebut ada caption, 'jenazah Almarhum Ustaz Othman Yahya yang telah 'bertukar' menjadi Almarhum Nik Aziz'...

Bagaimanapun, mengambil kira pandangan para sahabat sekalian, gambar itu telah dipadamkan.

Anonymous said...

Itu la hasil dr didikan tok guru dia yg di tinggalkn pd generasi sekarang... Generasi sombong bodoh...

Anonymous said...

Aku tak nak komen ape2 pasal Almarhum. walau pun dia PAS ,Aku UMNO , Selalu bercanggah pendapat dengan almarhum dalam konteks politik , tapi bila yg melibatkan islam dan melayu , aku sokong 100% apa jugak pendapat almarhum . cuma aku nk cakap , semalam aku rasa meluat sangat tengok TV3 . MACAM TAKDE PERASAAN MENGHORMATI KEMATIAN TOKOH BESAR . Saluran tv lain sibuk dgn liputan lintas langsung kematian almarhum , atau pun mengiringi pemergian almarhum dgn bacaan2 ayat-ayat suci al-quran , tv3 boleh seronok tayangkan rancangan hiburan melalaikan mentor legend !! apa hal? bodoh ke staf2 tv3 ? dari atas ke bawah , langsung takde sikap menghormati hari kematian org lain dan menjaga sensitiviti famili almarhum. 1 aku nk ucapkan utk tv3. BANGANG !!

Anonymous said...

Dia tu sape...? Tokoh besar...??
Besar tang mane...?? Boleh bagitau jasa si mati dlm penyebaran syiar Islam...?? Tak payah byk... Bagi 1 je pun dh ckup... Boleh...??
Tak payah nak taksub sgt... Sedekahkn al fatihah pun dh ckup... Dia tu mamat biasa2 jer...

Anonymous said...

Kalau camtu, tiap2 ari le kene siarkan bacaan yassin je. Pasal tiap2 ari ade org mati.

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

 
Blogger Templates