Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, February 4, 2015

DAP CUBA MENGERJAKAN ISMAIL SABRU CUKUP-CUKUP MENERUSI ISU RASIS, BUKAN ISU HARGA BARANG!!!



DAP semakin rancak menyerang Ismail Sabri, Datuk Kazim Elias dan melindungi kepentingan peniaga-peniaga rakus yang melihat kempen turunkan harga sebagai sesuatu yang sangat merbahayakan maksud dan matlamat mereka.

Kini DAP sedang menjadikan isu yang dibangkitkan oleh Ismail Sabri melibatkan peniaga-peniaga rakus sebagai RASIS. Tony Pua yang cukup terkenal dengan perangai RASIS, tiba-tiba sahaja menjadi Santo yang merasiskan Ismail Sabri. Dia yang difahamkan berada di London, sedang menghasut para pelajar Malaysia di negara itu selain Dyana Sofya di Amerika Syarikat, menyatakan kehairanan sekiranya Ismail Sabri disokong dan dijulang.



Ngeh dan Nga pula berpadu tenaga apabila kepentingan mereka diusik. Sepertimana Ngeh Koo Ham membela Nga Kor Ming yang terdesak dalam isu balak dan banjir di Hulu Kelantan, begitulah juga Nga Kor Ming membalas semua jasa sepupunya apabila Ismail Sabri menyebut Ngeh dalam isu Old Town, walaupun semua orang secara jelas sangat tahu bahawa Ngeh bukanlah Ngeh Koo Ham seorang di Malaysia atau di dunia ini. Malah isu status HALAL JAKIM Old Town juga pernah kecoh apabila Ngeh sendiri menyatakan, tidak perlu mendapatkan status halal bagi produk minuman kopi premis berkenaan.


Mengapa DAP yang paling kuat melompat dan mengapa pula MCA yang tidak pernah menang bersaing mendapat undi Cina berbanding DAP, 'menyertai' DAP dalam isu ini?

Begitu banyak isu-isu RASIS melibatkan para pemimpin DAP yang sekadar diberikan alasan, KEBEBASAN BERSUARA, KEBEBASAN BERKREATIF, KEBEBASAN MENGKRITIK dan segala macam kebebasan yang lain. Tetapi setiap kali dibangkitkan tentang kepentingan Melayu atau penganiayaan yang dilakukan oleh para peniaga Cina terutama sekali pemborong dan pembekal yang hampir keseluruhannya adalah mereka sendiri, maka ianya dianggap RASIS.

Memang benar para peniaga terdiri dari pelbagai kaum. Memang benar juga, kenaikan harga yang masih bertahan sehingga sekarang, melibatkan semua kaum yang berniaga. Dan memang benar juga, bukan semua Cina yang menyokong DAP, namun setakat ini, hanya beberapa nama Cina sahaja yang menentang kenaikan harga barang dan menyokong kempen turun harga.


Kalau di Facebook, nama-nama seperti Lim Sian See, Tan Khai Beng, Simon Sim Kai Siong serta beberapa nama lain hanyalah segelintir kecil yang cukup istiqomah menentang DAP dan menyetai kempen turun harga barang. Manakala selebihnya pula, lebih gemar menjadikan kenyataan Ismail Sabri, keluar dari konteks dan melabelkannya sebagai RASIS, senada seperti yang ditunjukki oleh para pemimpin DAP.

Namun sama ada sedar atau tidak, sudah ada pihak yang mula mepersoalkan tindakan pihak berkuasa selain membanding-bandingkan kes antara Ismail Sabri dengan para pemimpin DAP yang sentiasa bebas daripada dikenakan tindakan undang-undang.

27 comments:

Anonymous said...

Bodo punya puaka. baca la betul2 isi kanungan fb menteri. ni kalau amik mana2 exam english british council mesti FAIL...isi penting nya lain, soalan lain jawan lain. memang FAIL la geng pr ni.

Anonymous said...

Jangan goyang dengan ugutan Cina ,kami di belakang EN ISMAIL SABRI

Anonymous said...

Cina ni sikit jumlah nya. Tunjuk berani tapi takkemana pon.Melayu jgn gentar cina temberang lebih.

Anonymous said...

KALAU USAHA MENTERI UNTUK MENURUNKAN HARGA BARANG DIANGGAP RACIST, THERE'S SOMETHING WRONG WITH THE PEMBANGANG UP THERE!
IF YOU ARE OVER SENSITIVE ABOUT THE TERM 'CHINESE', IT'S NOBODY'S FAULT. THAT'S YOUR OWN PROBLEM.
THE ISSUE IS MENTERI TU TEGUR SURUH TURUN HARGA BARANG.
IF SOME GROUP OF PEOPLE REGARDLESS OF ANY RACE DISCRIMINATE OTHERS BY PROFITEERING, THEY SHOULD BE REPRIMANDED.
YOU SENSITIF DENGAN PERKATAAN CHINA APA HAL? MEMANG BETUL RAMAI PENIAGA BERBANGSA CHINA. SO, APA MASALAH NYA? SIKIT2 SENTAP... UISHHH!

Anonymous said...

sesiapa ynag menuduh orang lain, racist, patut di siasat di bawah akta hasutan. cakap sikit., racist. dia cuba nak impose gag order bila orang tegur kaum dia. ini satu ugutan.
mari kita buat counter report bahawa mrk ni buat tuduhan palsu.
tadehal la pembnagng ni. fakta pon
tak leh terima. pelik betul.

Anonymous said...

Ye bro, sikit tak goyang. Pedulik hape dgn istilah rasis. Kalau rasis kenapa? Aku memang rasispun.

Anonymous said...

Najib mcm biasa ingat undi undi undi.....!!!!pukimak!!!!

Anonymous said...

jangan gentar dan takut dengan cina cebok guna tisu nie... mari kita bersatu menentang dan boikot mereka saya memang rasist

Gabenor johor said...

Cara yang paling berkesan waktu ini adalah dengan cara menolak pemberian limau CNY bangsa cina kpd kita dan jangan meminta limau CNY dgn mereka..mereka memberi limau CNY kpd kita dgn mengatakan kita akn mendapat ONG tetapi tahu tak kita dari rasa limau tersebutlah kita tahu hati budi mereka..limau yg diberi adakalanya manis, masam, payau dan busuk..maka begitulah hati mereka kpd kita..limau yg diberi juga kita x tahu entah berapa lama disimpan dlm bilik sejuk dan kita pun x tahu kualiti limau tersebut..setiap kali perayaan kita iaitu Hari Raya kita sering menjamu mereka dgn makanan yg hebat serta mewah tetapi bila CNY mereka hanya beri limau, air kotak, air tin,asam kecut dan entah apa2 lg..sekali lagi saya berseru JOM BOIKOT LIMAU CNY..wassalam

Anonymous said...

Kita tak perlu takut dan gentar dengan desakan mereka cina lahabau ni... musim raya cina semua pasaraya dan mall ada jualan murah bila perayaan kita semua barang mahal dan ada juga barang2 kehabisan stok.. mana pegi semua tu.. kalau meraka tak sorok, mereka2 nilah bangsa paling bangsat... jahat. jom boikot

Anonymous said...

Jaga2 nanti jadi mcm kat Vietnam..kilang semua kena bakar..@ di Thailand junta ambil alih..akibat rakyat tak pias hati menteri dikuasai babi Singapore..

Zaman dah berubah..orang kampong ada internet

Anonymous said...

Bring it on DAP! Hahahahaha! Jgn cakap serupa Jews...sikit2 anti semitic...lu ingat melayu bodoh kaa? Saya menyeru kajian dibuat oleh sesiapa yg pandai akan fakta2 jaringan bekalan pengguna dan hebahkan di media massa...di blog2...malah mana2 peniaga cina yg dok tekan harga disenarai hitamkan oleh blogger2 supaya kita boleh hentam habis-habisan..!!!

Anonymous said...

Salah satu cara mca dan dap mengalih perhatian.

ini adalah fakta!

Kaum melayu dan bumiputra telah di zalimi, di tindas dan dianaiya sejak kedatangan mereka di tanah melayu.

Nak ingat kan orang melayu dan bumiputra , manipulasi perniagaan oleh kaum pendatang juga adalah satu bentuk penindasan, kezaliman dan penganaiyaan.

Harap orang melayu dan bumiputra boleh fikir dan renung2kan...

Anonymous said...

Selama ni en ismail sabri berjuang utk petani peladang nelayan.... BANGUNLAH SEMUA BERADA DI BELAKANG EN ISMAIL SABRI

JUGA BERJUANG UTK PENIAGA PENIAGA PASAR TANI......BANGKITLAH SEMUA

Tengok semasa bencana banjir, menteri lain belum ada, org lain belum ada, fuckatan pun tengah mengangkang kat luar negara...ni la org yg bergerak kesana kemari...dah tu org pun bising kat dia, HARGA BRG NAIK, semua naik, penuh alasan....

Bila dah turun tak mau turun...alasan lain pulak.. Ada pulak org melayu yg jd penyokong cina dapigs, jd barua cina.....PUKIMAK betul,,,tengok dapigs, selama ni ada dia org mintak maaf, APSAL DIA ORG SURUH MINTAK PULAK, dia org ada tujuan, buat bising nak tutup isu lain yg tengah hot, tsunami balak, cukai penang, bini guna brg mewah, parking, ladang babi, lembu, ketum, isu liwat, sampah, denggi, rampas tanah, kg pala, datum jelatek, tanah warisan, selfie bla bla bla,,,,,punyala byk....TU LA TUJUANNYA...

WALAUPUN KITA BERADA DIBELAKANG EN ISMAIL, INGAT KITA JGN LUPA KES TU SEMUA, kita tetap ungkapkan...

Anonymous said...

Org cina dapigs GUNA ALASAN ni konnnnnn suruh letak jawatan.... WOOIIIIII dah byk tanah dirampas, kg warisan melayu dah diambil, tanah wakaf je pun dikaut, tanah kerajaan di penang byk dijual....agama dihina..disekat.. KENAPA PEMIMPIN DAP TAK LETAK JAWATAN isu sebenar,,,,, EN ISMAIL SABRI ni salah seorg kuat MELAYU, PERJUANG MELAYU, BERJUANG UTK NELAYAN PETANI PENIAGA MELAYU....INGATKAN HAPUS ORG TENGAH, LANGSUNG KE PENGGUNA....dah tentu org cina dapigs bengang, tak boleh kaut untung, tak boleh perbodoh org melayu lagi..

MENTERI YG SUSAH NAK DIMKN...byk menteri senang dimkn...INILAH ISU SEBENAR

Kita semua harus, wajib PERTAHANKAN EN ISMAIL...

Anonymous said...

Tengok org kelantan, puok pas...bencana baru je berlaku, belum tamat lagi, baru proses pemulihan...sape yg BANTU???? ORG DAP??? ORG PKR????

Tapi ada org pas yg sama menyokong dapigs utk menghancur org melayu??? Mana pergi iman dia org, mana pergi rasa SYUKUR, Allah dah bagi begitu besar musibah, masih belum sedar???????

Tsunami balak... ada ORG MINTAK MAAF, bencananya lebih dahsyat hanya dibanding dgn twit yg ada fakta...ORG DAPIGS yg dikata terlibat dlm kes tsunami balak, pasal diam aje, KENAPA TAK LETAK JAWATAN, ni dah berlaku kerosakan dahsyat..

MINTAK MAAF TDK, MENGAKU TDK, DIAM TAK BERI ULASAN, tak pulak nak tunjuk nama pemegang saham org yg tetlibat dlm TSUNAMI BALAK....

JIKA ADA MELAYU BERANI, PASTI PEMBANGKANG CARI PASAL..tapi kita tau tujuan cina dapigs nak berkuasa mcm singapork, tapi yg bodohnya ada pulak org melayu menyokong perjuangan yg hancurkan kekuasaan keistimewaan anak cucu cicit dia org sendiri....

Anonymous said...

Harap menteri menteri BN terutama UMNO tidak takut pada ugutan rasis yang terus di mainkan oleh puak puak Cina..kepada menteri2 cina ka Melayu ka India BN yang pengecut dan berpihak kepada pembangkang saya harap ada blogger yang sanggup untuk mendesak pengkhianat ini agar keluar segera dari BN. Mereka tidak diperlukan..ingat lah wahai orang orang Melayu, kita adalah majoriti dan kita tidak perlu takut pada ugutan ugutan ini biarpun sampai mati puak puak Cina tu kita RASIS...apa ada pada rasis...kita kena rasis untuk memperjuangkan hak kita sebagai rakyat, kita sokong pada mentei2 yang memperjuangkan hak rakyat...dan kita perlu berani...biarpun berlakunya rasis pemberontakan seperti di Indonesia.

Cencaluk said...

Salam,

Untuk pertama kalinya saya menyalahkan Kaum Melayu itu sendiri.

Cuba lihat apa yang dilakukan oleh ADUN yang diberi mandat.

Saya berikan contoh:

Dimelaka di kawasan saya Ayer molek apa pembanguna yang ada setelah setiap pilihanraya BN diberikan mandat. Tidak ada kemajuan sangat apa yang ada hanyalah tinggalan sebelum PRU 13

Manakala Bandar melaka yang didiberikan mandat kepada DAP pembangunan berada di setiap inci. Tanah yang ada bangunan dinaik taraf, Kedai bercambah kemudahan parking, jalan raya lampu dan bermacam lagi semuanya disapu oleh kaum cina. Siapa yang harus kita salah kan.

Apakah kerana mereaa sudah selesa maka tak perr.ukan pembangunan.

Sebagai ADUN merka harus memerah otak memikirkan pembanguna. Di kawasan mereka.

KERAJAAN NEGERI melaka juga apa inisiatif mereka untuk menambah pengundi di dalam bandar untuk membuka peluang merampas semula kawasan BANDAR MELAKA? Jangan hanya berpeluk tubuh dan serahkan kerja ini kepada MCA alamatnya sampai kiamat BN takkan dpat menguasai BANDAR MELAKA.

Disini saya ingin meluahkan cadangan kepada semua kerajaan Negeri yang mana kawasan bandar dikuasai oleh DAP.

BN harus menanam Pengundi Melayu di kawasan bandar melalui pembangunan. CARI TANAH pemilikan bangsa melayu Di kawasan bandar dan lakukan pembanguna rumah kos rendah samada apartment ataupun rumah terres(dicadangkan Apartment) dan bukakan peluang kepada kaum melayu terutamanya yang bekerja di bandar so secara tak langsung kita sudah menanam undi di kawasan bandar lakukan sebanyak mungkin dan naikkan kawasan perniagaan yang akan dikuasai oleh IKS supaya mereka boleh bersaing dengan kaum cina di dalam bandar

Apa yang kita lihat melayu hanya hidup di pinggir bandar dan kampung manakala kawasan bandar dikuasai oleh cina sampai bila BN nak merasa merempas semula kawasan bandar jika tiada perancangan nak harap MCA jangan harap lerr merka lebih suka membela kaum mereka sendiri walaupun mereka duduk semeja dengan kita.

Anonymous said...

Berpolitik memang Melayu megah dan tiada tandingan di dunia.

Realitinya, yang lebih penting ialah harga letrik, roti, beras, gula, tambang bas, LRT, minyak masak semua ni bila nak turun?

anakmalaysia said...

Bangsa Dapigs komunis ni memang tak tau malu dan tak peduli..kena ajar mereka betul2...kalau tak habis kita dipijak2..ganding bahu kita ajar mereka.

Anonymous said...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Si PENGGANAS/PEROMPAK PENDATANG DAPBANGKAI BABI RASIS ni jgn. nak MENIPU - KOPI yg. TAK HALAL ada yg. disyaki di'roasted' dgn. MINYAK BABI; ´sebab itu kdg-kdg lemak lain mcm! Jadi si mana.mana Islam/Melayu-BANGANG yg. masih aku tengok dok lepak kat Old-TownKOPI-DAPBANGKAI-KEPARAT tu sedaqlah sikit!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB DS Ismail Sabri kita! Dahlah supermarket/kedai si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS asyik MENDISKRIMINASI produk BUMIPUTERA Islam/Melayu - sampai kita tak boleh tegur lansung KEDAJALAN ni - dasar si puak BINATANG BUAS yg. amat TAMAK!

Tengok juga di mana lori-lori dan bas-bas boleh bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamanya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS, yg. disyaki asyik MENGORBANkan majoriti mangsa disyaki dari umat Islam/Melayu; hampir harian!

Kerana Kem-amat-BANGANG yg. diterajui si MCacing-KEPARAT tu tak dak buat undg-undg amat KETAT utk. memastikan lori/bas hanya di lorong perlahan - kerana disyaki takut menyebabkan ’KERUGIAN‘ pd. PEMILIK/PENGUSAHA Industri TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terutamanya umat Islam/Melayu, terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan "laws of the jungle"!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Nasib baik negara dah tukar nama jadi Malaysia, kalau masih guna Persekutuan Tanah Melayu pun ada yang menuduh racist juga.

Anonymous said...

Menteri umno perlu rasis..baru melayu sokong..

Anonymous said...

boikot produk dan perniagaan dapigs!!!!!

anakmalaysia said...

Bangsat si Phua ni...kita sokong 100% Menteri..good job Minister DS Ismail Sabri...Cencaluk @ 2.58pm - good point. Kita tambahkan Melayu dikawasan Dapigs. Dapigs tak akan ke luar bandar punya

 
Blogger Templates