Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 16, 2015

DULU WAN AZIZAH UMPAN ANAK-ANAK UNTUK TAGIH SIMPATI, SEKARANG NURUL NUHA PULA HERET ANAKNYA UNTUK TUJUAN YANG SAMA!!!


Kalau dah namanya keluarga Anwar Ibrahim, skrip yang mereka gunakan sangat sama. Malah kalau kita dengar ucapan dan ceramah mereka pun, balik-balik perkara yang sama. Mereka akan mengulang ayat-ayat yang sama. Frasa-frasa yang sama, maksud yang sama, malah objektif yang sama iaitu MEMBEBASKAN ANWAR UNTUK BERMAHARAJALELA DAN BERBUAT SEKEHENDAK HATI DI DUNIA INI.

Kerana itulah, taktik berceramah di merata-rata tempat, elemen menarik simpati akan dibuat selain pembohongan dan pembelitan fakta oleh keluarga ini.


Semalam sahaja, selepas sangat yakin Cheras yang menjadi kubu kuat PKR menerusi kemenangan beberapa PDM di Cheras semasa PRK Kajang, satu ceramah perdana dibuat membabitkan beberapa orang pemimpin besar DAP termasuklah Lim Kit Siang dan Teresa Kok. Turut hadir juga adalah A.Samad Said, karyawan yang marah kerana DUIT. Sebelum itu, mereka turut mengadakan ceramah yang serupa di Balakong.

1998, Wan Azizah mengheret anak-anaknya ke sana ke mari, menjaja cerita-cerita sedih dan syahdu bagi meraih simpati. Manakala jurutulis-jurutulis mereka juga, turut mengarang cerita-cerita sedih yang meruntun jiwa bagi menaikkan sentimen dan mendapatkan sokongan.

Tidak dinafikan, kaedah tersebut berjaya sepenuhnya memandangkan lautan manusia yang hadir untuk mendengar cerita-cerita temberang Wan Azizah.


2015, kaedah yang serupa digunakan oleh Nurul Nuha, anak Wan Azizah-Anwar yang bakal menjadi calon Parlimen Permatang Pauh mewakili PKR. Setelah melihat sambutan hambar di kubu kuat Anwar Ibrahim di Permatang Pauh malam sebelumnya, Nurul Nuha mengheret anak kecilnya dan menjajakan cerita yang sama skrip dengan ibunya 17 tahun lampau.

Konon, anaknya bangun sahaja dari tidur terus bertanyakan datuknya, Anwar Ibrahim. Konon, anaknya merengek dan tidak ceria kerana rindukan datuknya. Konon, anak kecilnya menghadapi trauma kerana datuknya dipenjarakan kerana kesalahan politik walaupun sebenarnya kesalahan yang dilakukan oleh datuknya adalah kesalahan jenayah.


Kesian, bukan tak kesian tapi lebih kesian lagi kerana keluarga ini benar-benar terdesak untuk mendapatkan kuasa sehingga perlu mengheret segala-galanya demi mempermain-mainkan sentimen dan emosi orang ramai.


6 comments:

Anonymous said...

Kan bagus kalau seisi keluarga ini disumbat ke dalam penjara.
Aman sikit dunia ni.

Anonymous said...

SUmbat diorang ni dalam bontot babi.

Anonymous said...

Kesian betul aku tengok. Sudah2lah wan azizah menghancur dan masa depan anak2 dan keluarga. Umum sebenarnya dah tahu siapa anuar sebenarnya yang sendiri dah tahu dan perjuangan yang dilaungkan selama ini bukan untuk rakyat dan keadilan rakyat tetapi untuk anuar yang secara tak langsung merosakkan ramai anak2 muda, bangsa, agama dan Negara. Dah banyak kerosakan telah berlaku. Sudah2lah, bertaubat dan takutlah akan balasan Allah swt.

Anonymous said...

DESPERATE FAMILY

Anonymous said...

Ya Allah sedihnya.....kahak tuihhhhhhh

Anonymous said...

nak hidup senang, KENA la korbankan RAKYAT..

 
Blogger Templates