Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 28, 2015

ISU ANWAR IBRAHIM SEBAGAI BANDUAN JENAYAH MUDAH SELESAI JIKALAU ZAHID HAMIDI BENAR-BENAR ADA TELUR SEBAGAI MENTERI KDN!!!!



Isu Anwar Ibrahim ke Parlimen ini tidak patut berpanjangan jika Menteri KDN memaklumkan kepada rakyat bahawa sebagai seorang banduan Anwar Ibrahim tidak boleh menghadiri apa-apa sidang Parlimen mahu pun apa-apa aktiviti di luar penjara kecuali membabitkan kes Mahkamah beliau.

Anwar Ibrahim sudah diputuskan bersalah oleh Mahkamah Persekutuan iaitu saluran terakhir dalam sistem perundangan Malaysia.

Malah jika di peringkat Mahkamah Tinggi dan Rayuan pun jika seseorang itu didapati bersalah dan Mahkamah tidak membenarkan penangguhan hukuman, maka pesalah itu perlu dipenjarakan tanpa mengambil kira proses rayuan ke Mahkamah lagi tinggi.

Jika Anwar Ibrahim boleh hadiri sidang Parlimen maka semua banduan perlu dibenarkan bekerja di luar penjara bagi menyara keluarga mereka.

Menteri dan Timbalan Menteri KDN jangan tolak tanggungjawab kepada pihak lain atau pegawai kerajaan. Jika takut buat keputusan berhenti saja.

Sungguhpun Jabatan Penjara Malaysia di bawah Kementerian Dalam Negeri, namun Menteri Dalam Negeri dan Timbalannya menolak kepada pihak lain untuk membuat keputusan.

Menterinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan berkata Anwar Ibrahim perlu mengemukakan permohonan kepada Jabatan Peguam Negara bagi membolehkannya hadir ke sidang Dewan Rakyat akan datang.

Manakala timbalannya Datuk Ser Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar semalam yang mengatakan Anwar perlu membuat permohonan kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Zahid dilaporkan berkata,
“Saya fikir kenyataan itu patut dirujuk kepada peguam negara. Tidak perlu ada pendapat individu, sama ada di kalangan menteri atau ahli politik.
“Kita perlu meletakkan kebertanggungjawaban itu kepada pengamal undang-undang, terutamanya peguam negara, membuat tafsiran berdasarkan Perkara 49 dalam perlembagaan, dan klausa lain yang terdapat dalam undang-undang yang berkaitan.”
Soalnya apakah sebagai Menteri KDN beliau tidak boleh mendapatkan pandangan Peguam Negara lebih awal dan kemudiannya membuat keputusan muktamad menutup perbincangan mengarut ini?.... TERUSKAN BACAAN DI MYKMU.NET

10 comments:

Anonymous said...

Mulai 1 Mac ini, Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan dijenamakan semula sebagai Kementerian Isu Retorik (KIR).

Jadi rakyat jangan bimbang, KIR akan tidak teragak2 atau akan bertindak atau memantau dan akan mengambil tindakan dsbnya.

Harap maklum

Anonymous said...

Hmmm...kenapa Kerajaan yang aku sokong selama ni ramai sangat pondan??? Cuma Sabri Ismail je yang tegas??

WTF??? Lagi elok kalau PERKASA jadi parti politik. Dah penat aku tengok cinapek dan pr menghina Melayu, Raja2, Kehakiman, PDRM,ISlam,dll.

Semuanya rilek jer...ok jer. Sapa takut dengan penguatkuasaan di Malaysia??

Aku tak akan sokong DAP atau PKR atau PAS....tetapi come on UMNO!!!!! DO SOMETHING AND DON'T LOOK SO LEMBIK!!

Anonymous said...

Bila agaknya pemilihan umno...

Anonymous said...

Layanlah si banduan sebagai seorang banduan. Kenapa harus ada keistimewaan kepadanya? Selama bertahun-tahun banduan tersebut diberi keistimewaan untuk bergerak membuat onar didalam dan luar negara. Masih belum cukup???

Anonymous said...

FOLLOWING PERSONALITIES IN UMNO
1. PARTY LOYALISTS - TPM/ some ministers/dep ministers/SU/ketua bahagian/cawangan /innocent folks and those true members
2. PARTY BALL CARRIERS - some ministers/dep ministers/SU/ketua bahagian/cawangan
3. PARTY CRITICS - veterans/ex HOD, ex govt officers/silent majority party members
4. SYMPATHISERS - non party members especially the public.
5. PARTY HIPOCRITES - gullible ministers/dep ministers/SU/ketua bahagian/cawangan/members involved in business
6. DEVILS ADVOCATES - those members fell sideways or out of favours
7. DETRACTORS - veterans/ex HOD, ex govt officers/silent majority party members
8. PARTY REBELS - those who crossed over

Anonymous said...

Setuju. Datuk zahid tak payah fikir2 lagi. Mahkamah dah putuskan salah. Ikut undang2. Tak payah budi.bicara bicara. Tak pyh nak pening. Kalau tak boleh ckp tak boleh. Kami rakyat dah muak dgn drama 7 tahun ni.

Anonymous said...

SEORANG BANDUAN MENJALANI HUKUMAN PENJARA ADALAH ATAS PERENTAH MAHKAMAH. SEKIRANYA DIA HENDAK DIKELUARKAN DARI PENJARA PEHAK YG HENDAK MENGELUARKANNYA HENDAKLAH MEMBUAT PERMOHONAN KPD MAHKAMAH DGN MENDAPATKAN PERENTAH."ORDER TO PRODIUSE (OTP)". ( RUJUK KANUN TATACARA JENAYAH)
SEDEORANG YG DIHUKUM PENJARA SEGALA HAKNYA DI BAWAH PERLEMBAGAAN DIGANTUNG. CONTOHNYA HAK SEBAGAI PENGUNDI DLM PILIHANRAYA.
APA MASAALAH DGN BANDUAN LIWAT INI ?

Anonymous said...

Selain ada TELUR, menteri KDN itu juga perlukan OTAK yg berfungsi. Benda mudah begitupun jadi kalut sebab provokasi budak hingusan. Please, faham portfolio sendiri la ye. Jgn mudah sgt goyang.

Anonymous said...

Ala si Zahid sotong ini memang suam2 panas, kalau di khayalah ramai atau di dwan beliau akan menunjokkan kejantanan padahal hanya ayam cap kampong je. Ds Najib salah memilih menteri. Menteri capa ayam kampong je

Anonymous said...

Sekali lagi rakyat terpaksa menanggung malu diatas kebodohan dan kepondanan seorang anggota kabinet...
sekali lagi Najib perlu bertanggung jawab... aku dah muak dgn menteri2 kabinet Najib nih...

 
Blogger Templates