Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 2, 2015

KETUA PEMUDA MCA YANG BEBAL TAHAP CENGKADAK KULUP. PATUTLAH MCA GHUYUB!!!



Chong Sin Woon yang menggantikan Wee Ka Siong sebagai Ketua Pemuda MCA, rupa-rupanya tidak cukup cerdik dan tidak cukup faham mantiq yang dibuat oleh Menteri Pertanian, Ismail Sabri membabitkan pemboikotan ke atas 'peniaga-peniaga Cina' sehingga melabelkan Ismail Sabri sebagai SANGAT RASIS!

Fahamnya barangkali Cina itu bermaksud dia dan puaknya, padahal secara jelas dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Ismail Sabri, para peniaga Cina yang dimaksudkanya adalah DAP!

Dan barangkali juga Chong Sin Woon tidak pernah belajar dari sejarah.

Pilihanraya 1969 menyaksikan MCA kalah teruk apabila turut bermain dan berkongsi sentimen yang sama dengan DAP. Kerusi-Kerusi bandaran yang ditandingi oleh MCA, kesemuanya kalah teruk dan selepas 1969, MCA tidak pernah bangkit semula. Kebanyakan kerusi Parlimen dan DUN yang dimenangi oleh MCA di seluruh negara adalah dengan bantuan para pengundi Melayu-Bumiputera dan India. MCA sudah terlalu lama kehilangan sokongan daripada orang Cina sendiri.

Namun masih ramai pemimpin MCA yang tidak tahu hendak meletakkan PRIORITY bagi menjamin kemenangan calon-calon mereka. Chong Sin Woon sekalipun turut bergelar SENATOR, ternyata lebih seronok bergabung dengan DAP menyerang apa-apa sahaja kenyataan yang dilihat secara luaran sebagai serangan ke atas Cina.

Bukankah Cina juga merupakan masyarakat pengguna di negara ini? Dan bukankah Cina juga merupakan majoriti peniaga di negara ini? Bukankah Cina yang menguasai bidang pengedaran dan pemasaran barangan serta perkhidmatan pengguna? Malah bukankah begitu ketara, Cina yang menjadi majoriti menyalahkan Kerajaan kerana kenaikan harga walaupun sebenarnya yang menaikkan harga adalah para peniaga mereka sendiri?

Mengapa Chong Sin Woon dan para pemimpin yang SEOTAK dan SEAKAL dengannya tidak memikirkan perkara tersebut sebaliknya terperangkap dengan mainan politik RASIS gaya DAP?

Apakah ego sebagai Cina terlalu besar, sehingga Chong Sin Woon terpaksa menafikan yang MCA bekerjasama dengan UMNO dan MCA mendapat tempat kerana sokongan daripada UMNO? Apakah susah untuk MCA terima bahawa orang Cina sendiri telah lama mencampakkan MCA bukan kerana MCA menjadi BUDAK SURUHAN UMNO tetapi kerana MCA kalah di kerusi-kerusi bandaran di tangan DAP? Apakah buta sudah mata Chong Sin Woon untuk melihat DAP menghina MCA kerana MCA hanya boleh menang dengan undi Melayu, bukan dengan undi Cina walaupun MCA adalah sebuah pertubuhan atau parti berorientasikan Cina? Apakah bodoh sangat Chong Sin Woon untuk menyedari fakta bahawa dengan 62% daripada keseluruhan rakyat Malaysia, MCA perlu mengikut arus jikalau hendak menang, bukannya bergantung kepada 15% komposisi Cina di Malaysia yang hampir keseluruhan mereka menjadikan DAP sebagai parti agungan mereka?

Sepatutnya Chong Sin Woon memenangi hati pengundi Melayu terlebih dahulu bagi memudahkan mereka memenangi kerusi-kerusi yang ditandingi dengan melakukan tekanan ke atas para peniaga Cina yang secara terang-terang berpihak kepada DAP, bukannya menyertai mereka untuk kelihatan menekan Melayu bagi memastikan DAP berkuasa!!!

Apa bebal sangat Ketua Pemuda MCA nih?


5 comments:

Anonymous said...

Dah pun bangsanya CINA..mana mungkin puak puak ini hendak membantu Melayu...orang orang melayu saja yang begitu sanggup untuk membantu Cina cina Rasia ini..so, rasanya BN mungkin tidak memerlukan lagi golongan MCA ini...apa pendapat anda.

Anonymous said...

Jangan sokong MCA lagi kerana mereka merupakan musuh dalam selimut yang memang bersekongkol dengan DAP untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam negara ini.Mari kita semarakkan kempen Buy Chinese Last!!!

Anonymous said...

Jika ianya kepentingan kaum cina seperti perniagaan dan sekolah vernakular jelas sejelas nya parti dap mca gerakan dan parti kaum cina berpadu tenaga bergabung menjaga kepentingan mereka.

Yang menjadi mangsa? Rakyat.....melayu india iban kadazan dan lain2 kaum.

Anwar ibrahim? Nauzubillah....Masih ingat lagi perarakan Bersih? Mereka menjerit supaya harga barang dan minyak di turunkan? Di manakah Pakatan Rakyat ketika ini? Bukankah harga minyak sudah turun? kenapa harga barang, sektor pengilang, pertanian, pembinaan tidak menurunkan kos masing2? Di manakah pembelaan anda membantu rakyat teranaiya dan di zalimi? Hakim pun menyebelahi mereka kah?

Bagaimana pula The Star? Malay Mail? The Sun? Malaysia Insider? MC? FMT? dan lain2? di manakah suara mereka membela rakyat? yang mereka pukul canang ialah ismail sabri adalah racist?

Pemimpin Umno? Pas? Hanya jaga periok nasi masing2 kah? jangan lah menikus?

Sekurang2nya perkasa isma dan lain ngo ada lah juga bersuara.

Isunya rakyat dianaiya dan di zalimi! Turunkan harga itu permintaan rakyat susah sangat ke?

Anonymous said...

Bila kena kat kaum cina mereka bersatu padu membalas tindakan kita ,tapi bila kaum melayu pulak kena melayu susah nak bersatu padu disebabkan perbezaan parti ,nak salahkan siapa

abdhakim said...

Salam satu malaysia,saya merupakan pelajar di sekolah memandu MSDC melaka.Saya mengambil lesen jenis PSV (teksi),hajat di hati untuk mencari duit lebih untuk tampung perbelanjaan anak2 ke sekolah.Bermula pada bulan May 2014 saya telah menduduki ujian bertulis dan amali,dan setelah itu saya menjalani ujian jalanraya.Namun saya gagal sebanyak 2 kali dalam ujian jalanraya.Sepatutnya saya dipanggil oleh pihak MSDC untuk menjalani test untuk kali ketiga pada bulan Jun 2014, tetapi pihak MSDC tidak berbuat demikian,hinggalah sekarang walaupun sudah masuk tahun baru tetapi tidak ada satupun panggilan telefon dari tenaga pengajar mahupun kerani dari MSDC memaklumkan kepada saya tarikh test seterusnya, walaupun saya telah menelefon dan sms tetapi jawapan yang diberi ialah "kami belum dapat tarikh test dari JPJ".Saya telah membuat bayaran penuh sebanyak RM600,tetapi sikap lepas tangan kakitangan MSDC amat mengecawakan.Cuba kita fikirkan, orang yang nak bawa teksi ni di kalangan orang senang kah...Saya mengajak rakan2 dan kenalan,sekiranya ingin mengambil sebarang lesen memandu untuk anak atau diri sendiri..jadikan MSDC MELAKA PILIHAN TERAKHIR.Banyak lagi sekolah2 memandu yang lebih bertanggungjawab dan mampu menjalankan service dengan baik di melaka.Seorang rakan yang telah mendapat PSV berkata..."Aku buat PSV kat kerubong cuma habis RM400".Jangan ikut perangai DAP yang rasis...

 
Blogger Templates