Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 16, 2015

MELAYU KENA HILANGKAN HAK ISTIMEWA MEREKA UNTUK AMANKAN NEGARA INI, KATA NGA KOR MING!!!


Pandai Nga Kor Ming!

Tang Melayu, kena jadi Malaysian. Yang lain-lain tak payahlah. Itulah sebabnya, dia cukup bangga dengan Cinanya. Perhatikan twitter atau Facebooknya. Dia cukup berbangga dengan tulisan-tulisan Cina tetapi sangat anti kalau ada tulisan Jawi atau tulisan Pallava Tamil.

Si pemilik Rumah Putih di Ipoh, yang mendapat pinjaman mudah RM16 juta yang kemudian dituntut agar diberikan pinjaman mudah sebanyak RM30 juta bagi memudahkan dia menggondolkan tanah di Hulu Kelantan dengan menikmati hasil balak dan hasil mahsul rimba di kawasan seluas lebih 10,000 ekar, bijak berselindung di sebalik sikap chauvinistnya.

Mengapa dia tidak cuba menghapuskan identiti Cinanya terlebih dahulu?

Dengan kesilapan dan tak dapat membezakan antara perkataan 'KAWASAN' dengan 'KAWASAKI', Nga Kor Ming cuba memberitahu dia lebih rakyat Malaysia berbanding orang Melayu-Bumiputera?

Dengan mengaut keuntungan ratusan juta ringgit daripada hutan Hulu Kelantan dan kemudian menjadi sebahagian daripada faktor banjir lumpur dan balak hanyut yang memusnahkan rumah penduduk, tetapi hanya bermegah dengan derma DAP bernilai RM50,000 kepada Kelantan yang sebenanrya tidak boleh berbuat apa-apa pun dengan jumlah tersebut, Nga Kor Ming berani pula mahu menghapuskan Melayu yang bermaksud menghapuskan Bumiputera?

Kesamarataan, hapuskan pembahagian kaum dan agama, konon!

Mengapa agaknya, Nga Kor Ming hanya pandai tulis Cina, teruk dalam Bahasa Kebangsaan, berbangga dengan Bahasa Inggeris tetapi gagal menghapuskan kecinaannya yang sangat menebal? Dan yang lebih penting lagi, mengapa Nga Kor Ming tidak mahu berterus-terang yang dia sebenarnya berniat hendak menghapuskan Artikel 152, Artikel 153 dan beberapa Artikel berkaitan dalam Perlembagaan Persekutuan yang memberikan kedudukan serta status kepada Melayu, Bumiputera dan Islam?

Kenapa pengecut dan berselindung di sebalik retorik persamaan kaum?

6 comments:

Anonymous said...

komeng ! lu kena kempen tutup sekolah venakular@sekular cina dan tamil dulu!!!!
rasis berat sebalah si komeng ni!!!

Anonymous said...

Saya setuju melayu hilang hak istimewa bila pendatang hilang hak kerakyatan .........

Anonymous said...

Kenapa dia tak kena tangkap atas kenyataan baru-baru ni?Adalah sebab dia Kor Ming dan bukan Khairul?

Anonymous said...

Ko meng kena hilangkan dirinya dari bumi Malaysia ini.Itu yang sebetulnya.

Anonymous said...

Tersangatlah setujunya!!!

Anonymous said...

Kasi tebas jer...

 
Blogger Templates