Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, February 25, 2015

PENGESAHAN ANWAR PELIWAT DATANGNYA DARI KELUARGA SENDIRI DAN KHALID SAMAD, WALAUPUN CUBA DINAFIKAN RAFIZI RAMLI!!!



Tiada yang lebih ditunggu-tunggu melainkan pada penghujung hari semalam iaitu hari terakhir Anwar Ibrahim sepatutnya menghantar petisyen memohon pengampunan daripada DYMM Yang Di-Pertuan Agong bagi pembebasannya dari penjara selepas dihukum penjara selama 5 tahun.

Ramai sudah pun menjangkakan Anwar Ibrahim akan mengambil peluang terakhir dalam siri proses perundangan negara selepas Mahkamah Persekutuan mengesahkan hukuman yang ditetapkan oleh Mahkamah Agung.


Dua hari sudah, Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli cuba berdrama kononnya, Anwar Ibrahim enggan menggunakan peluang mendapatkan pengampunan diraja bagi membebaskan dirinya dari penjara. Kononnya, Anwar Ibrahim tidak mengeluarkan sebarang arahan kepada parti bagi mendapatkan proses semakan semula keputusan Mahkamah Persekutuan bagi tujuan pembebasannya. Anwar kononnya enggan mendapatkan pengampunan diraja kerana dia kekal dengan pendirian bahawa dia tidak bersalah tetapi telah dipenjarakan kerana konspirasi dan fitnah politik.


Kenyataan yang dikeluarkan oleh Rafizi Ramli itu kemudiannya 'disahkan' oleh Khalid Samad, sekutu kuat Anwar Ibrahim di dalam PAS. Menurut Khalid Samad, Anwar tidak akan memohon pengampunan diraja kerana permohonan pengampunan bererti Anwar Ibrahim telah mengaku meliwat, insaf dan berikrar tidak akan mengulangi perbuatannya. Sedangkan selama 7 tahun, hanya di mahkamah sahaja, kenyataan LIWAT SUKA SAMA SUKA dikeluarkan di hadapan hakim oleh dua orang ketua peguambela Anwar Ibrahim iaitu Mendiang Karpal Singh dan Gopal Sri Ram.

Nurul Nuha yang membuat kenyataan bagi pihak keluarganya yang ke istana dengan mengheret anak dan cucu Anwar bagi mendapatkan simpati awam, cuba memutarbelitkan kenyataan kononnya mereka sekeluarga ke Istana Negara dan menyerahkan petisyen agar DYMM Yang Di-Pertuan Agong memerintahkan agar semakan kehakiman dibuat atas dasar Anwar Ibrahim tidak bersalah walaupun mahkamah telah memutuskannya bersalah hanya bersandarkan kepada kepercayaan bahawa Anwar telah dikenakan fitnah politik.


Dan lebih menarik lagi, Nurul Nuha cuba mengheret Institusi Diraja dalam kancah politik murahan PKR yang akan menyeret segala-galanya dalam usaha memartabatkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia.

UNTUK SEBARAN SEGERA
KENYATAAN MEDIA  
24 FEBRUARI 2015 
Segala puji bagi Allah yang Maha Kuasa. 
Bagi pihak keluarga kami, saya dengan penuh rasa rendah diri ingin menyampaikan rasa terharu dan bersyukur ke hadrat Illahi dengan sokongan dan semangat solidariti daripada rakan-rakan serta para penyokong di dalam dan dari luar negara. 
Hari ini merupakan minggu kedua ayah kami Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan sebagai tahanan politik Malaysia. 
Atas inisiatif keluarga, kami memutuskan untuk menghantar petisyen kepada Duli Yang Maha Mulia Almu'tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Al-Haj Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah Yang Dipertuan Agong - berdasarkan berlakunya pengenepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas Yang Berhormat Datuk Seri Anwar Ibrahim. 
Mahkamah mungkin telah menjatuhkan hukuman bersalah tetapi, namun ayahanda kami tidak bersalah. Justeru itu kami membuat permohonan petisyen bersandarkan Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan. 
Kami meletakan keyakinan kepada proses perlembagaan ini serta percaya prinsip keadilan akan ditegakkan apabila kesemua fakta-fakta diteliti secara menyeluruh tanpa campur tangan politik maupun mana-mana cabang kerajaan bersesuian dengan prinsip pemisahan kuasa melalui intitusi Raja Berperlembagaan. 
NURUL NUHA ANWAR
Penyelaras #March2Freedom

Artikel 42 Perlembagaan Malaysia yang mempunyai 13 Fasal tidak menyatakan langsung tentang kuasa DYMM Yang Di-Pertuan Agong untuk memansuhkan hukuman yang telah diputuskan oleh mahkamah, melainkan untuk mengampun, menangguhkan hukuman atau meremit, menggantung ata mengurangkan hukuman-hukuman yang telah dijatuhkan oleh mahkamah. (RUJUK FASAL 1, 2 dan 10 ARTIKEL 42 Perlembagaan Malaysia). Pengampunan pula dilakukan oleh Jemaah Pengampunan yang antara lain turut mengandungi Peguam Negara atau wakil Peguam Negara bagi menasihati DYMM Yang Di-Pertuan Agong dalam kes pengampunan berkenaan.


Nurul Nuha tidak sepatutnya mengheret ibu, anak dan saudara-saudaranya ke Istana Negara hanya untuk menyampaikan petisyen agar DYMM Yang Di-Pertuan Agong membuka semakan penghakiman Mahkamah Persekutuan dan mengenepikan hukuman tersebut sebab bukan itu fungsinya Istana Negara.

Sepatutnya dia berterus terang bahawa dia dan keluarganya ke Istana Negara untuk mendapatkan pengampunan diraja buat Anwar Ibrahim. Dia dan keluarganya sudah mengakui bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang peliwat dan sekarang meminta agar hukuman diringankan.

Keluarga ini kuat bohongnya. Mereka meminta pengampunan diraja dan mengakui Anwar Ibrahim adalah seorang peliwat, tetapi masih lagi cuba berdalih kononnya meminta agar DYMM Yang Di-Pertuan Agong melakukan semakan kehakiman bersandarkan Akta 42 bikinan mereka sendiri!

20 comments:

Anonymous said...

Nanti adalah macai coVer line mengatakan ini hanyalah " PENDAPAT PERIBADI" !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

nuha yang lebih2 ni kompom dia yang bertanding kat p.p le ni.....tahi

Anonymous said...

Seriously, I'm so tired of this family. Macam taik anjing yang bersepah di jalanan. Kita nak berjalan pun susah nak mengelak taik2 anjing ni.

YOUR FATHER AND YOUR WHOLE FAMILY ARE THE REAL PUBLIC ENEMY# 1.

OUR LIVES WILL BE SO MUCH BETTER WITHOUT YOUR FAMILY!

Anonymous said...

naik lg satu nama keluarga 69@peliwat ni. Tak habis2 berbohong. kita tau dia nak pertahankan nama bapak dia tu. Yg jd problem usaha keluarga ni membawa malapetaka 1 malaya. Berpecah melayu. tak salah jika digelar keluarga bapak segala malapetaka malaysia.

Anonymous said...

Hai.penat balik.ingatkan dh tenteram dh jiwa rakyat m'sia.sikit ari lagi reformasi balik dgn bantuan anjigg2 nuar yg berguling2 atas jalan..
sape pulak nk sponser,nik ajis dh innalillah.khalifah lim pulak kut.

Anonymous said...

Memang mereka ini family from hell. Kalau tak mau insaf dan taubat juga they will go back to hell. Kalau pemimpin keluarga syaitan yang dipimpin tentunya jadi syaitan juga........

Anonymous said...

Pemimpin PKR lah yang memperlekeh Agung dan Raja-Raja Melayu ketika pertabalan di Istana dahulu. Sekarang nak minta ampun daripada orang yang mereka perli, dan perlekehkan. Mana ada jalan.Apa pun serah kepada Allah untuk mengampunya. kerana hukum penjara juga dari Allah melalui tangan-tangan Hakim.Aku dah banyak kali kata sebagai orang Islam kita bertenang serahkan dan biar ALLAH buat keputusan.

Rizal Zainal said...

Jgn slh fhm , ni semua drama mereka untk heret yang di petuan agong dlm drama ni . Cb kt byngkn klau yg d pertuan agong tk mmberikn pengampunn ? Yg sbnrnya merka mmg berhrp agar yg d petuan agong tdk mmberikn pengmpunn , maka dngn itu dengan mudah mereka akn kt yg d pertuan agong zalim , tdk adil . Ini ada lh modal politik mereka sekarang ni . Tujuannya agar rakyat bgun mmberontk

Anonymous said...

Dia ini sebetulnya tahanan politik ke atau ape?

Anonymous said...

Kesian plak tngok famili ni. Sebab pelir bapaknya tak terkawal maka semua keluarganya terpalit dgn air mani nuar.

Anonymous said...

Jam tangan rolex yg zizah simpan mana... 6 kotak rahsia yg peliwat simpan wat x gunapakai.. Lakonan pak syeikh al juburi sgt real.. Hingga adam adli sanggup jadi pecacai..

Anonymous said...

Adam adli huh.bodoh piang pnya budak.bapak dia pun pencacai pkr juga tuh,atau bapak diapun bodoh piang juga,main ikut je kereneh anak,sbb termakan hasutan anak.kunun anak bijak sbb masuk u.
mcam jiran aku,lepas anak msuk u,dengar je ckap anak hingga 1 keluarga jadi penganut pas.kununnya anak bijak,tun m diangap keparat,sekarang sape keparat.nk undur kebelakang malu.kayuh je le dgn muka selamba.

Anonymous said...

Hairan juga Ketum tak nak

1.mengaku dia meliwat
2.tidak memohon pengampunan sebaliknya
keluarga 69 ketum yg mohon.(Atas
inisiatif keluarga, kami memutuskan
untuk menghantar petisyen...)
3.tak nak bersumpah dengan Al Quran dia
tak bersalah

Anonymous said...

Setuju! Ini sume drama jahat keluarga lahanat ni! Nyah la hempa semua!!da meluat dgn drama haramjadah anak beranak hempa!!!

Anonymous said...

Nurul Nuha kalau kau confirm bapak kau tak bersalah paksa dia buat sumpah laknat depan kaabah , jangan asyik salahkan orang lain je, kalau bapak kau berani bersumpah laknat aku sekeluarga akan mendoakan akan kesejahteraan keluarga dia dunia dan akhirat , Sumpah laknat bukan nya ambil masa yg lama , jangan bagi banyak alasan,

Anonymous said...

Anwar dan jijjah telah membesarkan anak2 betina yang serupa macam mereka.

BODOH, KURANG AJAR, PENIPU, PENGKHIANAT, PEMFITNAH, CELAKA, SIAL, ANJING KEPADA DAP, KAFIR BEBAS BERAGAMA, BEBAS LGBT, PENCINTA ANJING DAN PENCINTA LADANG BABI.

Keluarga lahanat cibai! Kalau dah nak mampus pun, tak payah la nak heret 30 juta rakyat Malaysia hanya untuk layan kerenah BATANG BENGKOK BAPAK CELAKA KAU TU!!

Anonymous said...

Nak real suruh nuar bunuh diri dlm penjara.. Pastu tuduh polis bunuh nuar.. Baru la pencacai akan berguling2 anjing.. Haha..

Anonymous said...

Peliwat mana berani bunuh diri..tp dia akan tuduh konspirasi nak bunuh dia ngan racun...dia akan buat cerita supaya dunia tau ada org nak bunuh dia dan meraih simpati dunia lepas auta dia disini org tau....

Anonymous said...

Kepala butuh bapak hampa n poen mak hampa..laknat anak2 haram hampani..dok hina orng lbh2ni awt hampa 2 semuanya bgs6 sgt ka..ka bpk hampa semua dok bg hampa hisap batang4 lembek bpk4 hampa semua sbb 2 hampa8 semuanya jd mcm haramjadahhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......

Anonymous said...

Bukan apa..sakit hati sangat dgn pak sheih al juburi sbb x brani nak sumpah tp brani plak pitnah org lain klu x buat mesti brani sumpah. ...

 
Blogger Templates