Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 16, 2015

PENJAWAT AWAM DITANGKAP MENCULAS, MEMONTENG DAN BERSUKARIA WAKTU BEKERJA.. MALANGNYA, MEREKA SEMUA ADALAH MELAYU NEGERI PAKATAN!!!



SELANGOR – Beberapa penjawat awam ditangkap minum pagi dan membeli belah di waktu berkerja di bangunan Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah (SSAAS) pada 13 Februari yang lalu.

Lawatan mengejut (spot check) yang dilakukan oleh Dato’ Haji Mohammed Khusrin Haji Munawi dan Unit Integriti SUK Selangor di bangunan SSAAS itu mendapati masih ramai kakitangan awam melakukan kesalahan itu di waktu berkerja.

“Unit Intergriti SUK Selangor akan memantau aktiviti ini dan tindakan tatatertib boleh diambil,” jelas kenyataan yang dimuat naik di laman Facebook beliau.

Berdasarkan gambar yang dimuat naik, pemantauan mengejut itu berjaya ‘menangkap’ 4 orang pegawai audit 5S yang sedang bersarapan pagi di Kafe Dewan Jubli Perak.

Beberapa penjawat awam yang lain juga turut dilihat membeli belah di gerai-gerai kecil di bangunan terbabit.

“Diharapkan semua penjawat awam dapat mengubah budaya ini demi nama baik perkhidmatan awam,” jelas kenyataan itu.








14 comments:

Teko Kopi said...

Saya dah linkkan blog hebat tuan di blog saya. Mohon sudi kiranya tuan linkkan blog saya www.tekookopi.blogspot.com di blog tuan..terima kasih.

Anonymous said...

>>> Gaji ribu2 ....kerja tipu2...

Anonymous said...

Pakai kabel baik punya....hehe

Anonymous said...

5s.....sisih sisip simpan susun sangap....

Anonymous said...

Banteras 'biawak hidup' ni.

Anonymous said...

Bukan depa je...pegila mana2 pun..sama je...

Anonymous said...

Lepas tu dok tanggih naik gaji dan bonus bertingkat2.

Unknown said...

ala kakitangan kerajaan ni nak kerja semat.. nak kerja mudah.. berkira....nak bonus.. nak senang je.. gaji nak besar.. merungut komplain paling pandai... tapi curi tulang dia la num satu di malaysia

Anonymous said...

Melayu pakatan biasa le...

Anonymous said...

Aku ni duduk dlm negeri bawah pimpinan UMBO/BN banyak berurusan dgn jabatan kerajaan. Sama aja paku dulang paku serpih. Negeri2 pimpinan UMNO/BN tak pernah buat spotcheck tak tau pekung pekerja2 mereka. Nak berteriak bersorak negeri Pakatan konon. Untung negeri Pakatan ada juga buat spotcheck, negeri UMNO/BN ada buat?

Anonymous said...

potong aja gaji..

Banyak lemak jadi MALAS.

Klau minum2 otak kosong tak produktif, mmg makan rezeki haram

Anonymous said...

mujur bebetuila bapa kemerdekaan kita menerima pendatang sebagai warganegara. kalau tak msia ne mungkin macam kat kelantan. tak dak kemajuan langsung.

Anonymous said...

Orang Kelantan makan rumput dgn minum air kubang babi pun xpe....janji ditadbir pas!!!

Anonymous said...

Contoh yg terbaik...cuba pergi mana mana pejabat kerajaan di seremban..lebih dahsyat lagi..kat selangor tu baru beberapa orang aje..Patut la urusan dgn rakyat terlalu lambat

 
Blogger Templates