Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 28, 2015

RON95 DAN DIESEL AKAN NAIK BERMULA TENGAH MALAM INI... RAFIZI RAMLI NAK KATA APA?


Kalau baca di Facebook sekarang, kita akan seronok membaca maki hamun dan sumpah seranah para penyokong dan pecacai Pakatan Rakyat ke atas Kerajaan Barisan Nasional.

Sebabnya, bermula pada tengah malam ini, harga RON95 dan diesel akan dinaikkan sebanyak RM0.25 bagi setiap liter.

Sebelum ini, tiga kali Kerajaan sudah menurunkan harga bahan api berdasarkan harga minyak mentah dunia. Ekoran kenaikan harga minyak mentah dunia kebelakangan ini selain kejatuhan Ringgit, menyebabkan Kerajaan perlu menyelaraskan semula harga bahan api di Malaysia.



Kita kembali mendengar tentang HARGA BARANG NAIK, segala-galanya naik dan BETAPA HARAMJADAHNYA KERAJAAN BARISAN NASIONAL!

Tetapi semasa harga minyak diturunkan ke paras terendah dalam tempoh 10 tahun iaitu pada kadar RM1.70 seliter, puak-puak yang sama, tidak pula merungut dan meminta agar para peniaga menurunkan harga barangan. Bahkan desakan menurunkan harga barangan dan perkhidmatan sesuai dengan penurunan harga minyak, telah menyebabkan mereka mempopularkan istilah RASIS. Desakan dan tuntutan menurunkan harga barang telah ditukarkan menjadi RASIS dan masing-masing mengutuk serta mengecam pihak yang meminta agar para peniaga menurunkan harga barang dan perkhidmatan sebagai RASIS.


Kini harga bahan api dinaikkan semula. Rafizi Ramli yang begitu berang kerana penurunan harga minyak telah menyebabkan taukeh-taukeh pam minyak mengalami kerugian, sudah tentu berasa lega dengan kenaikan ini. Apakah kali ini dia akan menyokong kenaikan atau pun dia juga sama seperti para penyokong Pakatan Rakyat yang serba tidak kena?

Jangan dihairankan sangat kerana puak-puak ini bukannya bijak sangat kecuali mereka hanya pandai merungut dan mengutuk!

Kenaikan harga minyak mereka bisingkan tetapi kenaikan segala macam cukai di Pulau Pinang dan Selangor, haram tak secuit membuka mulut mereka!!!


7 comments:

Anonymous said...

takdir Allah swt kurniakan ahli pembangkang Malaysia setaraf minyak Gris.....

Anonymous said...

Tanda2 kejatuhan kerajaan Najib dh makin hampir..

Anonymous said...

Kalau takda duit tak payah bagi brim. Kenapa naik 25 sen. Alang lebih baik naikkan dua ringgit. Mudah tak payah beli minysk. Duit beli minyak tu buat beli basikal.

Mamluk Qalawun said...

Rafizi Ramli harus bertaubat! Dulu masa minyak mahal macam anjing dia dok menyalak kalau turun harga minyak PR akan kempen plak utk turun harga barang. Ini bila minyak turun kenapa dia diam?????? So lanie nak bersuara nyaring plak?????? My foot!

Nor Aidi said...

Maaf mu orang tak bersyukur. Bagi idea yang pulak macam orang bodoh.

Anonymous said...

Memang aku bodoh..Walau pun bukan ahli mana2 party tapi aku penyokong kerajaan dan barisan nasianal.
Bermati2an mempertahankan di sini. Tapi akhirnya poket rakyat jugak diusik. Otak pak menteri tu cuba gunakan cari lain jalan. Ini buat orang benci pada najib walau tak benci pada umno. Kalau setakad mcm ini nak selesai masaalah atauk aku pin boleh jadi menteri.
Cuba tengok mcmana Tun m selesaikan masaalah. Sampai dia panggil nor yaakub mengdap semasa dia ada di luar negara.
Semasa kegawstan yg begitu hebat dia tak usik poket rakyat. Jgn malu belajar.

Anonymous said...

Ni kita pakat kena tnya pakar ekonomi yg tk diitraf..apa plk dia nk buat..dulu krjaan tlg dah rakyat..bg subsidi..depa kata krajaan tipu rakyat..skrg ni krajaan buat sistem apungan..yg di kehendakan oleh si piji dgn rakan2nya..nah skrg si piji kau pk sat di kpl hotak kau tu..mcm mna pulak ko nk buat..skrg sapa yg kena tgung..ko ni bkn nk bg rakyat sng.myusahkan org lg ada..

 
Blogger Templates