Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 28, 2015

BLOGGER HINA ISLAM MAUT DITETAK!!!

tt4
SEORANG blogger terkenal warga Bangladesh-Amerika Syarikat (AS) ditetak sehingga mati di tepi jalan oleh kumpulan militan selepas dia lantang mengutuk Islam.

Dr Avijit Roy dari Atlanta, Georgia maut dalam serangan oleh sekumpulan lelaki menggunakan parang pada Jumaat malam di Dhaka manakala isterinya Rafida Ahmed parah.

Setakat ini kumpulan militan yang dikenali sebagai Ansar Bangla 7 mengaku bertanggungjawab terhadap serangan itu sambil menyifatkan ia sebagai pembalasan kerana jenayah menentang Islam.

tt0



Kumpulan berkenaan juga memberitahu, serangan itu juga dilakukan kerana mangsa merupakan warga AS – negara yang bertanggungjawab menyerang Syria.

Polis Bangladesh memberitahu, pihaknya percaya dua suspek yang mempunyai kaitan dengan Universiti Dhaka terlibat dalam kejadian itu.



Dr Avijit dan isterinya.

Hal ini kerana, kejadian berlaku di hadapan universiti itu selain mangsa pernah mendapat ugutan bunuh daripada mahasiswa pusat pengajian tinggi berkenaan beberapa tahun sebelum ini.

Dalam ugutan berkenaan, mahasiswa terbabit dilaporkan berkata Dr Avijit akan dibunuh sebaik sahaja pulang ke negara itu.

Jelasnya, terdapat tiga kesan tetakan kuat di kepala mangsa serta kesan luka pada isterinya, Rafida yang turut cedera.

Kejadian itu dilaporkan berlaku di kawasan yang dikawal ketat oleh polis.-mstar.



4 comments:

Anonymous said...

Terima lah balasan.
Elok2 hidup aman, baru duduk amerka/ masuk kristian dah perasaan lebih mulia..

Bagus sangat ka bila dok amerika tu?

Anonymous said...

Pkr mmg dah tak relevant. Hari ni demo dpn sogo KL tak sampai 30 org pun yg hadir. Org lebih tertumpu pd caliph buskers yg buat show sebelah grup demo tu. Maka terjerit pekik la si tian chua dgn adam adli kerana suara mrk ditenggalami oleh bunyi muzik yg lebih kuat. Kesian.

Kemudian mrk berarak melintas jln TAR menuju jln Dang Wangi siap dgn bendera hitam berkibar sbb disorak oleh org ramai kerana mengganggu aktiviti lain di dpn sogo itu. Lagi kesiannn

Ini cerita betul sbb aku ada disitu dari pkl 5 hingga 5.30pm tadi.

Anonymous said...

Jgn pedulikan mereka tu. Tak lama lagi penatlah mereka.

Anonymous said...

Bro. . .lain kali wa mau bawak wa punya geng tunggu dorang yg buat onar setiap minggu di situ kita orang mau lastik dgn guli.
Kalau berani lu orang pigi petaling street buat havock sana ar.

 
Blogger Templates