Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 27, 2015

UBAH! INI KALILAH!... NAH! SEKARANG, SEMUA HARGA DI PULAU PINANG DINAIKKAN LIM GUAN ENG UNTUK COVER SURPLUS KEGAGALAN TADBIRNYA!!!!



Selepas Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, rakyat mula dimomokkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab kononnya bakal berhadapan dengan pelbagai kenaikan termasuklah selepas pelaksaan GST.

Semua ini kononnya bakal menyusahkan dan menunjukkan kerajaan pusat tidak prihatin terhadap kesusahan rakyat.

Ketika kerajaan mengumumkan, penetapan harga runcit bagi petrol RON95 dan diesel mengikut kaedah pengapungan terkawal (managed float) 1 Disember lalu, ramai yang membantah kononnya akan menjadi punca harga barangan meningkat naik.

Namun Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin berkata, apa yang terjadi adalah sebaliknya, lapor UMNO Online.

“Bukan sahaja harga minyak turun tetapi kerajaan juga bertungkus-lumus berusaha memastikan harga barangan turut diturunkan.

“Tetapi sayangnya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang pula menaikkan satu demi satu cukai dan caj perkhidmatan. Tahun baru 2015 bukan mengundang kebahagiaan kepada rakyat negeri ini tapi ianya bagaikan satu mimpi ngeri kerana kos kehidupan mereka bakal bertambah,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah beliau lagi, bermula dengan caj levi hotel dikenakan pada setiap bilik penginapan yang disewa, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) pula menaikkan cukai taksiran sebanyak 14 peratus.

Bukan itu saja katanya untuk beriadah juga kini dikenakan bayaran apabila mengunjungi Fort Cornwallis yang asalnya RM3 meningkat ke RM10.

“Tidak cukup dengan itu, sewa gerai dan surcaj air juga naik. Terbaru adalah pembatalan diskaun lima peratus kepada bumiputera untuk membeli rumah mampu milik.

“Tak tahu la apa lagi yang akan dibebankan kepada rakyat selepas ini. Apa yang diuar-uarkan oleh DAP selama ini kononnya mereka ini parti yang membela rakyat adalah satu sandiwara.

“Mereka hanya mahu undi dan berkuasa… selepas itu rakyat diabaikan,” ujarnya lagi. (sumber)

7 comments:

Anonymous said...

Kera dapat bunga.
LAIN KALI PUN TAK PAYAH LAH!

Anonymous said...

Mesti ada melayu bangsat cakap xpe asal bukan umno naik 1 juta pun xpe.....kahkah....lepas tu isi spa8...puihhhh

Anonymous said...

Syabas rakyat pulau pinang, hangpa memang bijak. Padan muka hangpa.

Anonymous said...

Elok lah DAP tukar slogan UBAH kepada NAIK di Png.Skrg Kaum Mata Sepet ini pun susah hidup di Png.Nak beli rumah pun tak mampu dah.LGE hanya jaga Tycoon aja.Cina pun maanusia biasa juga,keutamaan pada hidup sederhana dan tenang,tapi setelah 2 penggal DAP perintah,mereka mula sedar dan telah timbul bibitx memberontak.Bagi orang Melayu,tak kira apa parti pun lah,fikir lah masakx,adakah hidup sdrx sekarang tenang dan bahagia bersama keluarga dan adakah citax sdr tercapai di dalam mengharongi hidup sekeluarga di dalam situasi kenaikan pelbagai perkara,dan cuba bandingkan dengan negerix bersebelahan.Fikurlah sendiri.

Anonymous said...

ok aku sokong GULAI LIM GULAI
barang apapun kasi naik tapi CAJ PELACUR URUT JANGAN KASI NAIK ....KALU NAIK GAU PUNYA ANU NANTI TAK MAU NAIK
LAST SEKALI GUAN ENG KASI NAI BETTY PUNYA PERUT- BUNTING LAH

Anonymous said...

ok aku sokong GULAI LIM GULAI
barang apapun kasi naik tapi CAJ PELACUR URUT JANGAN KASI NAIK ....KALU NAIK GAU PUNYA ANU NANTI TAK MAU NAIK
LAST SEKALI GUAN ENG KASI NAI BETTY PUNYA PERUT- BUNTING LAH

Anonymous said...

Nak tarik pelabor pun cakap busuk najis..

Psl tu investment jatuh kau2..

Kualiti LGE amatlah buruk sekali.

Akhirnya cukai sewa, caj air, tiket jadi jalan terakhir itu belum masuk KES beli flat kena wajib beli perabot dari samseng..

 
Blogger Templates