Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 13, 2015

KERANA NAMA ABDUL RAHIM, HUKUMANNYA PENJARA 60 TAHUN, SEBAT 22 ROTAN... NAMANYA ANWAR IBRAHIM, HANYA PENJARA 5 TAHUN!!! ADILKAH?



Adilkah? Adakah kerana namanya Anwar Ibrahim, maka dia diberikan keistimewaan sebegini rupa?

Pada tahun 2007, seorang pekerja kontrak Dewan Bandaraya bernama Abdul Rahim bin Abdul Rahman telah disabitkan oleh mahkamah di bawah Seksyen 377B dan dijatuhi hukuman penjara selama 60 tahun dan 22 sebatan rotan.

Dalam rayuannya, dia menyatakan perbuatannya dilakukan secara suka sama suka.

Pada 2010, Mahkamah menolak rayuannya dan mengekalkan hukuman penjara 60 tahun dan 22 sebatan rotan.

Sementara itu, pada 2014, seorang Ahli Parlimen bernama Anwar bin Ibrahim telah disabitkan oleh mahkamah di bawah Seksyen 377B tetapi hanya dihukum penjara selama 5 tahun.

Dia telah membuat rayuan dan para peguamnya menyatakan perbuatannya itu dilakukan secara suka sama suka.

2015, Mahkamah Persekutuan menolak rayuannya dan mengekalkan hukuman yang telah dijatuhi oleh Mahkamah Agung.

PERSOALANNYA... MENGAPA TIADA KEADILAN DALAM ISU INI?

Mengapa Abdul Rahim Abdul Rahman dikenakan hukuman penjara 60 tahun dan 22 sebatan sedangkan Anwar Ibrahim hanya penjara 5 tahun, sedangkan kesalahan kedua-duanya adalah sama iaitu di bawah 377B?

Mengapa para pecacai Pakatan tidak memperjuangkan keadilan dalam hal ini?

BACA DI SINI, SINI dan SINI


10 comments:

Anonymous said...

PEROGOL-PEROGOL SODOM ni patutnya MAMPOS dlm PENJARA - VIP atau bukan VIP! Dasar si BINATANG BUAS pengikut IBLIS DURJANA - bukan manusia! Kat Barat-HIPOKRIT lagi SETAN; segala jenis HAIWAN pun boleh diROGOL termasuk dari ZOO khas, dan SAH bawah undg-undg. "hak asasi-kebebasan tanpa-had"-KEPARAT depa!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Sebat tak boleh sebab Ketum dah tua ganyut tak sedar diri nak mampus.

Tapi bab penjara tak sama tempoh tu boleh dipertikaikan.

Anonymous said...

Di dalam al quran jelas disebut jika menghukum hendaklah di hukum dgn adil.Hakim dlm kes DSAI yg kita tau semua nya muslim (kalau tak silap) Nak tanya pada tok tok hakim tu ,adil kah hukuman tu wahai tok tok hakim?Boleh kah anda jawab depan Allah nanti andai hukuman tu tak adil?

Anonymous said...

Hmmmmm
X abih2 guna ayat ni
Klu kata bangang dia marah
Anon 5.48 x bnyk beza dgn nga ngeh yg dok ucap al fatihah tu...
Sama jer
Pndi ucap.. x tau apa maksud

Anonymous said...

oh rozana

bisjut dtg lg royi pun ada
kesukaan jejaka bangla
tanah air dhaka tercinta

oh rozana

bisjut ku royi mu mmg bersatu
tidak dapat di pisahkan
bisjut nyawa dan royi badan umpama

oh rozana

bisjut jejaka bangla di sekitar klcc
royi pula di kesesakan kotaraya
menjadi idaman gadis kota kl

oh rozana

bisjut tidak merempit di kota
royi tidak pula kutu malam
karena jejaka bangla sibuk bekerja

nak bisjut??? nak bisjut???

Anonymous said...

Begitu lah hebatnya mahkamah dinegara yg bernama Malaysia ini. Rakyat marhaen mesti kena penjara lebih lama orang VIP kena mesti sikit. Paling pelik sekali liwat pertama 6 tahun tetapi kedua patutnya lebih lama lagi. Bolih antara pak pak hakim yg bijak ini tolong bagi pencerahan sikit. Jawab lah kamu kamu diakhirat kelak.

Anonymous said...

Ini pendapat aku tentang perbezaan jumlah hukuman bagi kedua-dua pesalah yg melakukan perbuatan yg sama :

Hakim tidak salah, ini pasti, jgn salahkan hakim. Hakim jatuhkan hukuman mengambil-kira SUMBANGAN yg telah dibuat oleh kedua-dua pesalah.

Apa sumbangan En AR kpd negara? Jawapannya - PASTI TAK ADA.

Tapi apa pula sumbangan En AI kpd negara? Kita jgn terlupa walaupun Tun M kata 'Melayu mudah lupa' ...

>> En AI telah memperkenalkan negara keseluruh dunia atas keberaniannya berlakon porno dgn tersebarkan video ber'kamasutra' dgn chinadoll. Walaupun dia tidak mahu mengaku dgn memberi alasan "rupa macam saya tapi bukan saya" tapi majoriti rakyat Malaysia percaya, itu disebabkan oleh sifatnya yg terlalu merendah diri dan tidak mahu mengambil kredit atas keberaniannya.

Kerana sebab itulah hakim menjatuhkan hukuman yg lebih ringan kpdnya dari yg diterima oleh En AR.

Sekian pendapat saya.

Anonymous said...

Ni kalau anjing2 kurap pr tak fhm jgk tak tau la...

Kahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Boss TFK ... kedua2nya didakwa atas kesalahan dalam Section 377b, namun hukuman yg berbeza ... atas sebab(apa yg saya faham dari link yg diberikan):
1. Abdul Rahim didakwa dengan 22 kesalahan liwat(ke atas orang yg sama); dengan itu hukuman 22 sebatan dan jangkamasa hukuman penjara yg lebih lama.
2. Anwar hanya dituduh di atas 1 kesalahan meliwat. Tiada sebatan kerana peruntukan di bawah Section 289:
"Section 289 of the Criminal Procedure Code reads:
No sentence of whipping shall be executed by instalments, and none of the following persons shall be punishable with whipping:
(a) females;
(b) males sentenced to death;
(c) males whom the Court considers to be more than fifty years of age, except males sentenced to whipping under section 376, 377C, 377CA or 377E of the Penal Code.
Waullahua'lam

EVLee 13Feb 2015

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

 
Blogger Templates