Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 1, 2015

ADA SESAPA YANG GERUN DENGAN ZUNAR KE? MENYAMPAH DAN MELUAT, ADALAH!!!



Barangkali sedar yang Zunar, kartunis yang mula mendapat tempat di Majalah Gila-Gila yang diterbitkan oleh Creative Enterprise Sdn. Bhd pada awal 1980-an, sebelum bertukar menjadi kartunis kegemaran PELIWAT, Anwar Ibrahim yang kini menjadi BANDUAN JENAYAH di Penjara Sungai Buloh, sudah tidak lagi mendapat perhatian manakala karya-karyanya pula sekadar dilihat sebagai picisan dan hanya layak untuk dijadikan sumbu bakar, Nga Kor Ming cuba mempopularkan Melayu mamak yang berasal dari Kedah itu.

Nga Kor Ming memberikan gelaran Kartunis Berani kepada Zunar.

Konon-kononnya Kerajaan Malaysia sangat takut dengan Zunar sehingga terpaksa merampas buku-buku karyanya.

Ia samalah seperti pada zaman darurat apabila sebilangan pemimpin sosialis mengecam Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) yang memburu pengganas-pengganas komunis, manakala PDRM pula bukan sahaja memburu komunis di dalam bandar dan pekan serta kampung-kampung baru bahkan merampas, menyita dan memusnahkan bahan-bahan bercetak pro-komunis, yang kemudian menyaksikan beberapa orang Ketua Polis dan pegawai-pegawai polis dibunuh oleh agen-agen komunis, selain kematian ramai anggota tentera dalam peperangan ke atas komunis.


Pada ketika itu, ada pemimpin Sosialis dan yang berselindung di belakang nama Parti Rakyat dan Parti Buruh yang menyalak kononnya Kerajaan sangat takut dengan tulisan, kartun mahupun makalah-makalah komunis. Kerajaan dicop sebagai pengecut walaupun hakikatnya tindakan kerajaan dan pasukan keselamatan telah membolehkan anak cucu mereka menjadi ahli-ahli politik pada hari ini tanpa takut pembunuhan di tepi jalan seperti yang datuk nenek mereka lakukan ke atas anggota-anggota keselamatan dahulu.

Taktik yang sama digunakan oleh Nga Kor Ming yang cuba membantu Zunar untuk bangkit semula, sekaligus mengurangkan kebergantungan Zunar kepada DAP dalam bentuk kewangan.

Satu lagi contoh bagaimana anak Melayu telah dibabi-babikan oleh pemimpin DAP yang tidak ada telur untuk buat kerja sendiri!!!


13 comments:

Anonymous said...

Klau meluat pun dgn Zunar tidak lah lebih meluatnya terhadap Najib dan Rosmah. Klau Zunar salah 1 contoh anak melayu dibabi2kan oleh pemimpin DAP yg tak ada telur tuk buat kerja sendiri, admin adalah salah seorg dari 57% rakyat malaysia yg di perbodoh2kan dan diperbabi2kan oleh sicelaka Najib, Rosmah dan UMNO selama ini.

Mamluk Qalawun said...

Bawak dia mai depan aku. Dengan batang mop aku lap muka dia. Lepas tu peluku 2-3 das. Bangsat punya katun.

Anonymous said...

Who the fuck is this pukimak zunar? Tak kenal pun!
Cinapek rasis nga ngo ngek ni memang pukimak. Punyalah dengki kat Melayu...apasal?


Macam ni nak jadi pemimpin negara?Kerja asyik nak menindas Bangsa Melayu?

Anonymous said...

Alamak admin... ada sekor ANON March 1, 2015 at 6:02 PM
babi ni dok angin... nak habaq mai... lu ANON mmg dh jadi perangai sebijik BABI..jenis sondoiii jer.. mak lu beranak lu jenis BABI ker..?? Lu mmg MELAYU BANGSAT A.K.A. PAria... Otak seluttt.. makbapak antaq sekolah utk belajaq bukan ponteng abis pemalas.. menghadap komputer, facebook abis merosak anak dara orang... lu mmg jenis spesis tu apa...?? Apa hal lu terasa ka?

Anonymous said...

Dan ko pulak contoh yang diBABI BABIKAN OLEH BABI DAP.
BODO PUNYA MELAYU.

Anonymous said...

Masalahnya ramai yg tak sedar. Rela jd pencacai cina. Si kartunis tu pulak anjing dap

Anonymous said...

Dia bukan anon. Dia mmg babi la. dap bela.ni jenis kuat makan najis ni

Anonymous said...

Lukis kartun yg melampau boleh datangkan masalah keselamatan awam you know Kes Charlie Hebdo contoh dia. Bukan sebab BN takut pada Zunai ni. PDRM yg cekop dia sebab dia lukis katun yg mesej dia boleh caj bawah Akta Hasutan.

Anonymous said...

Hang la celaka!!!

Anonymous said...

Betapa terseksanya jiwa kau setiap ketika yang kau lalui. Betapa pedihnya perasaan kau setiap saat mata kau celik.
Begitulah peritnya penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh orang-orang seperti kau yang busuk hati dan berdendam.

Nor Aidi said...

Mahlok jenis apa la kau ni

Nor Aidi said...

Cina kapir ni memang tak tahu dosa neraka cuma tahu kira duit dan untung

Anonymous said...

ANON 6:02 entah komunis mana atau paria mana yang sesat kat sini..

 
Blogger Templates