Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 23, 2015

AISHAH 'HUDUD' BAGI AMARAN KEPADA PENGGUNA FACEBOOK YANG MENGECAMNYA!!!



Berhati-hati apabila memberikan komen dan sebagainya, jangan kerana mulut, badan binasa. Fikir dahulu sebelum bercakap,” – Aisyah Tajuddin

Terbaru, Aisyah Tajuddin gadis yang melakonkan watak mengkritik hudud tampil memberi kenyataan selepas menerima kecaman hebat.

“Berhati-hati apabila memberikan komen dan sebagainya, jangan kerana mulut, badan binasa. Fikir dahulu sebelum bercakap,” kata-kata yang ditulis oleh hos stesen radio BFM Aisyah Tajuddin yang mencetuskan kontroversi sebelum ini.

Beliau berkata demikian sebagai memberi peringatan kepada pengguna Facebook yang banyak mengeluarkan kata-kata negatif dan ugutan terhadapnya bersama lampiran artikel berbahasa inggeris bertajuk ‘BFM journalist gets death, rape threats over video questioning Hudud.’.

Aisyah Tajuddin sebelum ini telah berhadapan dengan kemarahan umat Islam Malaysia sehingga mendapat ugutan buunh dan rogol kerana telah terang-terang mengkritik perlaksanaan hukum hudud di Negeri Kelantan.

Selain Aisyah Tajuddin, bapanya, Profesor Dr Mohamad Tajuddin Mohamad Rasdi, seorang pensyarah di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) turut terkena tempias kemarahan orang ramai berkenaan video yang diterbitkan itu.

Profesor Dr Mohamad Tajuddin Mohamad Rasdi juga sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan mempertikaikan tahap keselamatan di Malaysia kerana ugutan terhadap anaknya itu.

“Insiden terbaru tentang anak saya diugut bunuh, rogol dan dibakar hidup-hidup oleh mereka yang saya anggap sebagai warga maya Melayu-Islam menimbulkan persoalan yang serius bagi negara ini. Adakah negara ini selamat untuk dihuni oleh anak-anak kita?,” soalnya.

Khamis lalu, sebuah klip video selama 1 minit 55 saat yang menyindir PAS dan sistem perundangan hudud, mendapat kecaman hebat di laman sosial kerana disifatkan sebagai pembawa pemikiran liberal.

SUMBER

15 comments:

Anonymous said...

"Berhati-hati apabila memberikan komen dan sebagainya, jangan kerana mulut, badan binasa. Fikir dahulu sebelum bercakap,” – Aisyah Tajuddin

ayat ini sepatutnya dipegang oleh Aisyah sebelum dia digunakan oleh kafir harbi untuk menyerang agamanya sendiri...sendiri cakap, sendiri mau ingat lar...

Anonymous said...

Alahai Aisyah Tajuddin orang Malaysia berpelajaran dan dah tahu latarbelakang fahaman politik famili U.

Anonymous said...

"Sebab mulut badan binasa" only applies to her.

mansor said...

kahkahkah kamu la berhati2 kami orang Islam marah dengan mulut longkang kamu.....

Anonymous said...

Malaysia masih dan akan tetap aman jika puak pengacau atau pencetus kemarahan umum ( terutamanya ) penghina agama/kaum tertentu dan yang seangkatan dengannya direhatkan di Sungai Buluh.

Anonymous said...

Setuju sgt2...pikiaq dulu sebelum nak habaq!

Anonymous said...

dia yang buat, lepastu nak bg amaran pd orang lain pulak?? Bukankah terserlah bodoh sendiri namanya?

Anonymous said...

seb baik makhluk tu ugut dulu utk bunuh, rogol atau bakar hidup2. maksudnya ada la warning utk hadapi apa2 situasi. boleh menyorok dalam almari ke atau bawah katil. kalau dibuatnya terus bunuh atau rogol atau bakar hidup2, tak ke naya.... lain kali pakai otak utk bercakap. jangan sentuh sensitiviti agama. ada faham?

Anonymous said...

Itu cakap untuk diri sendiri ke. Ludah ke langit betepek kahak jatuh ke muka sendiri.
Jelas disini minah mulut longkang sumbat ni rendah EQ nya, walaupun bapaknya konon2 pandai.
1 famili, gunakan latar belakang akedemikk utk jual bangsa n agama. Maaf cakap, jelas sifat munafik 1 family

Anonymous said...

Mulut Ehsah lebih BUSUK dari petai jering....pompuan si HIDUNG KEMBANG....UGLY

Anonymous said...

Ade hati nak nasihat orang... masa sendiri buat hal tak pikir... inilah dia anak didik liberal dan komunis sekarang... dia buat tak salah.. orang lain buat salah... dont do as I do... do as I say... Hallo.. Aisyah and also your father... go and fly kite... berani buat berani tanggung... betul tak Prof Tajuddin... keluarga liberal...

Anonymous said...

Minah nie solo lagi ke? Kalau ada yg sudi pegi pinang la dia. Mgkin dia perlu bimbingan dr seorang suami. Huhu

Ted Manoff said...

Hukum dia dengan blow job. ..sekurang nya lebih ringan dari dibunoh. ....hukuman ini untuk ajar mulot chapoi

Anonymous said...

Kalau kat pakistan alamatnya budak ni dh kena kerabu dah..nasib laa dok kt mlysia..psl org mlysia baik2 blka..ckp brapi2 tp hati lembut..

Anonymous said...

Berani buat berani tanggung ,kenapa nak salahkan orang lain pulak,Cuba kalau keluarga kau di caci maki ,kau marahkan , ini lagi hukum ISLAM kau permainkan , padan muka ##@@ &&**,Dah tak tau apa nak cakap ,

 
Blogger Templates