Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 23, 2015

KU NAN SEPATUTNYA SAMAN MALAYSIAKINI KERANA PUTARBELITKAN KENYATAANNYA TENTANG HUDUD DENGAN GAMBARKAN KU NAN TENTANG DAN PERLEKEHKAN HUDUD!!!

22 Mac 2015

Portal Malaysiakini terus menerus dengan agenda utama untuk memecah belahkan perpaduan orang Islam di sini. Jika sebelum ini dengan isu khutbah Solat Jumaat di Masjid, kini isu cadangan pelaksanaan Hudud di Kelantan pula menjadi modal mereka.

Sasaran mereka kali ini Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor pula difitnah apabila editor portal terbabit sengaja menggunakan tajuk artikel yang berbunyi "Ku Nan: Hudud PAS 'hudud politiklah'. "

Portal Malaysiakini menjadi seperti ular kena sawan apabila melihat bibit-bibit penyatuan umat Islam semakin ketara hari ini dan mereka sengaja mencari perkataan yang boleh mewujudkan ketegangan hubungan sesama Islam. Hasilnya sebuah artikel provokasi yang seakan tergantung kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan ini telah diterbitkan.

Saya berharap semua pembaca terutamanya umat Islam membaca dan meneliti terlebih dahulu isi kandungan yang sebenar kenyataan Tengku Adnan daripada pelbagai sumber sebelum mengambil maklum yang ditulis dalam Malaysiakini.
Saya mencadangkan adalah lebih baik sekiranya para pembaca sekalian memboikot sahaja portal ini agar kita bersama tidak terjerumus dengan fitnah yahudi.

Begitu juga dengan kenyataan biadap daripada ektrimis Kristian, Eric Paulsen menerusi twitter nya sengaja cuba menggambarkan seolah-olah pelaksanaan hukum Hudud ini seperti kuno dan tidak diperlukan pada zaman sekarang.
Beliau juga menambah kononnya hudud yang bakal digunapakai kelak akan menyebabkan seseorang pesalah dihukum secara terseksa, tidak berprikemanusiaan dan juga akan menyebabkan kaum wanita serta kanak-kanak menjadi mangsa ketidakadilan hukuman Islam ini.
Saranan saya, sebelum nak berbicara mengenai sesuatu perkara baharu. Kajilah dan lakukan carian di Internet terlebih dahulu bagi mendapatkan kepastian mengenai hukum hudud Islam ini. Jangan sesuka hati mengeluarkan kenyataan seperti orang tiada otak.
Undang-undang Hudud sudah diluluskan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, sekiranya keperluan untuk dibentang di Parlimen, sila beri ruang dan peluang secukupnya. Debat dan berikan hujah di Parlimen demi untuk kebaikan umat Islam di Kelantan khususnya dan negara Malaysia secara amnya.

MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan


2 comments:

Anonymous said...

Najib tak suruh dia saman....cuba najib suruh, dia sendiri yang hantar Surat saman kepada m.I.....Ku nan dan status pengelap epal sukar dipisahkan!!!!kiki

Anonymous said...

tak payah dok suruh dia saman lah... tunggu lah 2,3 hari lagi, ntah2 apa yang dikatakan oleh malaysiakini tu bukanlah tuduhan, tapi semuanya benar belaka.... bukan orang tak kenal ku nan dan beberapa orang pemimpin umno ni... kadang lebih liberal dari DAP pun...

 
Blogger Templates