Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 9, 2015

ASAL NAJIB JUMPA KETUA-KETUA UMNO BAHAGIAN SAJA, NAJIB SUDAH GOYANG!!! APA PUNYA TURR LER!!!



Tahun 1998 dahulu, hampir setiap hari desakan agar Tun Mahathir berundur, kedengaran. Media sosial waktu itu dikuasai sepenuhnya oleh kumpulan yang anti-Mahathir. Apa yang tidak dilaporkan, sehinggakan artikel-artikel dari geocities dan tripod pun dicetak dan dihantar ke setiap kotak surat, malah masjid dan surau pun jadi sasaran. Demonstrasi yang berlangsung di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur berkali-kali ganda lebih besar, malah lebih ganas berbanding demonstrasi-demonstrasi anjuran PKR sekarang ini.

Namun kedudukan Mahathir tetap utuh. Ekonomi dan kewangan negara kembali pulih selepas Anwar dimasukkan ke penjara walaupun pada ketika desakan dibuat, sebelum ditambat, Ringgit Malaysia berbanding US Dollar adalah RM5.10 berbanding USD1.00.

Semalam, Najib bertemu dengan Ketua-Ketua UMNO Bahagian membabitkan 1MDB. Ramailah yang mengutuk, ramailah yang mula membuat teori kononnya jawatan Perdana Menteri yang disandang oleh Najib, berada dalam kedudukan yang amat merbahaya.

Barangkali puak-puak pembuat teori tersebut terlupa bahawa Tun Mahathir juga pada tahun 1997-2001, kerap mengumpulkan Ketua-Ketua UMNO Bahagian untuk menerangkan kepada mereka tentang dasar-dasar serta polisi-polisi kerajaan yang berbangkit.

Apa bezanya, Najib bertemu dengan Ketua-Ketua UMNO Bahagian untuk menerangkan tentang 1MDB berbanding Mahathir bertemu dengan Ketua-Ketua UMNO Bahagian untuk menerangkan tentang tindakan kerajaan menangani kegawatan ekonomi termasuklah menambat Ringgit dengan US Dollar?


Najib adalah Presiden UMNO selain menjadi Perdana Menteri. Dia menjadi Perdana Menteri kerana kedudukannya sebagai Presiden UMNO. Maka sudah tentulah, pihak yang wajib diberikan penjelasan terlebih dahulu bagi sebarang isu yang dibangkitkan oleh pembangkang dan musuh kerajaan adalah Ketua-Ketua UMNO Bahagian. Ketua-Ketua Bahagian UMNO ini pula akan menerangkan kepada Ketua-Ketua Cawangan. Ketua-Ketua Cawangan akan menerangkan kepada para penyokong akar umbi UMNO.

Ini proses yang berlaku di mana-mana sahaja di seluruh dunia membabitkan Kerajaan Demokrasi.

Yang duk kalut sangat Najib nak jatuh sebab terpaksa panggil Ketua-Ketua UMNO Bahagian tu, pasai apa? Tidakkah perkara yang sama juga dilakukan oleh Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, mahupun Presiden PAS, Abdul Hadi Awang apabila sesuatu isu berbangkit?

Barangkali kerana khayalan terlalu mengatasi realiti, membuatkan sebahagian besar manusia yang berangan-angan mahu menjadi faktor pemangkin dan perintis kepada perubahan Kerajaan, begitu cepat mendabik dada dan bersuara. Sedangkan hakikatnya, mereka sekadar suara-suara kecil yang kalau diam pun, tidak mendatangkan sebarang perubahan.

Perjumpaan ini dianjur dan diatur oleh Ketua-Ketua Bahagian yang telah 'bermesyuarat dan bersidang' melalui komuniti Telegram mereka. Mereka telah melantik Ismail Sabri untuk menjadi 'Penghulu' dan jurucakap bagi majlis kali ini.


6 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

betul tu..zaman Tun dulu lagi byk Isu x mcm Najib yg mmg xda isu besar pn..tahniah la.. belum audit pn dah dikhabarkn semuanya Good!!lgpun kerusi UMNO meningkat pd PRU 13..sikit lg nk mng 2/3.. pejmpaan dgn KB setahun 2 kali mmg mereka angkat sepanduk Solidariti sokong presiden tp kalau nak lagi sedap di mata PM angkat sepanduk I love PM..

-the naked emperor-

Anonymous said...

Tun m pun sebelim tendang banduan liwat tu dari umno mlm tu jumpa ketua bahgian. Pencacai pakatan haram jadah tu elergik bila peresiden jumpa ketua bahgian. Sampai kata. anda tunggu pengumuman najib yg akan membuatkan abda sakit jantung.
Tapi biasa ar. Mcn anjing dgn bayang2.

Anonymous said...

YG BUAT CERITA MENYALAK SANA SINI NAJIB SUDAH GOYANG TU SIAPA ? JENIS ORANG MAKAN ROTI BAKAR DGN TELUR SETENGAH BIJIK.
ITU SEMUA KUMPULAN SETENGAH TIANG.

Anonymous said...

Sudahlah kau ni haramjadah. Makan gaji haram sebagai pengampu dan penerima makian dah sumpah seranah ratusan ribu rakyat. Kalau hidup tak makan nasi kangkang kak Mah maka kamu tak boleh bernafas kah?

Anonymous said...

Dapat duit.. Suruh makan taik najin pun korang rela.

Anonymous said...

KAH KAH KAH. . .LU PUNYA MULUT BUSUK SUPA LONGKANG. MANYAK KUAT MIMPI TIDO LRPAS YAMSING. NAJIB LUTUT TALAK GOYANG. SAPA LUTUT GOYANG SIKALANG ? ? ?KAH KAH KAH KAHHH. . .! ! !

 
Blogger Templates