Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, March 17, 2015

DAH TERANG-TERANG MENFITNAH, BILA LAGI SURAT SAMAN SAMPAI BANKRAP NAK DIHANTAR KEPADA RAFIZI RAMLI?



Ramai pemimpin UMNO dan Barisan Nasional melakukan kesilapan apabila banyak fitnah yang dilemparkan kepada mereka oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, dibiarkan begitu sahaja dengan harapan fitnah tersebut akan lenyap perlahan-lahan. Dan kalaupun tindakan diambil, ia sudah terlalu terlambat kerana terlalu lama untuk membuat keputusan berkenaan.

Contoh terbaik ialah dalam isu NFC. Sehingga kini, para pecacai Pakatan masih lagi bercakap kononya Shahrizat Abdul Jalil dan keluarganya telah merompak wang rakyat berjumlah RM250 juta sekalipun, wang tersebut telah dipulangkan kepada kerajaan manakala firma yang menjalankan urusniaga fidlot lembu bagi membekalkan daging halal ke pasaran domestik, telah dihentikan operasinya, sekaligus membolehkan pasaran daging di Malaysia terus dikawal dan dikuasai oleh kartel-kartel yang membeli daging kerbau dari Asia Selatan.

Rafizi Ramli sekalipun mempunyai banyak kes mahkamah yang tergantung khususnya BAFIA, sehingga kini terus bebas menfitnah. Malah dia langsung tidak gusar seolah-olah cukup yakin, mahkamah akan membuang kesnya kerana dia adalah salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat.

Terkini, Rafizi Ramli melakukan fitnah ke atas Perdana Menteri menerusi pembelian jet baru yang menurutnya tindakan jahat Perdana Menteri menggunakan wang negara untuk bermegah-megah dan bermewah-mewah.

Penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri dan Jabatan Perdana Menteri bahawa pembelian jet baru itu sebenarnya untuk menggantikan sebuah pesawat usang kegunaan Yang Di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu, tidak menghalang Rafizi Ramli daripada meneruskan kerja-kerja fitnahnya.

Rafizi Ramli mendakwa dia mempunyai senarai sebut harga bagi pembelian tersebut. Dia cuba menggunakan angka-angka yang terdapat dalam details yang dibocorkan oleh 'orang dalam' untuk menimbulkan sentimen di kalangan rakyat agar membenci Kerajaan, sekaligus menimbulkan persepsi bahawa Kerajaan dengan sengaja telah menggunakan wang rakyat untuk kemewahan para pemimpin.

Dituduh membeli JET PERIBADI menggunakan wang cukai rakyat, Perdana Menteri seharusnya mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman Rafizi Ramli.... SAMBUNG BACAAN DI SINI


20 comments:

Anonymous said...

Isu jet ni aku rase sebab nak tutup pembentangan hudud dan masalah dalaman phakatan.

kamal din said...

Lngkah berjimat DYMM naik MAS dah ok macam PM Singapura jimat belanja,,,rakyat x perlu tanggong kos yang tinggi.....pembelian perlu dibuat atas dasar dpt. komesyen..........dasar ini telah lama diamalkan oleh kerajaan dari akar umbi hingga ke pucuknya......cnth. pembelian kapal selam terpakai.....dgn kos yang tinggi tapi x boleh menyelam, operasinya diragui, perairan negara mudah diceroboh, hingga mengorbankan nyawa angota keselamatan negara, jadi fungsi kapal selam dipertikai.........siapa yg. untung....rakyat sudah pasti rugi

kamal din said...

Lngkah berjimat DYMM naik MAS dah ok macam PM Singapura jimat belanja,,,rakyat x perlu tanggong kos yang tinggi.....pembelian perlu dibuat atas dasar dpt. komesyen..........dasar ini telah lama diamalkan oleh kerajaan dari akar umbi hingga ke pucuknya......cnth. pembelian kapal selam terpakai.....dgn kos yang tinggi tapi x boleh menyelam, operasinya diragui, perairan negara mudah diceroboh, hingga mengorbankan nyawa angota keselamatan negara, jadi fungsi kapal selam dipertikai.........siapa yg. untung....rakyat sudah pasti rugi

Anonymous said...

berkali-kali saya nak ulang. beranikah orang yang kena fitnah itu saman orang yang buat fitnah. kena fitnah 100 kali. baru saman sekali.

Anonymous said...

Kalau raba .. ADA TELOR .. TERUS SAMAN ..LAINLAH BILA RABA .. TELOR TIADA ..!!!

Anonymous said...

Harap DSN dgn berani dan tegas ambil tindakan segera, supaya kebenaran dapat ditegakkan, jangan biarkan fitnah berleluasa. Spesis2 mulut cheebai macam Raspussy harus diberi pelajaran secukop nya.

Anonymous said...

Cepat saman Rafizi..terang2 buat fitnah dgn niat yg jahat...saman rm500 juta.

Anonymous said...

SAMAN JANGAN TAK SAMAN......

PAkatanRakyat EjenDajjal said...

KAMAL DIN MUNAFIk..
ko buang lah avatar yg berwajah serban tu.
Syaitan yg bertopeng.
Posting ko sarat dgn fitnah, sifat2 dajjal Anwar terserlah dlw tulisan ko. Ini kah ciri2 parti pilihan rakyat atau piliha syaitan.

Kapal selam terpakai? atok ko pakai ke?
Kapal selam xboleh menyelam, kalau boleh menyelam ko jwb di di akhirat nnt atas fitnah tu. Atau bapak ko yg dlu suka menyelam dalam kolam najis?

Bila propganda fitnah dajjal di kepala Rapizi laknatullah ini bijak menggunakan ilustrasi, maka seluruh otak2 macai akan rasa geram melihat wajah Rsomah dan Najib di samping jet kerajaan itu.

Jet dibeli bukan untuk Najib.. tp untuk pembesar2 negara, KERAJAAN MALAYSIA.. bukan seperti Nuar naik pergi Sabah tu.. berpoya2..

Apakah bila Pakatan Rakyat timbulkan isu ini.. maka jet kerajaan akan di haramkan di pakai kelak bila mereka perintah?

Atau ini tipu day asyaitan utk menipu, malah mereka PR akan merompak licin harta negara spt berlaku di Selangor dan Kedah dulu?


Kalau PM kerja nk saman org bodoh lembu dajjal tu.. maka PM xde keja lain nk ken afikir..

Kalau fitnah tu dh kronik sehingga menjejaskan baru saman. Kalau setakat budak jambu gay MCKK yg dh kembung perut kaya dgn wang bantuan Kerajaan ini.. xpayah buang masa. Lgpun org mcm ni tak lama lg Tuhan akan pecah kan perutnya atas fitnah dan kebencian yg di tabur


Celakalah Rapizi laknatullah

Celakalah pencacai bernama Kamal din..

org2 mcm ni takkan selama hidup mereka dunia akhirat

pembohongan dan fitnah jd rukun makan minum harian

Kebusukan di atas kepala mereka bak najis khiznir tidak mereka cuci.. tapi kuman di lautan mereka teropong dh jadikan bahan untuk di burukkan..

Itulah Pakatan Haram.. yg takkan sama sekali dizinkn Tuhan memerintah bumi Allah Malaysia ini.

Ameen!

Anonymous said...

Nak minta kerajaan lantik TS Shafee untuk dakwa Rafizi dalam kes Bafia. Lambat sangat nak bawa ke mahkamah.

Anonymous said...

Bila masa Msia beli kapal selam terpakai. Yg terpakai tu utk latihan penyesuaian je sbb Msia tak pernah ada Subs. kita beli 2 unit Scorpene class, named KD Tunku Abd Rahman Dan KD Tun Razak. Subs latihan Oussent dah lucut taraf dan jadi muzium di Melaka.

Anonymous said...

TELUR takde..nak buat macamana..AG pun tak guna satu sen pun..spesis sama..kalaulah macam ni aku harap BN cepat cepat lingkup..Dah naik meluat aku dgn perangai pengecut kepimpinan BN ni khasnya UMNO..amnya NAJIB BINTI ROSMAH.

Anonymous said...

lim guan eng menyelam pakai kapal salam mana aritu ye.
jgn pakai cakapcakap je, lain kali baca yg mainstreamm jgn asyik yg tabloid je ngok

anakmalaysia said...

Rafizi lebih baik duduk kat sg. buluh...tak ada modal berpolitik dah..fitnah sana sini saja kerja mamat ni dari mongolia, turun naik minyak la, budak SPM pun tau buat begitu...saman saja Rafizi ni biar dia bangkrap...

Anonymous said...

Mane nk saman, TELUR SEMUA DH KENA REBUS.telur jd TELUR TEMBELANG.....Mane KJ, x backup langsung pun bos dia. Klu pasal joget, no 1.

Anonymous said...

Geng umno mna berani..kalau berana lama dh fitnah tk berani nk sebar..tgk anuar brahim...u ulang i saman..

Anonymous said...

Klu ade TELUR PUN TELUR TEMBELANG NAK BUAT GUANO GU???......

-kampung pening lalat

Anonymous said...

nak saman? kat mahkamah lagi banyak cerita yag kita tak tahu akan keluar. jangan fikir kat mahkamah nanti hanya keluar cerita rafizi hal kapal terbang pribadi jer, hal seluar dalam kak rose pun keluar juga.

Anonymous said...

KO CKP MCM ORANG TAK PERNAH MASUK MAHKAMAH.
KES BANDUAN LIWAT SAIPOL TAKDA KENA MENGENA PASAL MAIN CHINA DOL. BODOH.

Anonymous said...

Dia dlu mane belajo undang2,
sbb tu dia otak udang.....kahkah

jgn marah gu, terima la hakikat.

 
Blogger Templates