Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 2, 2015

HANIPA MAIDIN BELI JIWA APABILA UNGKIT TUN MAHATHIR DAN PAK LAH TAK PERNAH SAMAN HARAKAH WALAUPUN KUAT BUAT FITNAH!!!



Tindakan Najib menyaman Harakah, organ media utama PAS, membuatkan peguam PAS, Hanipa Maidin jadi tidak tentu arah. Barangkali tidak menyangka tindakan sebegitu akan diambil oleh Najib, Hanipa Maidin yang merupakan salah seorang daripada 'barua dalam PAS' yang dimaksudkan oleh Nik Abduh mula mengungkit-ngungkit.

Katanya, pada Abdullah Badawi yang lemah pun, tidak pernah menyaman sesiapa. Segarang-garang Tun Dr. Mahathir, juga tidak pernah menyaman PAS mahupun Harakah yang kuat menfitnahnya sepanjang pentadbirannya selama 22 tahun. Sedangkan Najib pula mengambil tindakan bertentangan.

Apa hal nak diungkit-ungkit?

Harakah dan PAS tidak pernah menggunakan justifikasi adil ketika membuat fitnah. Mereka sebaliknya main hentam keromo dan mencari sudut-sudut sensasi bagi melariskan berita yang disiarkan. Malah berulang-ulang kali mereka mencabar pula agar tindakan undang-undang diambil sekiranya berita yang mereka siarkan tidak benar.

Sekarang, Najib secara individu telah menyaman Harakah. Hanipa Maidin cuba menggunakan akal peguamnya dengan merendah-rendahkan integriti Najib selaku Perdana Menteri. Dikatakannya yang 1MDB terlalu penting kepada Najib Abdul Razak sehinggakan Najib perlu menyaman Harakah.

Sedangkan perkara asas dan intipati daripada saman tersebut iaitu tuduhan bahawa Najib telah menyalahgunakan kuasa, mengumpulkan kekayaan dengan cara salah dan menyelewengkan wang rakyat sepertimana yang terpapar dalam artikel yang disiarkan oleh Harakah, tidak pula diperkatakan.

Putar belit dan penyelewengan fakta yang ditunjukkan oleh Hanipa Maidin menunjukkan bagaimana kecelaruan mereka sendiri setelah menjadikan fitnah sebagai bahan makanan dan modal politik.


12 comments:

Anonymous said...

Dulu Mat Sabu, LGE, Malaysiakini cabar mana2 BN saman untuk menafikan..

Bila dah SAMAN - tanya pulak kenapa nak SAMAN? Bodoh punya Pakatan..!


Tun Mahathir pernah saman TUKANg CERAMAH PAS, memfitnah Tun menonton FILEM LUCAH bersama CUCU..

Ditakdirkan Allah, Tukang CERAMAH itu menemui ajal.

Anonymous said...

Apasal pulak muncung bila di saman,sepatutnya ini lah yg di tunggu oleh Harakah,kerana berpeluang mengemukakan bukti kebenaran lapuran mereka di mahkamah.Harakah macam Anwar juga berani buat tapi tak berani tanggung.

Anonymous said...

Takut ke.atau baru tahu takut...kalau puak puak kau saman orang..kau senyap..kenapa tak kutuk PKR yg menang saman HJ HADI..

Anonymous said...

INDIVIDUAL RIGHT.... HAK ASASI PERIBADI.
TAK KAN TAK FAHAM.
MEMALUKAN.
ISLAM IZIN SAMAN.. BAIK UNTUK MEGHALANG KERJA FITNAH... TAK FAHAM JUGA ?
BELAJARLAH, APA HUKUM FITNAH DALAM ISLAM,......
Then baru you FAHAM ,

Anonymous said...

Akhirnya Harakah mengaku buat fitnah dari era Tun Mahathir lagi...aku dah agak kesesatan mereka

Anonymous said...

Tanggung jer la nippa ooiii.
Berani buat berani tanggung.
Siaplanlah duit berguni-guni nak bayar saman.
Tak cukup duit nanti, pergi ler ke Sungai Buloh Inn dan tonggeng bontot tu kepada banduan-in-chief. Mudah-mudahan dapat agihan dana yahudi tu sikit.

Anonymous said...

ungkit...hahahaha
padan muka ko

Anonymous said...

Tak ingat pula saya yang TDM ada saman penceramah Pas itu.

Anonymous said...

Allahyarham bunyamin ahmad. Bekas MP bachok. Takdirnya allahyarham meninggal & TDM tidak meneruskan tindakan saman tersebut kerana menghotmati kematian beliau. Itulah beza pemimpin umno... berbanding gerombolan lebai2 pas yg konon hebat ilmu agama tetapi mulut macam cibai!

Anonymous said...

Kalau mcm tu..pas blh mefitnah siapa shj..adakah fitnah itu halal bg pas..kalau smp mgaibkan org..kau ckp tk dak intrgriti..apa kah fitnah satu intrgriti...sebab itu..allah tdk redo apa yg pas buat..contohnya hudud..seingt aku..20thn lebih hudud berdendag oleh pas..akhirnya allah tunjuk segala perbuatan pas..hnya mnjual agama semata2 demi politik..bila tdk brkemampuan org lain di slhkan..umno kafir sbb tolak hudud..setahu aku..pas perintak kltn..hnya satu masjid saja yg di buat oleh pas..sekelian ceruk d malysia sapa yg buat agaknya yaa..pas2...smp bila kamu mahu berhnti brckp pd mslh yg tiada kaitan dgn negara..sy brani katakan..bhw..mp bembakang tdk ada intrgrti..sbg ahli mp..sepatutnya skrg bukan masa nk brpolitik..kamu rakyat amanahkan spy kamu bkrj membantu rkyt..bukan mncari publisiti dri..spls pru..aku tdk nmpk klyakan pmbakang untuk sama2 bantu negara..yg aku nmpk mnjatuhkan ada laa..kamu jgn ingt bila mati kamu akan terlepas soalan dri allah...ooo tdk...mgkin ada sebhgian rakyat akan tuntut pd kamu di sana nnti..

Anonymous said...

Bile menulis bende 2 yg ntah dari mane dtgnye fakta... Laju je..... Bile kene saman... Siap tanya lg plak... Kenape nak saman... Bengong betul la puak ni... Puak2 haramjadah ni kalau buat... Semuanya betul belaka.. Kalau org ln buat semuanya salah.
Kepala hotak dieorang ni mmg dah bekarat la aku rase....

Ted Manoff said...

Mulot macham Cibai China doll yg Nuar balon tu ka?

 
Blogger Templates