Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, March 17, 2015

HANYA KERANA TERPENGARUH DENGAN PUJUKAN DAP, PAS KAWASAN BATU DIBUBARKAN!!!


Ishak Surin yang merupakan YDP PAS Kawasan Batu yang selama ini cukup dikenali kerana permusuhannya dengan PAS Pusat dan PAS Wilayah Persekutuan telah mengeluarkan kenyataan bahawa PAS Batu akan bermufarakah dari PAS selagi Abdul Hadi Awang menjadi Presiden parti dan selagi PAS enggan tunduk kepada DAP dan PKR.

Serentak dengan itu, PAS Kawasan Batu tidak akan mengadakan mesyuarat dan tidak akan mengadakan pemilihan bagi menunjukkan bukti yang mereka benar-benar mufarakah dari PAS.

Bagaimanapun, beberapa pemimpin PAS tempatan tidak bersetuju dengan Ishak Surin. Menurut mereka, Ishak Surin sebenarnya sudah tahu, dia akan kalah kerana golongan pro-ulama sudah mulai menguasai PAS Batu. Justeru, kedudukan Ishak Surin yang kiblatnya adalah DAP dan PKR sangat tergugat.


Mengelak daripada kehilangan jawatan, selain kehilangan 'bantuan' daripada DAP, Ishak Surin dan konco-konconya mengambil keputusan untuk menjadikan Abdul Hadi Awang dan pro-ulama sebagai alasannya untuk meniadakan mesyuarat dan pemilihan.

Beberapa golongan dalam PAS yang kiblat mereka ke arah DAP dan PKR sedang berusaha menekan kepimpinan PAS yang dikepalai oleh Abdul Hadi Awang agar tunduk sujud kepada DAP, khususnya dalam isu hudud yang bagi mereka merupakan satu kerugian besar kerana bakal kehilangan undi daripada masyarakat Cina.

10 comments:

Anonymous said...

ABU - ASAL BUKAN ULAMA

Anonymous said...

APA SUSAH.. KELUAR PAS MASUK DAP.
BOLIH JADI USTAZ DAP......

Anonymous said...

Ishak Surin @ Abu Jahal

Anonymous said...

Ni lah antara barua-barua DAP

Anonymous said...

Apa yang bagus. Masuk DAP ke PKR?

Anonymous said...

WELCOME TO DAPigs team... OUNK OUnk..

Anonymous said...

Sangat tepat..menentang ulama bererti menentang Tuhan.. Nabi da pesan ulama adalah pewaris nabi..selemah2 ulama lemah lagi ishak surin kerana ilmu x tinggi mana..dap pula yg disembahnya..nasib keluarga aku xde spesis ishak surin a.k.a abu jahal akhir zaman.

Anonymous said...

DAH TUA NAK MAMPOS PUN.....MASIH TAK SEDAR DIRI.

Anonymous said...

hok lagu ni kawe kelo lebai onde2 tp saing kawe kelo tok lebai kelaroh.

Anonymous said...

ELOK TU. BUBARKAN PAS MASUK DAP TUBUHKAN UNIT UGAMA DLM DAP UNTUK MEREALISASIKAN KONSEP MALAYSIAN MALAYSIA LAGI MUDAH MEMERANGI UMNO UNTUK MENYAMA TARAFKAN RAKYAT MALAYSIA DAN MENGHAPUSKAN HAK HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DAN PERIBUMI DLM PERLEMBAGAAN. PERUNTUKKAN DARI DAP TENTU BANYAK TU.

 
Blogger Templates