Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 28, 2015

LU ORANG KIRA LU ORANG PUNYA HAK DEMO, HAK ORANG YANG BENCI DEMO TAK MAHU AMBIK KIRA?



Jangkaannya lebih kurang 5,000 penyokong ‪#‎KitaLawan‬ berjuang untuk membebaskan Anwar dari penjara atas kesalahan liwat bakal membanjiri pusat bandar Kuala Lumpur hari ini untuk 'meraikan' perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri Najib Razak. Malangnya, jumlah tersebut tidak tercapai. Sebaliknya jumlah yang hadir terlalu hambar dan terlalu kecil setelah 8 orang pemimpin mereka ditahan polis lebih awal.

Rombongan itu sepatutnya berhimpun di Dataran Merdeka, Masjid Jamek, dan ibu pejabat PAS di Jalan Raja Laut, dan berkumpul di Sogo sebelum menuju ke arah Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada pukul 4 petang di mana PM Najib mengadakan majlis perkahwinan untuk anak perempuannya.

Antara tetamu kehormat akan menghadiri sambutan itu ialah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah; Raja-raja Melayu; Negeri Yang di-Pertua Negeri; Menteri Besar; Ketua menteri; Menteri Kabinet; Timbalan menteri; pegawai-pegawai kanan kerajaan; ahli politik; tokoh korporat dan pemimpin masyarakat.

Juga dijadual menghadiri adalah orang kenamaan asing dan pemimpin termasuk Presiden Indonesia, Jokowi dan Perdana Menteri Thailand Jeneral Prayuth Chan-ocha.

Dan ini adalah sebab mengapa Polis mahu menghentikan perhimpunan ini.


Mengapa Pakatan Rakyat sentiasa melakukan perkara-perkara yang tidak mulia seperti mengganggu perkahwinan seseorang dan cuba memalukan negara kita di hadapan tetamu antarabangsa kita - semua kerana mahu membela peliwat yang disabitkan oleh 8 hakim yang telah memutuskan dia bersalah atas jenayah yang dia didakwa.

Kesabaran saya berjalan sangat nipis sekarang untuk orang-orang seperti ini dan saya tidak lagi rasa simpati yang Rafizi (yang sakit kerana Asid Reflux - mungkin dari makan berlebihan), Hishamuddin Rais, Mat Sabu dan Tian Chua telah ditahan dan direman.

Orang-orang ini adalah gila dan bodoh. Sila hantar banyak banyak Black Maria.

Ya, mereka mempunyai hak untuk membantah tetapi anak perempuan Najib mempunyai hak untuk mempunyai perkahwinan yang tidak diganggu, tetamu beliau mempunyai hak untuk menikmati makan malam pada majlis perkahwinan dan rakyat Malaysia mempunyai hak untuk tidak malu di peringkat antarabangsa oleh sekumpulan bodoh dan gila yang berjuang untuk peliwat yang dihukum.

5 comments:

ikan laga said...

tlglah buat apa yg korang nak tu kat stadium shah alam ke mana2 padang kat negeri selangor @ penang, jgn ganggu org ramai nk luangkn masa dgn family utk beli belah, td sy dgn isteri nk pergi beli belah dah kena batal sebab jalan sesak, fikirlah perasaan org lain sama, ni baru dpt perintah selangor dan penang dah buat kecoh mcm ni, tak tau la klau korang dpt perintah malaysia mcm mana jadi, lg satu korang caci polis klau lah di takdirkn korang dpt perintah malaysia nnt, apakah korang nk ganti semua polis?

Anonymous said...

Cuba tengok muka ah soh celaka sekor tu....woi, BALIK TONGSAN LA, AH SOH!!!

Anonymous said...

Awak kena bayar berapa? Bangsat punya orang sokong kemunafikan. Bahlol!!!!!!kelabu asap. SEETTAANNNN!!!!!

Anonymous said...

Knp ahli2 umno tk mau berdemo kat pineng.dgn slangor pulak yer..bru ok..desak mb slgor letakjwtn dgn km pineng..bru adil..nk tgk puak pr nk kata apa plk

Anonymous said...

Kalau macam ni la... lambat la nak dpt status negara maju... rakyat bodoh sokong pembangkang yg bangang... tahu nak berhimpun aje... bukan buat kerja... penjarakan semuanya kat pulau... lepas tu suruh demo hari2 kat pulau tu...tsunami dtg biar tenggelam semua...

 
Blogger Templates