Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 15, 2015

MEREKALAH PENENTANG UTAMA GST SEBAB MEREKA TAK BOLEH LAGI BUAT LAUNDERING DUIT, TAPI MEREKA JUGALAH PENCIPLAK UTAMA.... MILO PALSU BERLELUASA DI PASARAN SEKARANG!!!!



Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan Negeri Sembilan (KPDNKK), berjaya merampas produk minuman Milo tiruan dengan nilai rampasan RM250,000 dalam serbuan yang dilakukan di sebuah taman perumahan mewah di Mantin, semalam.

Ketua Pegawai Penguatkuasa KPDNKK negeri, Saifulbahri Abdul Kadir berkata, produk tiruan itu dikesan melalui aduan orang awam yang mencurigai aktiviti tersebut sejak beberapa bulan lalu.

Katanya, melalui pemeriksaan yang dilakukan bersama wakil Nestle di Taman Mulia itu, terdapat beberapa bekas berisi Milo tiruan yang belum dibungkus dalam rumah tersebut.

"Hasil pemeriksaan kita dapati terdapat sebanyak 225 bungkusan yang berisi milo tiruan disimpan di dalam sebuah bilik.


"Kita percaya bungkusan berjenama Milo itu sedia untuk dipasarkan di sekitar negeri ini dan kawasan berhampiran.

"Milo ini disahkan tiruan berdasarkan cara proses yang dilakukan adalah menyalahi proses sebenar yang dilakukan di kilang Nestle sahaja.

"Dengan itu, mereka telah melakukan kesalahan di bawah Akta Perihal Dagangan Seksyen 8," katanya.

SUMBER BERITA SINAR HARIAN




3 comments:

Anonymous said...

aku tak minum Milo..

Unknown said...

Cina2 ni dh lama buat cmni.itu pasal kaya raya.34 taun dulu aku pernah kerja sambilan kt kilang sabun serbuk haram kt ipoh.bancuh pun guna tangan,guna scop bancuh simin.jenama asal cap kuda laut.
jenama tiruan ekonomi.kayaraya dia.

Anonymous said...

Baru2 ni aku ratah milo.. Ada rasa biji2 gula.. Alamak ..nak check packaging dia.. Tp aku beli kat kedai 99.. Ermmm.. Kena check ni

 
Blogger Templates