Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, May 2, 2015

GAGAL DAPAT REMAN UNTUK AMBIGA, DIA DIBEBASKAN TETAPI RAFIZI DAN HISHAMUDDIN RAIS PULA DITAHAN!!!



Seperti dijangka, Ambiga tidak akan bermalam lama di dalam lokap kerana pihak polis gagal untuk mendapatkan reman ke atasnya. Justeru, dia telah dibebaskan setelah hanya semalam bermalam di lokap Jinjang.

Polis gagal mendapatkan reman selanjutnya ke atas Ambiga tetapi 29 orang penunjuk perasan yang lain telah direman selama tiga hari dan enam remaja bawah umur telah direman selama sehari.

Turut dibebaskan hari ini adalah Anthony Loke, Hatta Ramli dan S.Arutchelvan.

Bagaimanapun Rafizi Ramli dan Hishamuddin Rais pula telah ditahan. Walau bagaimanapun, sama seperti Ambiga, Anthony Loke, Hatta Ramli dan S. Arutchelvan, reman ke atas mereka juga dijangka bakal gagal diperolehi.

Peguam Rafizi, Sivamalar Genapathy berkata, Rafizi telah ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur. Tidak pula dapat dipastikan sama ada polis cuba mendapatkan reman selanjutnya bagai penahanannya, menurut laporan Malaysian Insider.

Polis telah memulakan gelombang penangkapan semalam, lebih kurang dua jam selepas lebih 10,000 orang penunjuk perasaan, berdemonstrasi kononnya untuk membantah GST dan beberapa isu lain.


2 comments:

Anonymous said...

Sial betul lah Si Ambiga Pariah kafir harbi ni. Kenapa dia seolah-olah berada above the law sahaja walaupun dah buat macam-macam kesalahan untuk memporak-perandakan negara. Mintak-mintak cepatlah mampus Si Pariah ini ala sudden death macam Kapal Sink.

Anonymous said...

Biasa ler..yg cpt ckit..kalau hindu atau cina lmbt ckit

 
Blogger Templates