Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 12, 2015

HARAP-HARAP UMNO DAN BN PERMATANG PAUH TAK PAYAHLAH NAK BERLAGAK HERO DENGAN PENGUNDI YANG TELAH MENOLAK MEREKA!!!



Bila tiba bab-bab musibah, biasanya UMNO dan Barisan Nasional akan menjadi popular serta tempat meminta dan menagih simpati. Pada ketika ini jugalah, UMNO dan Barisan Nasional akan diterjah, bahkan kena troll untuk membolehkan bantuan dihulurkan. Banyaklah nanti agensi-agensi yang akan dihantar dan cuba mengambil nama kononnya mereka telah menghantar bantuan dan sangat bersifat manusia!

Dan biasanya, UMNO-BN amat mudah dipermain-mainkan, dikelirukan dan diperdayakan.



Sama macam di Kelantan... time nak hantar bantuan, bukan main lagi UMNO dan BN dipuja, dipuji dan dikehendaki. Tetapi apabila banjir sudah surut dan bantuan pun melimpah ruah, akhirnya Pakatan Rakyat, terutama sekali DAP yang dapat kredit dan dikatakan lebih banyak membantu.

Permatang Pauh yang pada minggu lepas telah memilih Wan Azizah, ADUN Kajang sebagai Ahli Parlimen mereka, kini dilanda banjir kilat. Banjir kilat ini pastinya akan berulang, bahkan dijangka akan menjadi banjir yang lebih besar ekoran musim monsun ketika ini, selain Pulau Pinang tidak pernah menyediakan saliran dan perparitan yang baik serta sempurna di kawasan-kawasan bermajoriti Melayu seperti Permatang Pauh.


Beberapa keping gambar telah disebarkan berhubung banjir di Tanah Liat, kawasan paling teruk bergolak menyaksikan para penyokong PKR bertindak agresif menyerang anggota polis, pegawai SPR, penyokong PAS dan UMNO-BN pada PRK minggu lepas.

HARAP-HARAP ABANG MIE, UMNO PERMATANG PAUH DAN BARISAN NASIONAL TIDAKLAH TERLALU BODOH untuk menghulur tengkuk dan menunjuk baik kepada penduduk Permatang Pauh. Kalau dah terpaksa tolong pun, pandai-pandailah buat saringan dengan mengutamakan penyokong sendiri yang telah dikenalpasti keluar mengundi tempoh hari.

Bukannya apa, Permatang Pauh sudah ada Wan Azizah... lebih baik lagi, Permatang Pauh juga sudah ada Lim Guan Eng, sang penguasa utama Pulau Pinang yang menjanjikan syurga, bulan dan bintang kepada pengundi-pengundi Permatang Pauh.

Tak payahlah UMNO-BN rasa bersalah sebab dituduh mengamalkan politik balas dendam sebab politik balas dendam dan amalan memilih-milih bantuan dihantar telah pun dibuat serta diamalkan oleh Pakatan Rakyat, khususnya DAP. UMNO-BN perlu berdiri gagah dan berani untuk mengambil langkah mengutamakan penyokong dan pengundi sendiri.

Tinggalkanlah Permatang Pauh. Biarlah Wan Azizah dan Lim Guan Eng membuktikan yang mereka benar-benar boleh bekerja sebagaimana yang mereka ikrarkan sepanjang kempen 12 hari itu.

Jangan menaikkan kemarahan para penyokong UMNO-BN yang telah bertungkus lumus tetapi kemudian dipaksa berkongsi dengan golongan yang kuat menolak, hanya semata-mata atas nama KEMANUSIAAN!!!

Berikut adalah sebahagian daripada gambr-gambar yang sempat dirakamkan di Parit Rawa dan Machang Bubuk, Permatang Pauh.













9 comments:

Anonymous said...

Nampak sangat bala Tuhan..pi kajang kajang banjir..mai permatang...pun banjir jugak..

Anonymous said...

Nampak x..bala sentiasa mengekori kluarga mreka ni..matang..kajang..

Anonymous said...

Ketua pembangkang lagi biarlah depa buat kerja.

Anonymous said...

Kalau nak TOLONG .. PILEH PILEH LA .. AMBIL BERAT PENYOKONG BN .. 100% .. yang lain TIDAK APA .. TAK TOLONG PUN .. SBB BN DI PILEH OLEH PENYOKONG YANG SOLID 100 %..

Anonymous said...

Puak2 ni banjir pun nak dipolitikkan. Sudah la dey. kat mana mana pun ada banjir la, kawasan umno ka, PKR ka PAS ka...kalau kawasan PSM menang pun ada banjir jugak. Penang banjir sejak dulu lagi la, bukan sekarang ja. Sungai Pinang tu kotoq dah berpuluh tahun. La ni org UMNO terkejut tengok Sg Pinang tercemar, tengok traffic jam kat penang, tengok sampah merata, tengok pantai kotoq, tengok bukit kena tarah. Dey, Boon Siew dah tarah bukit sejak tahun 80an lagi la. Agaknya 15 tahun dulu puak2 ni dok hutan kot.

azlanaini said...

Hoi mammat.. Bukan masalah politik.. Pnduduk kt situ dh ada wakil rakyat yang efisien dan KM yg kononnya perform dn bertaraf Khalifah pada kacamata Pas.. Maka. Biar diorang buat kerja.. Umno pi main jauh jauh..

Unknown said...

Bah kali ni memang bala Tuhan. Tanah Liat kampung aku. Sampai aku umur setengah abad baru kali ni jadi bah. Nasib baik aku dah dok jauh..dok negeri BN lain yg lebih selamat. .

Anonymous said...

HARAP-HARAP ABANG MIE, UMNO PERMATANG PAUH DAN BARISAN NASIONAL TIDAKLAH TERLALU BODOH untuk menghulur tengkuk dan menunjuk baik kepada penduduk Permatang Pauh. Kalau dah terpaksa tolong pun, pandai-pandailah buat saringan dengan mengutamakan penyokong sendiri yang telah dikenalpasti keluar mengundi tempoh hari.

Anonymous said...

Allah swt akan menunjukkan kekuasaannya, terima sajalah wahai pengikut nabi tak mengaku umat...main jubuk !.

 
Blogger Templates