Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, May 15, 2015

INILAH ORANGNYA YANG MEMBIAYAI LIM GUAN ENG DI HONG KONG!!! ADA KEPENTINGAN BESAR RUPA-RUPANYA!!!



Satu pendedahan telah dibuat berhubung 'KEISTIMEWAAN' yang diperolehi oleh Lim Guan Eng di Hong Kong apabila seorang individu telah membiayai kemewahan Guan Eng sepanjang berada di wilayah autonomi China itu. (RUJUK SINI)

Sekali lagi Tan Khai Beng yang merupakan antara watak antagonis utama ke atas Lim Guan Eng dan DAP telah mendedahkan bahawa orang yang menyediakan kereta mewah Mercedez Benz S400 dengan nombor pendaftaran PENANG untuk Lim Guan Eng apabila berada di Hong Kong adalah, CHEAH CHENG HYE.




Cheah Cheng Hye dianugerahkan pingat Darjah Setia Pangkuan Negeri yang membawa gelaran Datuk oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada tahun 2012.

Siapakah Cheah Cheng Hye dan apakah hubungannya dengan Lim Guan Eng sehinggakan sanggup menaja kemewahan untuk Lim Guan Eng sepanjang berada di Hong Kong?

Lim Guan Eng pernah memperkenalkan Cheah Cheng Hye sebagai Pengurus Dana dari Hong Kong. Dalam bahasa pasar, pengurus dana bermaksud broker atau orang tengah atau spekulator. (RUJUK SINI)

Dalam beberapa occasion membabitkan KECINAAN di China yang disertai oleh Lim Guan Eng, Cheah Cheng Hye pasti ada sama dan menjadi peneman setianya. (RUJUK SINI) (SINI) (SINI)


Pelaburan apakah yang diterima dan dijalankan oleh Cheah Cheng Hye di Hong Kong bagi pihak DAP, Lim Guan Eng atau Kerajaan Negeri Pulau Pinang? Mengapakah isu-isu pelaburan melibatkan Cheah Cheng Hye dan Value Partner di mana Cheah Cheng Hye merupakan co-CIO dan pengerusinya, tidak pernah diterangkan atau dijelaskan oleh Lim Guan Eng secara rasmi?

Melihat kepada keistimewaan layanan yang diberikan oleh Cheah Cheng Hye kepada Lim Guan Eng sepanjang berada di Hong Kong, timbul persoalan, berapa besarkah dana bagi pihak Lim Guan Eng atau DAP atau Kerajaan Negeri Pulau Pinang berada di bawah kawalan dan kendalian Cheah Cheng Hye?



4 comments:

Anonymous said...

Rasuah!

Anonymous said...

Jangan bimbang LgE.takan ada sapa yg akan menyalak atau mempertikAikan anda. Kerana anda bkn melayu dan islam..di malaysia semua bangsa selain kmelayu boleh kaya raya..tapi kalau melayu atau ngo melayu..jgn mimpi..

Anonymous said...

KAYA CINO KAYO CINO KAYO CINO......bingainya macai melayu pakatan...melayu tak boleh kayo, co. melayu tak boleh kayo.... Hanya melayu anugerah tuhan si ketum and family and kroni je boleh kayo...

Anonymous said...

Tengok muka pun tahu tu ketua samseng dah kaut untung dngan bisnes haram buat company lari duduk Hong KONg.Konon2 nak melabur kat Penang,entah2 senang buat duit haram yalah dapat sokongan kuat dari KM penang ma.So,kepda Ketua Polis Negara cuba siasat ,SPRM pun ni terang2 rasuahkan ?Jangan disebabkan Lim Guan ENg tu Cina takut nak siasat.Kalau PM pun berani suruh siasat 1MDB ni lagi lah cina keturunan tongsan mari.mereka ni bangsa yang mana tahu halal haram semuanya mereka rembat janji kaya .

 
Blogger Templates