Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 22, 2015

DENDAM ORANG KALAH: MAT SABU DAN PHAHROLRAZI MAHU HANCUR DAN KUBURKAN PAS!!!



Walaupun kalangan pemimpin PAS yang kalah dalam pemilihan tempoh hari telah dilantik ke jawatan AJK PAS Pusat, namun kehilangan jawatan yang lebih glamour dan lebih berkuasa, menerbitkan dendam yang sangat besar. Apatah lagi dengan kemungkinan janji DAP kepada pihak yang berjaya menumbangkan PAS sekaligus memecahkan parti Melayu-Islam kedua terbesar, menjadi pendorong besar kepada kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh Phahrolrazi Zawawi dan Mat Sabu.

Phahrolrazi Zawawi dalam kenyataannya mengesahkan bahawa PASMA akan menubuhkan sebuah parti politik yang akan bekerjasama dengan DAP dan PKR bagi menumbangkan Barisan Nasional dan UMNO.

Parti tersebut yang akan menggantikan PAS dalam Pakatan Rakyat, menurutnya, akan meletakkan calon-calon untuk bertanding di semua kerusi yang ditandingi oleh PAS. Namun tidak akan sama sekali meletakkan calon di kerusi-kerusi yang ditandingi oleh PKR dan DAP. (RUJUK SINI) dan (SINI)

Perlu diingat, hampir kesemua kerusi yang ditandingi oleh UMNO, ditandingi oleh PAS. Hampir kesemua kerusi tersebut bermajoritikan Melayu.

Sementara Mat Sabu yang telah kehilangan jawatan Timbalan Presiden PAS pula, seperti disiarkan oleh The Malaysia Insider, menyatakan PAS tidak akan menang kerana tidak bersekongkol dengan DAP dan PKR lagi. (RUJUK SINI)

Kenyataan Mat Sabu itu jelas menggambarkan kekecewaan dan kegusarannya kerana tidak lagi dapat mempergunakan PAS untuk kepentingan peribadinya dalam mendapatkan kepercayaan DAP.

Sebenarnya ini adalah lumrah dalam politik Melayu. PAS sendiri berpecah dari UMNO kerana kekecewaan para pemimpin penubuhnya walaupun beralasankan agama secara retorik untuk menghalalkan perpecahan tersebut. Kemudian dari PAS pula berpecah menjadi BERJASA, Hamim, Islah dan sebagainya. Dari UMNO, pecah lagi menjadi Semangat 46 dan pecah yang akhir sekali menjadi Keadilan Nasional yang sekarang ini sudah menjadi Parti Keadilan Rakyat.

Kesemuanya kerana kuasa dan setiap mereka yang terlibat berzam untuk menghapuskan dan menghancurkan parti induk yang menelurkan parti yang mereka pimpin.

Tiada apa-apa yang menghairankan pun!


5 comments:

Ted Manoff said...

Pada 11/6/2015, khamis baru2 ini saya ke Singapura untuk trip satu hari. Setibanya saya di Changi Airport saya lihat agak ramai pekerja2 airport Melayu yang agak lanjut umur bekerja sebagai pencuci.
Apabila saya berjumpa sahabat saya Dr Hisham saya pun bertanyakan beliau tentang Melayu di Singapore kerana apa yang saya lihat di airport suasana kurang selesa pada saya.
Dr Hisham memulakan ceritanya dengan berkata, orang Melayu di Malaysia patut bersyukur banyak2 kerana nasib mereka di Singapore cukup ditekan.

Katanya, pertama peluang untuk melanjut pelajaran amat tipis. Dari 100 orang, hanya 4 orang anak Melayu diterima berdasarkan quota dimana Melayu di Singapore hanya 4% sahaja.

Katanya lagi, 4 pelajar ini akan diberikan kursus yg akan ditentukan oleh universiti. Pastinya kursus tersebut adalah yg paling sukar! Sekiranya pelajar tersebut ingin menukar kursus pihat universiti tidak membenarkannya sebaliknya menasihatkan pelajar tersebut berhenti saja.
Sekiranya pelajar tersebut gagal walau satu kertas ujian, dia akan dikeluarkan dari universiti.
Tetapi sekiranya berjaya, pihak universiti akan menekan pelajar tersebut agar menjelaskan yuram yg tinggi. Sekiranya gagal maka pelajar tersebut terpaksa berhenti dari U tersebut.
Perlu diketahui TIADA BIASISWA UTK PELAJAR MELAYU DI SINGAPURA!

Begitu juga halnya dalam perniagaan. Seperti sahabat saya , beliau mempunyai klinik sendiri tetapi sekiranya pihak kerajaan melihat potensi yang begitu baik maka beliau dipaksa untuk menerima seorang Cina Singapore untuk duduk sebagai Pengarah!
Sekiranya beliau tidak bersetuju, beliau akan berhadapan lesen perniagaannya tidak lagi disambung dan diarahkan tutup! Orang Melayu yang ingin berniaga di Singapore harus menerima lokasi yg telah ditetapkan oleh pihak kerajaan. Lokasi2 strategik kebanyakkannya dikuasai oleh Cina manakala Melayu luar dari kawasan tersebut ditambah pula dengan kadar sewaan yang tinggi.

Sikap pemimpin Cina yang begitu skeptikal dengan Melayu dan sering kali dikaitkan sebagai kumpulan bermasalah di Singapore menyebabkan ramai Melayu yang diperosok ke dalam pusat tahanan melalui penguatkuasaan ISA!
Sekirannya 4 Melayu sudah selesai menjalani hukuman dibawah ISA, kerajaan Singapore akan memastikan 4 Melayu lain akan mengisi tempat tersebut. Bentuk kesalahan adalah berbagai.

Banyak lagi tekanan yang diceritakan dan bagaimana Melayu didiskriminasi sebagitu hebat. Tetapi Melayu kita di Malaysia masih tidak sedar akan niakmat berkerajaan sendiri.

Mungkin nasib kita juga sama dgn Melayu Singapore klu kita masih seronok bertelagah kerana politik.

Jika DAP memerintah Malaysia lebih dahshat syarat2 akan dikenakan oleh DAP keatas Melayu n ramai akan dikorbankan nyawa
seperti pemerentahan komunis dlm tahun 19 45 seramai lebih 24000 Melayu di bunuh oleh kominis.Ini Melayu ta mau tau ta mau faham ta mau sedar!!!

Anonymous said...

Melayu tak sedar asal usul. Kafir DAP terjah masjid, baca ayat quran, edar kurma, pakai baju melayu sudah diiktiraf mesra melayu. Pada hal mereka tak redha sehingga kita ikut dia.

Anonymous said...

Saudara...masukkan ulasan ini dlm semua blog....bagus utk dibaca....biarkan mereka yg beri komen negatif....

Unknown said...

Kalau benar apa yg d coretkan olih 11: 12 di harap melayu islam bersatu dan mohon d lindungi dr allah bagi saya umno masih bolih menjaga agama bangsa negara jgn jadi spt saudara negara jiran.

Anonymous said...

syaikh saduq(syiah kafir) dalam kitab "ilal al syarai" halaman 601 cetakan najaf.daripada daud bin farqad,katanya aku bertanya kepada abu abdullah "apakah hukum membunuh orang berfahaman ahli sunnah wal jamaah(al -nasibi) ,jawabnya halal darahnya ahli sunnah wal jamaah,tetapi aku ingatkan engkau jika dapat hempaskan dinding batu diatasnya atau engkau lemaskannya di dalam air maka lakukanlah supaya tidak dapat dilihat oleh orang lain.apakah pendapatmu tentang harta orang berfahaman ahli sunnah wal jamaah (al-nasibi),jawabnya:rampas dan binasakanlah apa sahaja yang engkau dapat lakukan.

 
Blogger Templates