Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 1, 2015

KREDIBILITI DIPERSOALKAN PAKATAN APABILA WAKIL RAKYAT CINA SAMSENG DARI HONG KONG TIDAK DIBENARKAN MASUK KE MALAYSIA!!!



Sepatutnya, bukan Zahid Hamidi, Kementerian Dalam Negeri mahupun Imigresen dipersoalkan setelah enggan membenarkan salah seorang Ahli Majlis Perundangan Hong Kong, Leung Kwok-Hung memasuki negara pada Jumaat lalu. Ahli Majlis Perundangan Hong Kong yang cukup terkenal dengan gelagat samsengnya itu tetapi digambarkan sebagai aktivis pro-demokrasi, menyusul Joshua Wong, seorang subversif Hong Kong yang turut tidak dibenarkan memasuki negara ini.

DAP dan PKR paling lantang mengutuk Menteri Dalam Negeri, Kementerian Dalam Negeri dan Imigresen selain menuduh Malaysia enggan membenarkan kebebasan bersuara diamalkan di negara ini.


Malahan, baik Joshua Wong mahupun Leung Kwok-Hung, turut mengutuk Malaysia sambil memberitahu, mereka telah mendapat pengiktirafan daripada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, justeru, pihak Kerajaan Malaysia tidak selayaknya menghalau mereka.

Ironinya, pada masa yang sama, Kerajaan Negeri Pulau Pinang enggan menerima kedatangan dan penempatan sementara pelarian Rohingya yang Myanmar enggan mengiktiraf kewarganegaraan mereka selain telah dibunuh beramai-ramai di negara sendiri.

Kebajingan seperti ini, telah ditimbulkan berulang-ulang kali. Pada tahun 2009, didedahkan lebih 50,000 'pelancong' China, Taiwan dan Macau hilang di Pulau Pinang. Apabila Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) bercadang untuk menguatkuasakan penggunaan biometrik yang dapat mensahihkan kewarganegaraan serta pendaftaran pengundi mereka, DAP dan PKR paling lantang menentang, sebaliknya mengusulkan agar penggunaan dakwat kekal digunakan.



Gelagat PKR dan DAP itu seolah-olah ingin menyembunyikan 'kehilangan' lebih 50,000 orang dari China, Taiwan dan Macau serta pertambahan mendadak jumlah pengundi yang berjaya mereka pungut dan kumpul!

Justeru apabila Chang Lih Kang, ADUN Teja mempersoalkan tindakan Imigresen dan KDN menghalau subversif-subversif tersebut daripada mendarat di negara ini, motifnya boleh dipersoal! (RUJUK SINI)

Chang Lih Kang perlu memberikan contoh, negara mana yang membenarkan warga asing berbuat sesuka hati seperti yang berlaku di Malaysia? Atau adakah apabila melibatkan warga asing berbangsa Cina, maka Kerajaan Malaysia perlu memberikan perhatian khusus kepada mereka, memberikan segala keistimewaan kerana mereka adalah Cina, sama seperti ADUN dan Ahli Parlimen DAP serta PKR yang begitu menyokong kehadiran Joshua Wong, Leung Kwok-Hung?


Leung Kwok-Hung yang ingin dibawa masuk PKR dan DAP untuk 
mewujudkan gelombang revolusi di Pulau Pinang

KDN seharusnya memberikan pemantauan yang lebih ketat ke atas ADUN-ADUN serta Ahli-Ahli Parlimen DAP serta PKR yang beria-ia mahu membawa subversif-subversif tersebut ke dalam Malaysia. Mereka perlu disiasat tentang motif sebenar kerana apabila melibatkan bukan Cina, lain pula gelagat dan kata-kata mereka tetapi apabila melibatkan subversif Cina, lain pula sikapnya.

Apakah ADUN-ADUN dan Ahli-Ahli Parlimen DAP serta PKR berbangsa Cina itu sebenarnya sedang mahu menunjukkan dan membuktikan sesuatu di negara ini?

Mengapa sehingga sekarang, KDN tidak melakukan siasatan dan pemantauan serta pengawasan ke atas gerak-geri mereka sedangkan sikap mereka dalam pengusiran kedua-dua subversif tersebut, benar-benar meragukan!!!


3 comments:

Anonymous said...

As Salam admin..nak tanya sikit apa jadi dengan kehilangan 50k bangsat cina kat penang tu xkan kerajaan senyap gitu jer..camni lg senang la berapa banyak pun komunis ni nk masuk kalu takut nak siasat atau nak laksanakan sistem biometrik..

Anonymous said...

Kalau ada ISA ada yang dah kena kaut masuk untuk 2 tahun. Kalau tidak ada Akta Hasutan, lagi lah puak lahanat akan bermaharajalela

Anonymous said...

PDRM, SPRM patut cegah sebelum parah ha1 pelancung hilang ni. Saya juga x setuju visa pelancung Cina dimansuhkan. SPRM x sepatutnya tunduk kepada pembangkang fasal penggunaan dakwat kekal sekiranya biometrik lebih baik bagi mengelak penipuan k/p dlm pilihan raya.

 
Blogger Templates