Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 21, 2015

MUJURLAH PAKATAN RAKYAT TAK MENANG PUTRAJAYA... KALAU TIDAK, NEGARA PASTI HURU-HARA, KATA LIM KIT SIANG!!!



Tak tahulah kalau Lim Kit Siang sudah dibayar oleh UMNO-BN untuk mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa.

Tak tahu jugalah kalau Lim Kit Siang sedang mengintai-ngintai kedudukan dalam MIC yang cuba dikucar-kacirkan oleh G.Palanivel dengan taktik lapoknya untuk bergayut kepada kuasa Presiden tetapi MIC bakal menerima hukuman dimansuhkan pendaftarannya oleh ROS kerana tindakan Presiden yang melanggar semua peruntukan dan undang-undang parti.

Tak tahu jugalah kalau Lim Kit Siang cuba memujuk hati sebahagian besar orang UMNO dan Melayu agar tidak memarahi dan menjadi lebih aktif menyerang serta mendedahkan keburukan anak lelaki kesayangannya di Pulau Pinang, Lim Guan Eng ekoran tindakan-tindakan rasis dan bias oleh pentadbiran Lim Guan Eng membabitkan cubaan meruntuhkan dan memusnahkan papan logo UMNO di bangunan UMNO Pulau Pinang.

(Sesetengah pihak berpendapat, ramai orang Cina penyokong DAP yang sakit hati dengan Lim Guan Eng, melonjak kegirangan dengan tindakan tersebut sekalipun dibatalkan. Imej Lim Guan Eng naik mendadak di mata mereka kerana keberaniannya menyerang UMNO di laman UMNO sendiri dan UMNO pula tidak mampu melawan)

Tetapi yang pastinya, Lim Kit Siang telah mengucapkan kesyukuran kerana pada PRU-13 lalu, Pakatan Rakyat tidak diberikan mandat untuk mengambilalih Putrajaya walaupun memenangi undi popular kerana lambakan undi di kawasan-kawasan bermajoriti Cina yang dikuasai oleh DAP.

Kata Kit Siang, Pakatan pasti berhadapan dengan perbalahan lebih dahsyat berbanding sekarang sekiranya mereka berjaya pada PRU-13 lepas. Kit Siang bagaimanapun, menuduh Abdul Hadi Awang, Presiden PAS yang menjadi angkara walaupun hakikatnya, yang mencetuskan kegawatan sekarang adalah DAP, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.

Abdul Hadi Awang dituduh Kit Siang menjadi punca kerana tidak pernah mahu mengiktiraf Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan menang pada PRU itu. (RUJUK SINI)

Samalah macam dia dengan pantas menuding ke arah UMNO dan menuduh politik dalaman UMNO yang mencetuskan tragedi berdarah 13 Mei 1969. Dia langsung tidak mahu mengaku walaupun pakatan DAP pada ketika itu, PPP dan GERAKAN telah mengakui bahawa kempen-kempen mereka selama 21 hari dalam PRU 1969 yang merupakan faktor utama tragedi berdarah itu.

Inilah namanya perangai Cinabeng Totok.... Dia yang buat masalah, tegak-tegak dia tuduh orang lain bila masalah itu merebak dan jadi lebih bermasalah. Sebelum dia dipersalahkan dan sebelum partinya ditegaskan menjadi punca kepada masalah yang meruncing, awal-awal lagi dia salahkan pihak lain yang memilih untuk mendiamkan diri dan kurang menjawab.

Perkara sebegini bukanlah asing... ia berlaku di mana-mana dan tidak hanya khusus membabitkan DAP-PAS atau dengan PKR semata-mata. Isu seperti ini kerap berlaku dalam pejabat-pejabat biasa. Cinabeng sentiasa dominan untuk menonjolkan diri dan kemudian dengan segera menyalahkan orang yang bukan sejenis mereka apabila mereka membuat masalah dan terkantoi.

7 comments:

Anonymous said...

AND WHAT IS WRONG WITH YOU MUSLIMIN (MALAYS) THAT YOU (MUSLIMIN:MALAYS) FIGHT NOT IN THE CAUSE OF ALLAH SWT, AND FOR THOSE WEAK,ILL TREATED AND OPPRESSED AMONG MEN,WOMEN AND CHILDREN(MALAYS:PENANG),WHOSE CRY IS: " OUR LORD (ALLAH AZZAWAJALL SWT )RESCUE US(MALAYS:PENANG) FROM THIS TOWN WHOSE PEOPLE(KAFIR INFIDEL,HYPOCRITE) ARE OPPRESSORS: AND RAISE FOR US (MALAYS:PENANG) FROM YOU(ALLAH AZZAWAJAL SWT ) ONE WHO WILL PROTECT,AND RAISE FOR US FROM YOU(ALLAH AZZAWAJAL SWT) ONE(MALAYS:MALAYSIA) WHO WILL HELP." S.AN NISA.V.75

Nuurul Basar Mohd Baki said...

Ni dia berdoa atau nak recruit militan IS. Sesedap hati antar terjemahan b.I lepas tu leak pulak tafsiran sendiri.
Ayah yg dinyatakan mana boleh pakai kes logo Umno. Kat Burma bolehlah....
Pandai 2 je main leak terjemahan tafsiran sendiri

Anonymous said...

"O YOU WHO BELIEVE( MUSLIMIN: MALAYS)!IF A REBELLIOUS EVIL WICKED PERSON COMES TO YOU(MALAYS:MUSLIMIN) WITH A NEWS,VERIFY IT,LEST YOU HARM PEOPLE IN IGNORANCE,AND AFTERWARDS YOU BECOME REGRETFUL TO WHAT YOU HAVE DONE.S.AL HUJURAT.V.6.

Anonymous said...

hai kersani mengalirlah dikau menjadi raksa mengisi belikat punggungku agar aku bisa berdiri tegap dan segak bagaikan laksamana melayu hai sepuluh helai daun sireh kugetas bersama bunga cengkih jadilah dikau darah merah pekat mengisi uratku agar bisaku melangkah gagah dan tampan bagaikan si jantan yang berkokok dimana bumiku pijak disitu langit kujunjung alang -alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan aku seru mentera pusakaku mentera semerah padi mentera semerah padi mentera semerah padi mentera semerah padi mentera semerah padi mentera semerah padi mentera semerah padi.

Anonymous said...

when the enemy(kafir infidel,hypocrite) use all sort of techniques (destroying,hurting,fighting) to chased out the muslimin (malays) is left alone,but when use ayat al quran&hadith to defending the muslimin(malays) is considered as terrorist, lets allah swt make a judgement about it.......................

Anonymous said...

admin just check who really is nuurul basar mohd baki.....

Anonymous said...

perish in your rage, ya enemy of Allah swt azzawajall......

 
Blogger Templates