Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 8, 2015

PATUTLAH DIA TERJERIT-JERIT MASA DITEMURAMAH AL-JAZEERA, RUPA-RUPANYA ZAINUDDIN MAIDIN MACAM UBI TAK EMPUK!!!



Bukan main marah lagi Zainuddin Maidin kepada Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem kerana menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Najib Abdul Razak secara terbuka. Bahkan Adenan Satem turut menyatakan realiti tentang Najib Abdul Razak yang baru memegang jawatan Perdana Menteri selama 6 tahun tetapi telah banyak melakukan perubahan dan pembangunan untuk Sarawak berbanding Tun Dr. Mahathir yang berkuasa selama 22 tahun.

Mungkin gagal menerima hakikat tersebut, atau berkecenderungan untuk menjaga nama baik Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri dahulu, Zainuddin Maidin mempamerkan sisi jeleknya selaku bekas Menteri Penerangan.

Zainuddin Maidin mengungkit tentang kedudukan Adenan Satem yang dikatakannya tidak mengenang budi. (RUJUK SINI).

Kata Zainuddin Maidin, kalau tidak disebabkan oleh Tun Dr. Mahathir, Adenan Satem ada kedudukan dalam politik sekarang ini. Malah kalau tidak disebabkan oleh Tun Dr. Mahathir, Adenan Satem tidak akan menjadi Ketua Menteri Sarawak.

Kenyataan yang separuh benar dan selebihnya adalah berdasarkan logik otak Zainuddin Maidin sendiri!!!

Bagaimana pula kalau dikatakan, Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri kerana sokongan daripada Presiden-Presiden parti komponen, bukan semata-mata kerana akar umbi memandangkan Malaysia tidak mengamalkan pemilihan Perdana Menteri oleh rakyat. Seseorang Perdana Menteri dipilih oleh partinya daripada pemilihan dan disokong pula oleh parti-parti komponen terutama yang mempunyai kekuatan penguasaan kerusi DUN dan Parlimen.

Sarawak tidak pernah gagal menyumbangkan jumlah kerusi dominan kepada Barisan Nasional. Zainuddin Maidin ada atau tidak mengambil kira faktor berkenaan? Tanpa kerusi dominan Sarawak pada zamannya, dan negeri-negeri lain, mana mungkin Mahathir menjadi Perdana Menteri. Malh mana mungkin Zainuddin Maidin menjadi Menteri Penerangan pada zaman Abdullah Badawi yang merupakan satu kesilapan perlantikan terbesar oleh pentadbiran negara!!!

Takkan dia langsung tak memikirkan logik bahawa semuanya saling berkait, justeru ungkitan yang dibuatnya, sebenarnya tidak lebih daripada sekadar usaha PARASIT JEMUAN yang mahu terus menyemarakkan permusuhan antara kepimpinan dan seterusnya memudahkan kemenangan DAP pada PRU akan datang!!!



2 comments:

Anonymous said...

Mantan Menteri ni dah sasau. Buat layan org gila macam ini.

Asaif Barkiya said...

Piring hitam lama nak di pamerkan kembali melawan arus perdana pen drive.Mana satu yang relevan?

 
Blogger Templates