Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 20, 2015

PEMANDU TRITON HITAM TAU 7575 TERGELAK-GELAK SELEPAS LANGGAR BASIKAL SEORANG BUDAK MALANG DAN BERLALU DENGAN GEMBIRA!!!



TERENGGANU - Viral di media sosial hari ini di mana basikal seorang budak yang dianggarkan berusia 11 tahun rosak dan kemek dilanggar oleh sebuah kenderaan pacuan empat roda, Triton TAU7575.

Gambar yang dimuat naik oleh Mrr Chipsmore itu mendakwa, basikal mangsa rosak dilanggar, namun tiada pula si pelakunya turun dari kenderaan melihat keadaan basikal mangsa. Sebaliknya hanya mentertawakan nasib yang menimpa budak malang itu.

"Pergi Baazar Cabang 3, ada juga manusia yang tak ada timbang rasa kan? Sudahlah pandu Triton, dilanggar pula basikal seorang budak sampai kemek basikal itu. Lepas itu, pemandu Triton itu boleh pula gelak saja. Yelah, basikal je. Dah tu, tak reti pula kasihan dengan budak itu yang terpingga-pingga tengok basikal dia hancur dilanggar macam tu.

"Budak itu heret basikalnya ke tepi jalan. Kasihannya!!! Agak-agak kalau orang langgar Triton dia, mengamuk tak? Puii! Tunggu saja balasan dari perbuatan kamu itu wahai pemandu Triton Hitam TAU7575!! Memang tak ada hati perut! Biar berhati perut sikit. Kalau ada dalam group ini (Gabungan Anak Terengganu) lagi bagus. Tak boleh fikir ke budak itu anak yatim ke, anak orang susah ke.

"Makin tua, patut boleh fikir dah benda-benda macam ni. Sekurang-kurangnya turun dari kereta bagi duit pada budak itu sebagai gantirugi. Dunia ini bulat, Tuhan akan balas perbuatan pemandu Triton ini.

"Dia 1 family, saya siap panggil suruh turun. Tapi dia sukaan dalam kereta 1 family. Sakit hati toksah kira la. Siap buat muka bodoh dan blah je. Angkat cermin rapat tutup. Agak-agaklah. Kalau kena pada anak kita, kita pun marah. Dengan budak itu pakai kopiah, nampak sangat budak baik. Heret basikal dengan tayar kemek macam itu ke tepi jalan. Entah-entah datuk nenek dia suruh pergi cari makanan. Kasihan sungguh," katanya.


Berdasarkan siasatan netizen, pemandu Triton itu bernama Che Rofie bin Mat atau lebih dikenali sebagai Awang dan selalu kelihatan berada di parking itu setiap hari kerana tugasnya mengangkut ikan.

"Triton TAU7575 ini memang setiap petang ada di tempat parking yang sama sebab dia angkut ikan. Orang panggil dia Awang. Basikal itu memang baring depan Triton dia, dia memang tak nampak ada basikal di depan itu," kata Amir Mohd.


Hasil siasatan netizen juga mendapati, pemandu Triton ini juga mempunyai empat saman tertunggak berjumlah RM750 yang masih belum dijelaskan.

Tiga kesalahannya adalah memandu melebihi had laju dan satu lagi tidak mematuhi papan tanda jalan raya.

Justeru itu, orang ramai mendesak Che Rofie bin Mat tampil memohon maaf dan membayar ganti rugi kepada mangsa atau berdepan dengan tindakan laporan polis. - THEHYPEMEDIA.COM


8 comments:

Anonymous said...

Bende2 mcm ni berigt sebelum diviralkan. Tiada bukti nyata yg tau7575 adalah pelakunye. Driver gelakkan budak tu pon mungkin penambah perisa nak sedap cerita. Natijahnya, pemandu tau7575 dibelasah rakyat malaysia.
Boleh jadi no plat pon xbetul..
Igt lagi kisah video autolock kereta yg gagal sampai jadi viral?

Anonymous said...

kalu jumpa kasi BAKAR saja..

mmg babi sial laknatullah..

Aku doakan babi ini mampos besok dirompak samseng

Si Delima Merah said...

Baru pakai Triton dah nak sombong @ bongkak. Itu belum Bugati, Maybach atau Knight IV. Kalau yg kena langgar itu anak kau, camana? Mesti kau maki pemandu tapi skrg kau langgar budak kau ketawa...sasau apa ko ni?

Anonymous said...

Ada org suka2 tukar no plat kereta ke?

Anonymous said...

Bole jadi penyebar berita tersalah tgk ni plat. Ape pun, isu ini dikatakan sudah selesai. Ayah budak tu kawan kpd driver triton

Anonymous said...

kalau jumpa TRITON TAU 7575....kasi batu sama dia. lepas kita pakat gelak. amacam bolih......

pemandu cute said...

senang viral sekarang.benda tak betul pun orang percaya

NajibNazak said...

Cantikkkk... boleh sj dgn senang hati. Kasi calar keliling sama.

 
Blogger Templates