Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 28, 2015

PERLUKAN PENJELASAN... KENAPA KECOH PULA CERITA SHAHBUDIN PENGERUSI PERDA HALANG PEMBANGUNAN TAPAK LAPANGAN TERBANG TUDM KEPALA BATAS?



Apakah ini satu lagi gerakan fitnah yang digunakan untuk melaga-lagakan kepimpinan UMNO, khususnya UMNO Pulau Pinang dengan Perdana Menteri, Najib Abdul Razak yang juga merupakan Presiden UMNO?

Sekarang ini heboh pula cerita Shabudin Yahaya yang sebelum ini mengamuk sakan apabila ditanya kesahihan 'kenyataannya' tentang Perdana Menteri, yang sehari kemudiannya, tindakannya adalah membuat laporan polis dan menafikan kenyataan itu dikeluarkan olehnya. Sebaliknya dia mempertegaskan bahawa seluruh sokongannya adalah kepada Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia.

Cerita yang dikecohkan itu ialah, Shahbudin Yahya dan UMNO Pulau Pinang menentang pembangunan tapak lapangan terbang TUDM Butterworth. (BACA DI SINI) (SINI) dan (SINI)

Projek ini sudah diusahakan JV LTAT lebih dari 7, 8 tahun. Dato Ahmad Zahid dah persetujui dan pelbagai pihak dah beri go ahead.

Sebagai mana projek2 lain, memang ada pelbagai masaalah operasi perlu ditangani tapi jangan pula jadi modal pembangkang untuk tuduh ada pihak-pihak guna masaalah sebagai alasan untuk halang untuk peras pemaju untuk bayar rasuah.

Jelaskan segera agar tak jadi bahan fitnah hingga membiak macam 1MDB. Segerakan projek juga kerana jika mana2 pihak tangguhkan ia bakal menarik fitnah baru juga.

Kekalahan besar luar jangkaan di PRK Permatang Pauh memberi imej buruk terhadap pemimpin UNNO di Pulau Punang.

Ada khabar tersebar pemimpin sengaja tak ambil ribuan pengundi putih untuk keluar mengundi. Ada juga khabar ada pemimpin UMNO sekongkol dengan sindiket judi untuk tentukan keputusan.

Semua itu khabar angin tapi rakyat dah mengharap projek ini. Jangan kecewakan mereka.

Bila persepsi terbina ada pemimpin halang dan guna peluang ambil rasuah, pengundi akan percaya apa saja khabar angin yg didengar dan diingatkan masuk akal. (theunspinners)



Isu ini sepatutnya segera diselesaikan dan tidak boleh dipendamkan atau didiamkan. Alasan 'DEMI MELAYU' yang dilaung-laungkan juga, sebenarnya tidaklah begitu kukuh memandangkan KESUDAHAN daripada 'DEMI MELAYU' itu bukan lagi suatu rahsia.

Dunia media sosial yang lebih pantas dan menjadi sumber berita serta pendapat paling utama di negara ini, seharusnya segera digunakan oleh pihak terbabit untuk membuat penjelasan. Bukannya dibiarkan marak dan kemudian baru tindakan penjelasan dibuat sedangkan ianya sudah pun terlalu lewat. 

Pengerusi PERDA Shabudin Yahya dan Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Zainal Abidin Osman atau Non Panjang, perlu segera keluar dan bersuara memberikan penjelasan berhubung isu ini apatah lagi pembangunan yang dilakukan di tapak lapangan terbang TUDM Butterworth tersebut termasuklah  pembinaan lebih 20 ribu unit rumah kos rendah dan sebuah Universiti Tahfiz.

Tolong jangan biarkan FITNAH terus berpanjangan, kalau benar isu ini tidak lain dan tidak bukan hanyalah FITNAH SEMATA-MATA.


1 comment:

jgn jadi bodoh!!! said...

xpayah fitnah pun Umno dah semakin kurang disokong..

#manatelor

 
Blogger Templates