Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 28, 2015

SETELAH PUAK JIM-IRC GAGAL TAWAN UMNO DAN PAS... AKHIRNYA MEREKA MAHU TUBUH PARTI BARU!!!



Zaharudin Muhammad

Buku Dr Fuad Salleh mengingatkan saya tentang kertas kerja HIS / IRC menguasai UMNO dan PAS daripada dalam. Yang ni sebahagian m/s kertas kerja grand design menguasai UMNO daripada dalam.Planning kuasai UMNO daripada dalam berlaku selepas Planning kuasai PAS daripada dalam. Lihat ayat ke 4 daripada atas: “Kita berpandangan penglibatan di dalam PAS itu harus dipertingkatkan dengan matlamat menguasai PAS.

Bagi saya ini bukan sejarah sekalipun ia berlaku pada akhir 80an justeru aktivisnya masih aktiv dan cergas pada hari ini. Jika anda kata sejarah sebab berlaku tahun 80an, maka malaysia adalah sejarah, UMNO dan PAS juga adalah sejarah sebab ia ditubuhkan pada tahun 50an.

Kadangkala teringat bahawa dalam kertas kerja Grand Design tersebut menyebut mereka perlu mengeluarkan ahli abim beramai-ramai selepas gagal menguasainya daripada dalam. Nanti saya cari balik muka surat berapa dan kita share modus operandi ini supaya gerakan rahsia ini menjadi tatapan umum.

Setahu saya, penyusun strategi dan kertas ini adalah murabbi kepada murabbi satu kampus universiti terkemuka negara yang melahirkan satu kumpulan di kenali sebagai Group I. Penaja kepada PASMA sewaktu NGO hari tu pun daripada perkaderan ini.

Kalau ikutkan hati, rasa sahaja ingin coretkan sejarah ini berdasarkan dokumen dan pengalaman berhadapan dengan kumpulan ini.

Moral: Puzzle tidak akan memberi makna jika tidak disambung.

Sekian.





2 comments:

Anonymous said...

well done & good jobs bro, such a noble efforts to everybody.always give a cool&bloody hell flying kick blow.....

Anonymous said...

mayday,mayday,mayday....

 
Blogger Templates