Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, June 11, 2015

SAMPAI KIAMAT KPDNKK TAKKAN BERANI SERBU DAN RAMPAS BARANG DI PETALING STREET PADA WAKTU PUNCAK PERNIAGAAN!!!



Pegawai KPDNKK dalam Ops Barang Tiruan berjaya menyita 324 unit handbag tiruan bernilai RM64,800 di Brickfield, hari ini.

Demikianlah dakwaan netizen yang melihat operasi KPDNKK yang kiat menjalankan operasi merampas barang-barang tiruan yang dijual secara berleluasa di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

"Sampai kiamat pun KPDNKK tak akan serbu Petaling Street. Saya berani cabar KPDNKK kalau betul pegawai mereka anak jantan. Biar bermandikan darah serbu Petaling Street. Ini tidak, KPDNKK 'makan' kaum sendiri yang tidak memberi 'keuntungan kepada KPDNKK berbanding Petaling Street yang memberi bayaran 'perlindungan' setiap bulan," dakwa individu mengguna nama Harimau Malaya di Facebook.



Kemarahan orang ramai khususnya orang Melayu semakin memuncak semenjak KPDNKK dilaporkan telah menyerbu Uptown Shah Alam sehingga menyebabkan ramai peniaga Uptown yang terpaksa berputih mata.

Bukan itu sahaja, malah netizen juga turut menyenaraikan beberapa tempat yang juga didapati menjual barang-barang tiruan seperti Kenanga Mall, GM Mall cawangan Kuala Lumpur dan Klang, Petaling Street. Anehnya, keempat-empat nama yang didedahkan ini dikatakan tidak pernah diganggu oleh KPDNKK.

Justeru orang ramai beranggapan KPDNKK telah dibayar untuk membiarkan mereka menjual barangan yang tidak original.

"Dah nak puasa dan raya, biarlah peniaga Melayu Islam cari makan. Jika betul nak buat operasi, mulakanlah dengan Petaling Street dan selepas itu baru laksanakan 1 Malaysia," kata Nabila Daniel yang tidak bersetuju dengan tindakan KPDNKK.

Jika benar seperti yang didakwa, sikap berat sebelah KPDNKK ini tidak mencerminkan ketelusan dan menjejaskan imej KPDNKK yang dianggap lemah dan menjalankan operasi terpilih terhadap peniaga berbangsa Melayu sahaja. - THEHYPEMEDIA.COM

4 comments:

paktam said...

Agaknya beribu restoran mamak seluruh negara yang charge GST tanpa kod pendaftaran, tapi mengapa tidak ada tindakan. Adakah ini kerana pengarah GST yang baru dilantik orang dia?

Anonymous said...

Melayu layu di tanah sendiri

Labu8455 said...

Teruskan sokongan anda pada Najib !

Anonymous said...

Bodoh KPDNKK ,KASTAM, KKM.. Jerung tak berani nak tangkap.. Anak ikan bilis gak yg ko cari
Skrg heboh buat operasi kt poslaju pulak..
Rata2 peniaga online Melayu.. dah la buka dgn cara tak berkhemah.. Apa kes??
Nak cari duit raya lebih ka?
Cukup2 lah menyusahkan org.
GST dah kena.. Apa lagi yg tak cukup.
Ka Negara Malaysia dah tak cukup duit n bangkrup nk byr bonus raya. Tu yg smpi lubang cacing abih korang gali..
Nak hapuskn semua tu Jaga la kat Depot Pelabuhan.. Korang yang bagi barang lepas.. Dah tu korang plak yg nk kejar n rampas.
Apa punya bodoh Kerja tu...
DVD haram.. Apa kes?? Ada berani kasi tutup semua?

 
Blogger Templates