Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, June 18, 2015

TONY PUA TENGGELAM PUNCA, MAHU JUMPA DAN PUJUK AZMIN SUPAYA TERAJANG PAS KELUAR SEGERA DAN KOW TOW PADA DAP!!!



Gementar dengan keengganan yang ditunjukkan oleh Azmin Ali untuk menuruti kehendak mereka menerusi pengumumannya di Kota Bharu semalam, DAP Selangor bercadang untuk menemui Menteri Besar Selangor itu untuk membincangkan kaedah meneruskan pentadbiran negeri itu.

Itu yang dikatakan oleh Tony Pua yang merupakan Pengerusi DAP Selangor.

Apa yang dibimbangi oleh Tony Pua adalah PILIHANRAYA NEGERI. Tony Pua sedar, DAP bakal menerima nasib yang buruk dengan bakal kehilangan banyak kerusi DUN di Selangor terutama di kawasan luar bandar seperti Sekinchan memandangkan sokongan Melayu adalah penentu kemenangan calon-calon DAP.

Beralasankan Pakatan Rakyat sudah tidak wujud tetapi Tony Pua tidak pula mengarahkan wakil-wakil rakyat DAP Selangor letak jawatan dari semua jawatan dalam Kerajaan Negeri, Tony Pua menyatakan kebimbangan tentang masa hadapan negeri ekoran musnahnya Pakatan Rakyat.

Yang sebenarnya, Tony Pua bimbangkan kedudukan para pemimpin DAP yang menjadi seperti lintah dalam semua sektor di Selangor terutama apabila mereka sendiri memegang kuasa dalam PBT-PBT.

Sebagai PENGECUT YANG BEREGO BESAR, Tony Pua enggan mengakui ketakutan parti itu untuk berhadapan dengan Pilihanraya Negeri, sebaliknya berkata, mereka cuba mengelak daripada pilihanraya negeri dan terbuka kepada perbincangan tentang kepelbagaian alternatif bagi memastikan kestabilan Kerajaan Negeri Selangor.

Alasan ini sudah tentu berbeza sekiranya, Kerajaan Negeri Selangor jatuh ke tangan UMNO-BN. Sudah tentu DAP yang paling lantang mencabar agar DUN Selangor segera dibubarkan seperti yang berlaku di Perak pada tahun 2009.

Menurut Tony Pua, DAP bercadang untuk bertemu Menteri Besar Selangor itu secepat mungkin untuk membincangkan kaedah bagi menyelesaikan masalah yang timbul agar kerajaan negeri dapat menjalankan tanggungjawab mereka kepada rakyat.

"Kami tidak mahu pilihanraya negeri... itu adalah perkara terakhir yang kami hendak, sebaliknya mahu masalah ini diselesaikan mengikut pendirian yang telah diambil lebih awal oleh DAP dan PKR," kata Tony Pua dalam satu sidang media di Parlimen, hari ini.

Maksudnya, Tony Pua mahu Azmin pilih DAP, terajang PAS...


2 comments:

Anonymous said...

Tengok gambar si puaka ni. Macam ni lah muka bangsa "I AM CHINESE, NOT MALAYSIAN"!

Anonymous said...

O PROPHET MUHAMMAD SAW, MUSLIMIN (MALAYS)! STRIKE HARD AGAINST THE DISBELIEVERS (KAFIR INFIDEL) AND THE HYPOCRITES (MUNAFIQ MALAYS),AND BE HARSH AGAINST THEM (KAFIR INFIDEL,MUNAFIQ), THEIR ABODE IS HELL (JAHANNAM),- AND WORST INDEED IS THAT DESTINATION.S.AT TAUBAH. V.73 ALLAH SWT HAS PROMISED THE HYPOCRITES(MUNAFIQ MALAYS)MEN AND WOMEN ,AND THE DISBELIEVERS (KAFIR INFIDEL),THE FIRE OF HELL (JAHANNAM),THEREIN SHALL THEY ABIDE.IT WILL SUFFICE THEM.ALLAH SWT HAS CURSED THEM AND FOR THEM(KAFIR INFIDEL,MUNAFIQ) IS THE LASTING TORMENT.S.AT TAUBAH .V.68

 
Blogger Templates