Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 20, 2015

APEK PUAKA KIT SIANG SEMAKIN MEMEKAK... TAKUT BETUL DIA KALAU TONY PUA TERSANGKUT!!!


Aktif betul nampaknya APEK PUAKA memberikan ulasan demi ulasan berhubung pendedahan yang telah dibuat oleh polis Thailand yang kemudian mendapat respons daripada polis Singapura yang semakin lama, semakin rapat pula dengan Tony Pua, Tong Kooi Ong serta beberapa orang yang rapat dengan DAP.

Paling ketara ialah apabila Kit Siang langsung tidak berani menggesa pihak polis atau mana-mana pihak berkuasa di Malaysia untuk menyiasat dan mengambil tindakan segera berhubung pendedahan yang dibuat oleh bekas kakitangan Sarawak Report, Lester Melanyi. Sebaliknya cuba mengelak daripada memperkatakan kebenaran dakwaan Lester Melanyi. (BACA DI SINI)

Justeru itulah, Rahman Dahlan menyelar Kit Siang yang sudah nyanyuk tetapi masih cuba untuk terus menipu dalam usaha menyelamatkan Tony Pua daripada dikaitkan sebagai salah seorang pemimpin DAP yang bertemu, bermesyuarat dan berkonspirasi dengan Claire Brown, Sarawak Report, The Edge, Tong Koii Ong dan Xavier Justo.

Terbaru ialah, apabila Lim Kit Siang sekali lagi cuba untuk mengalihkan tumpuan ke atas Tony Pua dengan mempersoalkan tindakan SKMM yang menyekat akses ke laman Sarawak Report walaupun sepatutnya dia bergembira dan bertepuk sorak memandangkan tindakan lewat SKMM itu sebenarnya memberikan impak yang lebih buruk selain imej hodoh Najib Abdul Razak sebagai pihak yang bersalah dan sedang ketakutan.

Mengapa Kit Siang yang begitu pantas mencadangkan penubuhan Suruhanjaya Diraja, panel siasatan dan sebagainya apabila membabitkan pemimpin-pemimpin UMNO tetapi tiba-tiba sahaja bagaikan orang tua nyanyuk yang terketar-ketar nak buka mulut untuk mengunyah nasi apabila membabitkan para pemimpin DAP?

Kenapa dia tidak segera mencadangkan Tony Pua meletakkan jawatan dan menyerahkan diri untuk pembersihan daripada sebarang tuduhan salah laku dan pengkhianatan ke atas negara?

Mengapa dia tidak meminta polis segera melakukan siasatan ke atas Tony Pua, selain mendesak Tony Pua mendedahkan semua transaksi kewangan selain butiran dalam WhatsApp menerusi rekod-rekod perbualan daripada TELCO untuk memastikan Tony Pua benar-benar tidak bersalah dan melakukan fitnah?

Mengapa hanya sebelah pihak?

6 comments:

Anonymous said...

Namanya udah LKS...Low Klass Sialll.

Anonymous said...

Ahmad maslan kn ado

Ted Manoff said...

Untok mengenali Lim Kit Siang..sila baca novel bertajok "Bila Babi Menguchap Salam"

Anonymous said...

Dia jd mcm tu sebab ada Melayu yg tergamak jilat bontot dia. Sesekali teringat photo pak aji PAS kibar bendera DAP dgn penuh semangat.

Anonymous said...

Hu hu hu, menangis aku bila teringat pak aji PAS dgn bangganya dan tanpa rasa berdosa mengibar bendera DAP kehulu kehilir PRU lepas

Anonymous said...

INGAT LOW YAT.....INGAT LIM KIT SIAL.

 
Blogger Templates