Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 27, 2015

AWAS!!! GENG SAMUN EMPAT CINA SEORANG MELAYU NAIK ESTIMA GIAT MEROMPAK, MENYAMUN DAN MENCEDERAKAN MANGSA DI SEKITAR LEMBAH KELANG!!!



Orang ramai diminta lebih berhati-hati dengan kemunculan Geng Samun Dalam Rumah pada siang hari yang menggunakan kereta Toyota jenis Estima berwarna putih.

Jurucakap polis berkata, setakat ini, sembilan kes samun di siang hari telah dilaporkan oleh kumpulan berkenaan termasuk di Rawang, Jinjang, Klang, Puchong dan USJ.

Katanya, modus operandi geng berkenaan ialah menyerbu rumah mangsa antara jam 12 tengah hari hingga tiga petang dengan mengacukan parang dan menggunakan wayar kabel untuk mengikat mangsa.

Katanya, geng samun itu dipercayai dianggotai empat suspek iaitu tiga lelaki Cina dan seorang Melayu dengan memakai topeng ski dan sarung tangan.


Geng itu menaiki kenderaan Estima berwarna putih menggunakan nombor pendaftaran Kuala Lumpur yang bermula huruf ‘W’ yang dipercayai palsu.

Jurucakap polis berkata, suspek cenderung menggunakan nombor pendaftaran Kuala Lupur yang mengandungi angka 8 dan nombor berpasangan (pairing) seperti 88, 66, 22 dan 00. (SUMBER)


2 comments:

Anonymous said...

Itulah padahnya kebenaran penggunaan cermin gelap pada tingkap kenderaan.

Anonymous said...

PROTECT THEY(MALAYSIA PEOPLE) FROM DANGER O MY LORD.....nabiyil ummiyi....

 
Blogger Templates