Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, July 31, 2015

JEMPUT MUHYIDDIN RASMIKAN MESYUARAT, BAKAL CETUS GADUH BESAR DAN PENJELASAN TENTANG 'WANG DERMA' DARIPADA AZALINA OTHMAN SAID!!!



Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Azalina Othman Said berpendapat tindakan beberapa bahagian UMNO membatalkan jemputan Tan Sri Muhyiddin Yassin merasmikan mesyuarat bahagian selepas Timbalan Presiden UMNO itu digugurkan dalam kabinet kerana bimbang ia menjadi punca berlaku 'pergaduhan besar' dalam parti.

“Saya pun ketua bahagian. Itu hak saya nak jemput siapa. Sebagai pemimpin di bahagian, saya ada tanggungjawab. Dan saya yakin ramai yang batal kehadiran timbalan presiden kerana ramai yang tidak gemar dengan perangai beliau.

“Tak kan nak jemput Timbalan Presiden yang hari-hari asyik maki presiden parti. Nanti jadi gaduh besar antara ahli pula,” katanya ketika ditemui pada sidang media selepas Majlis Ramah Mesra Media Bersama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (FINAS) di sini hari ini.

Bagaimanapun, Azalina memberitahu, ia terpulang kepada budi bicara bahagian-bahagian UMNO untuk menjemput Muhyiddin untuk merasmikan mesyuarat bahagian parti masing-masing kerana ia bukan satu halangan.

Dalam pada itu, beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Penggerang memberitahu, Mesyuarat UMNO Bahagian Pengerang akan dirasmikan oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Shabery Cheek pada 1 Ogos ini.

Mengenai tindakan Datuk Seri Mukhriz Mahathir melawat Muhyiddin sebaik digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri adalah hak Menteri Besar Kedah itu.

Beliau yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang baharu berkata, kunjungan itu berdasarkan kedudukan Muhyiddin yang masih memegang jawatan Timbalan Presiden UMNO.

“Itu hak beliau kerana Muhyiddin masih Timbalan Presiden UMNO. Anwar Ibrahim masuk jel pun ramai orang berkunjung rumah dia. Penjara Kajang pun ramai yang pergi jumpa. Tidak ada masalah.

“Tidak salah tunjuk simpati. Apa yang penting, MB Kedah dilantik atas cadangan Perdana Menteri dan dipersetujui oleh Jemaah Pemangku Kedah. Jadi beliau kena tahu kenapa beliau diletakkan di situ,” katanya sambil mengakui ia akan menimbulkan spekulasi.

Azalina juga memberitahu beliau pelik dengan tindakan Muhyiddin yang berubah memberi kenyataan dan tidak selari ketika sidang akhbar semalam.

“Saya tidak faham siang kata hendak bagi sokongan padu tetapi malam keluar video. Janji nak bantu kukuh parti tapi saya terperanjat dan jadi keliru. Macam inilah, kalau orang derma duit kepada saya untuk jaga tuan-tuan dan puan-puan (rujuk wartawan) dan beritahu simpan duit atas nama saya.

“Itu hubungan saya dengan penderma. Apa yang salahnya? Kecuali duit itu untuk UMNO, Parlimen atau NGO, saya kena ikut cakap penderma. Tapi kalau penderma bagi duit pegang sebagai amanah, itu hubungan saya dengan penderma. Saya cakap isu duit bukan masalah besar.

“Itu budi bicara orang yang menderma duit. Orang kalau amanah kita dengan yang pemberi amanah. Itu saya kata Muhyiddin tidak betul. Mana boleh macam itu. Saya tidak tahulah, agaknya mesyuarat Kabinet banyak kali bincang dan cakap, tak kan luar cakap lain.

"Saya rasa agak sedih kerana kalau ada masalah, bincang elok-elok. Kita ini orang parti. Kalau macam ini tak tahulah. Esok lusa pembangkang pula masuk main isu ini,” katanya. 

Copy Paste Sepenuhnya Dari MALAYSIA GAZETTE


20 comments:

Anonymous said...

azalina, tolong jangan jadi bodoh... mulut pengkid ko tu belum kena cabai lagi... statement ko tu amat bodoh... TSMY adalah masih timbalan presiden... ko tu cuma ketua bahagian... kena respek jawatan orang... sebab korang yang setuju dia jadi timbalan presiden, bukan menang tanpa bertanding macam presiden... bodoh tu kalau boleh simpan sikit untuk hari tua...

Anonymous said...

porahhh..jilat jg rupanya

Anonymous said...

Duit biliyon masuk akaun tak yah report Kat BNM ke? Duit Yahudi ke , Isis ke?

amir zahini Sahrim said...

Powerlah cik azalina....

Kena betulkan skt ayat maki2 tu.tsmy x maki presiden tp rakyat yg maki.

Anonymous said...

'Tomboy' ni jadi bodyguard ahjib ok gak ni.Dah jadi menteri kenalah balas budi ye tak?Wang derma konon,pemegang amanah konon..siapalah insan kamil yang baik hati nak menderma duit billion2 pada ahjib.Lepas ni bank negara tak payahlah sibuk2 nak soal jawab transaction 50k ke atas.Semua org boleh cakap ini wang derma..saya pemegang amanah,ini hak peribadi saya.Boleh gitu?

AlangSiantan said...

Mungkin negara ini dah batal undang2 bawa masuk duit dari luar kut...kalau macam tu bolehlah tokay2 besar bawa masuk duit bilion

AlangSiantan said...

Adakah aku pengkhianat najib..atau najib melanggar sumpahnya dengan ku

Anonymous said...

JANGAN cakap ikut sedap mulut PENGKIT sapa maki, sapa gaduh AKAI ada ka ......... jilat jangan tak jilat, kali ni dapat kepala BUTUH , biasa dapat cipap je....... so cakap pakai otak ........

Anonymous said...

Penjilat2 najib ni tak tahu ke yang akar umbi umno sedang tersangat2 marah sekarang ni.Berapa ramai penyokong2 tun,tsmy,shafie apdal yang sedang berkobar2 untuk tunjuk undi protes pada pru14?Korang ingat pengaruh diorang kecik2 anak ke?

Kubu kuat umno di johor dan sabah.Korang ingat orang2 Melayu dua negeri ni akan berdiam diri aje ke?Orang2 muda bawah 50 tahun semua dah naik angin.Tak caya tengok media sosial,tengok fanpage2 fb,twitter semua tu.Betapa meluap2nya kemarahan rakyat sekarang ni.Dulu bolehlah kata cuma penyokong pembangkang aje yg marah sebab itu memang sifat azali pembangkang.Tapi sekarang pengundi2 atas pagar,penyokong2 umno pro tun m semua dah tak boleh tahan lagi dah.

Masa balik beraya kat kampung itu hari aku boleh rasakan gelombang ini(aku org johor).Orang2 yg dulu sokong kerajaan kerana bencikan dap sekarang dah sepakat nak tunjuk siapa bos pada najib dan kuncu2nya.Korang nak tipu sape?

Jangan terkejut kalau rally anjuran pembangkang atau ngo nanti penyokong2 umno pro tun pun akan join sekali.Kali ini baru betul2 rally protes dari rakyat bukan cuma pembangkang.

Cahaya Al Majid said...

Jawapan dan pandangan jenis inilah yg mempercepatkan lagi kehancuran dan kemusnahanmelayu umno.

Anonymous said...

Kena perhaluskan skt ayat maki2 tu, tsmy x maki, rakyat marhaen pun tak maki yang maki chai2 upahan ahjibgor!

Anonymous said...

Bila SPRM tangkap orang rasuah, kenapa tak ada orang kata duit derma pula. Baru aku tau, rendah betul IQ menteri UMNO ni.

Anonymous said...

KEJAYAAN seorang lelaki ada PEREMPUAN dibelakangNyA
Tersungkur dan YTERSEMBAB nYa seorang LELAKI seBab
PEREMPUAN DiHaDapanNyA .
jika perempuan didepan DAN perempuan Dibelakang
apa ceritaNYA-aslina ada jwpnNYA
Biarkan dia berckp MULUT betina slalu mcmtu

Anonymous said...

Dah ada bentuk penjelasan yang baru. Duit masuk dalam akaun PM duit dari derma. Rahman Dahlan dah cerita juga pasai political funding dalam KL Chronicles. Senada dengan Azlina.

Orang dah lama tau pasai political funding ni tapi tak pernah dengar masuk kedalam akaun peribadi PM. Blog Anak Seberang kata perlembagaan Umno boleh membolehkan akaun amanah dibuka. Kadang yang naik meluat sebab bila orang Umno jawap depa ingat orang tak tau konsep akaun peribadi macamana , akaun amanah macamana, political funding tu macamana.

Yang paling bodoh sekarang , penyokong Najib dah akaui bahawa laporan WSJ and SR bukan palsu sebab betul ada duit masuk dalam akaun Najib. Tak ada la fitnah Tun M, WSJ dan SR.

Harap penyokong Najib jangan dok guna penerangan budak higusan. Kalau alasan tak kuat duduk diam. Jadi macam Lim Kok wing, resign. Kurang kurang orang tak meluat dengan alasan higusan.

Anonymous said...

Sudah tertulis resam adat "penyapu baru"..." all new broom sweeps clean, but an old ones knows every corner"..

Anonymous said...

Azalina ni jenis Anwar Ibrahim suka main pantat orang!!

Anonymous said...

susah kalo ada menteri prempuan yg ada batang mcm dia nie...

Anonymous said...

wah jilat baik punya...identiti pun celaru lagi ada hati nak sound yideen..

diny said...

Inilah yang di katakan Najib pemimpin yang di percayai ,
bagi menerajui jentera pentakbiran negera dan negeri ,
tapi 'hancai2' ni tak lebih dari sapi ,
yang lubang hidung dah di ikat dengan tali ...

What Najib has been thinking all this while ?????
He thought the 'rakyat ' is lots of idiot....!!!!

Dasar PM KANGKONG ....puihhhhhhh

Anonymous said...

To Azalina,

you have a right to remain silent, anything you says will be used against you in court; you have a right to consult with an attorney and to have that attorney present during questioning, (Justice Court Of Allah S.W.T) ... and we'll sure be witness for ya'll on JudgementDay


Best Regards,

OPPRESSED PEOPLE OF MALAYSIA

 
Blogger Templates