Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, July 5, 2015

LIM KIT SIANG DAN LIEW CHIN TONG SERTA ADUN PAS KENA HALAU SELAIN DIBALING GARFU, CAWAN DAN MEJA DARI BERCERAMAH DI SEBUAH KEDAI KOPI DI MASAI!!!



Asal tengok muka-muka Melayu, DAP dan Lim Kit Siang terus tuduh UMNO. Begitu juga dengan ADUN PAS, Syed Osman yang diketahui amat menyanjungi Lim Kit Siang, juga bersetuju dan menyokong kuat, kononnya golongan yang menyerbu dan kemudian menghalau Lim Kit Siang dari sebuah kafe di Masai adalah penyokong dan pemimpin UMNO tempatan.

Malangnya, ceramah dalam kedai kopi itu dibuat di kawasan kuat PAS.

Lim Kit Siang dan Liew Chin Tong sepatutnya berucap serta menghasut para pengundi dari Sabah dan Sarawak yang bekrja di kawasan perindustrian Pasir Gudang apabila sekumpulan orang menyerbu dan menghalang Lim Kit Siang dan Liew Chin Tong daripada berbuat begitu.

Malu kerana dihalau, Liew Chin Tong mendesak agar Menteri Besar Johor, Khaled Nordin yang merupakan pemimpin UMNO Pasir Gudang agar segera mengambil tindakan ke atas penyerbu-penyerbu tersebut.

Perlu diingatkan, hubungan antara PAS dengan DAP berada dalam keadaan yang amat kritikal sekarang. Cubaan Lim Kit Siang dan anak lelakinya, Lim Guan Eng serta sebahagian besar pemimpin DAP yang kuat menjilat mereka, cuba campurtangan dan memusnahkan PAS kerana enggan mengikut mereka.


Ramai penyokong dan ahli PAS akar umbi menyatakan kekesalan serta kebencian mendalam terhadap Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang yang mereka sifatkan sebagai tidak mengenang budi.

PAS berjasa besar kepada DAP kerana merintis jalan untuk DAP mendapat sokongan daripada orang Melayu-Islam.

Persoalannya ialah, ceramah dan kempen politik tersebut sudah tentu tidak mempunyai sebarang kelulusan dan permit daripada pihak berkuasa. Apabila Liew Chin Tong cuba menyalahgunakan undang-undang bagi kelebihan mereka, sepatutnya undang-undang yang sama turut digunakan ke atas DAP yang mengambil kesempatan berceramah politik di luar kawasan Sabah dan Sarawak.

Sampai bila undang-undang hanya boleh digunakan oleh DAP dan sampai bila DAP terus menjadi juara menggunakan undang-undang untuk kelebihan mereka, sedangkan pada masa yang sama, mereka sendiri tidak pernah akur dengan mana-mana undang-undang di negara ini!!!

Apa-apa pun, PADAN MUKA LIM KIT SIANG dan LIEW CHIN TONG walaupun insiden ini akan digunakan untuk meraih simpati buat mereka!!!

7 comments:

Anonymous said...

padan muka, halau komunis2 ni...

umno kuno said...

Secara tidak langsung insiden ini telah mendedahkan parti mana yang paling buruk perangainya bila melakukan protes. Sebelum ini media2 anjing kurap umno sering kali melaporkan kononnya pendemo2 seperti Perhimpunan BERSIH sering bersikap ganas. Alhamdulillah di bulan yang Mulia ini ditunjukkan kepada rakyat parti mana yang sebenarnya bertindak ganas bila berhimpun. Teruskan wahai umno kurap! Syabas juga kepada admin yang menyokong keganasan yang berlaku dengan berkata, "Apa-apa pun, PADAN MKUKA LIM KIT SIANG dan LIEW CHIN TONG walaupun insiden ini akan digunakan akan digunakan untuk meraih simpati buat mereka!!!" Terbukti siapa yang ganas dan tidak bertamadun sekarang!!!

Anonymous said...

CINA DAP KOMINIS BANGSAT AKAN TERUS MENJADI JUARA SELAGI PAHALAWAN BUGIS AHJIBNGOK JADI PM KORANG!!!

KESIAN AKU TENGOK MELAYU ISLAM MALAYSIA!!!

Anonymous said...

Patut polis tembak aje babi ni..

Kutuk2 & maki hamun..polis, bila kena kacau panggil polis jugak

Negara China pun tak mahu pendatang khianat (tanah air China ketika susah) ni..

Pakatan penyokong LGBT, Allah Kristian boleh pakai, Muslim Malaysia boleh suka 2 murtad said...

Ko tak tahu atau buat buat bodoh? Lim Kit Siang nak buat ceramah tu kat kubu kuat PAS.. Bila mana org UMNO masuk kubu PAS?

Anonymous said...

Busted..

Anonymous said...

Tanah Melayu ini adalah negara kita, x salah warganya menghalang perbuatan yang boleh merosakkan keharmoniah bermasyarakat. Orang yang provok x gunakan undang-undang kenapa kita pulak yang mesti ikut undang-undang. Syabas kepada melayu bangsa Johor yang telah menunjukan kejantanan kamu.

 
Blogger Templates