Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 11, 2015

MAJLIS SYURA PAS MENGESAHKAN, TAHALUF SIYASI DENGAN DAP SUDAH TERBATAL SEPENUHNYA!!!



Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan oleh Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS hari ini, Majlis Ulama PAS dalam satu mesyuarat telah membuat keputusan untuk membatalkan hubungan kerjasama politik atau tahaluf siyasi dengan DAP.

Keputusan itu dibuat berasaskan kepada tindakan-tindakan provokasi berterusan dan keputusan DAP yang mengecam serta melanggar kerjasama Pakatan Rakyat, selain campurtangan dalam akidah, dasar serta matlamat PAS.

Pun begitu, putusnya hubungan dan kerjasama dengan DAP tidak bermakna PAS akan meninggalkan terus Pakatan Rakyat, memandangkan PAS bertegas untuk meneruskan kerjasama dengan PKR.

Pada bulan lalu, pemilihan PAS telah dicemari dengan cubaan langsung DAP meletakkan proksi-proksi mereka sebagai calon dalam usaha terdesak untuk menggulingkan Abdul Hadi Awang dan merampas PAS untuk kepentingan keseluruhan DAP bagi mendapatkan undi dan sokongan Melayu-Islam.

DAP menerusi Lim Guan Eng bagaimanapun, enggan mengaku. Sebaliknya mencabar PAS menunjukkan bukti-bukti dan fakta-fakta fizikal berhubung campurtangan secara langsung DAP dalam pemilihan PAS menerusi calon-calon tersebut.

Sebaliknya untuk menunjukkan kepada masyarakat bahawa DAP sebenarnya tidak memerlukan langsung PAS, sebaliknya PAS yang terhegeh-hegeh serta amat memerlukan DAP, paparan serta publisiti beberapa orang ahli PAS sama ada yang berjawatan atau tidak, dibuat dan diberikan sambutan gilang-gemilang oleh DAP.

Bagaimanapun, dalam satu soalan, adakah itu menandakan DAP tidak akan mengenakan 'sekatan tersembunyi' kepada mana-mana orang Melayu menduduki jawatan tertinggi di dalam PAS selain Pengerusi dan Naib Pengerusi DAP mahupun jawatan-jawatan lantikan yang tidak penting selepas ini, ianya tidak dijawab.

Sebaliknya DAP sekadar mampu mendabik kosong, kononnya DAP adalah sebuah parti berbilang kaum, berbilang agama dan hanya mengamalkan kesamarataan. Sedangkan hakikatnya, kesemua jawatan-jawatan penting dibolot oleh para pemimpin DAP dari kaum Cina yang beragama Kristian.

Kita tengok sahajalah sejauh mana drama ini akan berlangsung...


2 comments:

Anonymous said...

Jangan U-turn plak sudah...

Ted Manoff said...

Alhamdulillah...roh Allahyarham Dato Harun Taib bersemadi aman di dalam alam Barzah. ...amiin

 
Blogger Templates