Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 6, 2015

PBT TEMERLOH MAIN SILAP MATA SELEPAS ISU KHEMAH PENIAGA PERABOT CINA VIRAL DI INTERNET!!!



Hasad Dengki • Akhirnya setelah dua hari khemah perabot milik peniaga cina ini bertapak dihadapan kedai perabot milik peniaga melayu, PBT Temerloh terpaksa akur dan malu membuka khemah ini.

Beberapa fakta berkenaan PBT Temerloh:

Hari Pertama (Khamis) - PBT Termerloh hanya mengarahkan khemah perabot milik peniaga cina ini ke tempat lain (sedangkan khemah ini tiada permit apabila ditanya hari kedua).

Hari Kedua (Jumaat) - Isu telah menjadi viral dan sekali lagi Pegawai PBT Temerloh mengakui bahawa khemah ini tiada permit. PBT memberi tempoh sehingga esok (sabtu) untuk dibuka. Saya sendiri menghubungi PBT Temerloh dan ada pegawai menyatakan bahawa pemilik kedai perabot melayu ini ada sharepartner dengan peniaga cina ini tetapi bergaduh. Apabila saya mendapatkan kepastian berkenaan perkara ini, peniaga melayu menafikan sekeras-kerasnya dan ternyata ianya fitnah.

Hari Ketiga (Sabtu) - Khemah telah dibuka lebih kurang jam 2 petang. Barangan perabot telah diambil semula oleh peniaga cina sejak pagi. Saya dimaklumkan bahawa peniaga cina ini telah menyewa lot kedai selang beberapa kedai daripada Kedai Hj. Ghani Perabot. Nampak ada kedengkian dipihak peniaga cina.

TIGA PERKARA MENJADI PERSOALAN:

1. Bagaimana PBT Temerloh tidak tahu khemah ini tiada permit pada hari pertama dibuat aduan?

2. Menempelak peniaga melayu dengan menyatakan tapak diluar permis adalah milik PBT dan PBT berhak membuat keputusan.

3. Menuduh peniaga melayu kononnya pada asalnya peniaga melayu dan cina ini adalah sharepartner sedangkan ianya fitnah. (SUMBER)


8 comments:

Anonymous said...

Siasat juga pegawai PBT tu, kalau Melayu.. mungkin dah makan babi kot.

Rosak otak Melayu ni..

Anonymous said...

Ini pun SEBELUM cinapek dapigs yang berhati busuk dapat berkuasa di Putrajaya!!!

Kalau DAPigs dapat ke Putrajaya, Bangsa Melayu akan dipupuskan secara halus. Bahasa dan Budaya akan hanya disebut dalam buku2 sejarah.
Islam akan jadi macam Islam di Singapura....agama yang TAK RELEVANT!!

Anonymous said...

Ini bellum lagi dap perintah dan tunjuk kurang ajar, siasat sekali kakitangan pbt yang tutup sabelah mata terhadap tindakan biadap cina dap, Mungkin sengaja dibiarkan....

Gabenor johor said...

Temerloh di bawah PAS..mungkin cina tersebut ahli PAS

Anonymous said...

segelintir pegawai pbt ni akn gelap mata bila kena hulur $$$$....

Anonymous said...

apa la nasib melayu di tanah melayu Ah Jib Gor boleh tolong jawab tak !

Anonymous said...

Inilah contoh tipikal penguasa melayu yang (agak) terang2an mendapat habuan... Mereka begitu berani seolah2 tiada siapa yang berhak atau berani untuk mengambil tindakan kpd mereka. Inilah puncanya kerajaan kehilangan kepercayaan rakyat....
Bukan susah nak check... mula2 cari siapa arahkan atau benarkan, kemudian check hubungan mereka dan check juga harta atau gaya hidup pegawai terbabit dari mandur sampai ke ahli majlis... mesti sangkut punya.

Unknown said...

Cinabeng...tu blom memerintah dah kuajja... Kalau bg negara...sume melayu dia langgar..

 
Blogger Templates