Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 1, 2015

PEMILIK AKHBAR THE EDGE DAN BEKAS KRONI ANWAR IBRAHIM, BAKAL DITANGKAP DAN DISIASAT POLIS?




Pemilik The Edge, Tong Kooi Ong di bawah siasatan polis?

Ya atau tidak?

Tidak hairanlah The Edge berkata, tiga hari lalu bahawa mereka akan berhenti menggunakan e-mel yang diperolehi dari Sarawak Report mengenai 1MDB kerana keraguan atas kesahihan dokumen-dokumen itu setelah bekas eksekutif PSI ditangkap.

http://www.themalaymailonline.com/…/after-ex-petrosaudi-exe…

http://www.malaysia-today.net/the-edge-owner-tong-kooi-ong…/

Ingat bahawa peras ugut atau penipuan dan konspirasi untuk menipu negara adalah satu perkara yang sama sekali berbeza dengan isu semasa mengenai beban hutang RM42 bilion dan isu aliran tunai 1MDB yang saya fikir 1MDB sedang selesaikannya sekarang.

1MDB masih perlu memainkan peranan dan membersihkan diri dengan PAC, Laporan Ketua Audit Negara, siasatan BNM serta mengurangkan beban hutang dan menyusun semula aliran tunai mereka.

Adakah laporan RPK ini betul? Saya rasa ramai rakyat Malaysia akan menyambut baik siasatan terhadap bekas kroni Anwar, Tong Kooi Ong.

 Lim Sian See


4 comments:

Anonymous said...

Malaun ni patut dihukum dan dilucutkan kerakyatan kerana merosak negara.

Anonymous said...

Give him a severe punishment for being an economic terrorist.
Jangan lepaskan anjing yang tersepit..

Anonymous said...

Betul dan amat setuju...tapi persoalannya ada telor ke menteri dlm negeri kita..atau Najib sebagai PM ada berani...amat malang bagi kita berperdana menteri Najib dan termeteri dlm negeri zahid hamidi.

Anonymous said...

Individu-individu yang tidak bertanggungjawab seperti mereka sepatutnya disumbat sahaja ke dalam penjara. Tetapi yang membuka mata kita ialah, si pembangkang terus menyokong individu2 ini untuk mengecam ekonomi negara. Mengapa? Bukankah mereka nak membela nasib rakyat? Nampaknya, Individu ini bersama pembangkang hanya mementingkan kepentingan diri sendiri. Harap rakyat dapat membuka mata seluas yang boleh.

 
Blogger Templates