Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, July 26, 2015

SEPERTI YANG DIJANGKA, N.SURENDRAN DAN PKR BELA ORANG ASING YANG GANGGU-GUGAT MALAYSIA!!!



Pemilik dan Pengasas Sarawak Report, Clare Rencastle-Brown tidak boleh diektradisi ke negara ini.

Ahli Biro Politik PKR, N Surendran berkata, berkata mengikut undang-undang United Kingdom, seseorang itu boleh diektradisi jika turut melakukan kesalahan di negara berkenaan.

“Mengikut Akta Ektradisi UK 2003, seseorang yang hendak diektradisi mesti disabitkan kesalahan mengikut undang-undang di negara berkenaan.

“Kes prima facie terhadap tertuduh perlu dibuktikan untuk membolehkan hakim daerah mengeluarkan arahan ektradisi.

“Dalam kes Clare ini, dia tidak melakukan kesalahan di UK. Oleh itu, dia tidak boleh diektradisi ke Malaysia,” katanya menerusi kenyataan media.

Kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi amat melucukan apabila berkata Clare mungkin diektradisi ke negara ini kerana mencampuri urusan politik dalaman.

“Adakah Zahid yakin kerajaan UK akan membenarkan rakyatnya diektradisi ke negara ini kerana mendedahkan skandal berbilion ringgit?” katanya.

Katanya, tindakan terdesak itu hanyalah taktik kerajaan untuk mengalihkan isu skandal 1MDB dan dakwaan RM2.6 bilion disalurkan ke akaun Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, Sarawak Report mendedahkan dakwaan itu bersertakan dokumen-dokumen lengkap yang sepatutnya dijawab oleh kerajaan dan Perdana Menteri bukannya mengambil tindakan menakut-nakutkan pihak yang mendedahkan skandal. (SUMBER)


7 comments:

Anonymous said...

Nampak sangat geng-geng PKR ni terus memberi bantuan kepada WARGA asing untuk mengganggu-gugat keselamatan negara. Pengkhianat-pengkhianat negara perlu dihapuskan dengan kadar segera! Jangan biar mereka bertindak untuk kepentingan sendiri semata-mata!!!

mansor said...

bukan N Surendran bela orang asaing, dia cuma ingatkan Zahid Hamidi supaya tidak malukan negara dengan tindakan bodohnya untuk ke sekian kalinya....rakyat Malaysia malu kepada warga asing lantaran kebodohan Menteri kita...orang UMNO manalah tahu malu...kikikikikikikh

Anonymous said...

Kenyataan N Surendran adalah dari mulut sundal yang punya badan.

Anonymous said...

Anwar sangat pemslu.... contoh... i want to fuck u.. katanya dgn malu..

Anonymous said...

Macam ular...

Anonymous said...

Dulu saya adalah seorang antara yang akan mencela N.Surendran ni serta beberapa pemimpin pembangkang lain yang sangat vokal... bukan sahaja terhadap kerajaan, tapi kpd orang2 melayu...
Tapi itu dulu... semenjak umno berpecah kpd PM dan TDM, saya kini menyambut sinis terhadap tohmahan terhadap juak2 pembangkang ni... apa tidaknya, bukan shj kpd puak2 PR, malah kpd penyokong TDM pun pihak kerajaan kata dan tohmah macam2...
Tak payah lah admin dok mengapi2kan kami lagi dgn kejahatan DAPig atau PKR... kini saya yang umno ni pun dah meluat sangat kpd mentor kamu yang degil dan sedang membawa negara kearah kehancuran... kalau geng menteri skrg menerajui PRU14.... maka by by lah umno....

Anonymous said...

Mereka merasakan UMNO masih kuat. Kuat nampak diluar sahaja ,sebenarnya UMNO dah lembik dan layu. Tranformasi UMNO tidak menjadi. Mentality tetap sama seperti tahuan 70an.....Apa pun terima kasih UMNO kerana memimpin kami sejak merdeka hingga setakat PRU 13 ini....... Rasa-rasa kalau macam ni gaya nya,PRU 14 kami akan di pimpin oleh PR...

 
Blogger Templates