Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, July 12, 2015

(VIDEO) PUNCA PERGADUHAN DI LOW YATT PLAZA DALAM DUA VERSI!!!



Itu adalah kompilasi video pergaduhan di Low Yat Plaza.

Ada dua versi cerita dan kes:



Versi Pertama - Budak Melayu itu ditangkap kerana mencuri handphone dan diserahkan kepada pengawal keselamatan. Pengawal keselamatan kemudiannya menyerahkannya kepada polis. Polis kemudian 'MELAKUKAN KESILAPAN' dengan melepaskan budak Melayu itu. Budak Melayu itu tidak berpuas hati dan kemudian bersama-sama kawannya datang ke Low Yat Plaza dan mengamuk.


Versi Kedua - Budak Melayu tersebut telah membeli handphone. Bagaimanapun dia telah ditipu apabila handphone yang dibelinya adalah handphone tiruan yang dibeli pada harga barangan tulen. Tidak berpuas hati, dia telah pergi ke premis tersebut dan meminta wangnya dikembalikan. Si pekedai enggan memulangkan wangnya. Sebaliknya bersikap kurang ajar. Budak Melayu itu telah merampas set original dan meninggalkan set tiruan yang telah diserahkan kepadanya. Peniaga penipu telah mencanangkan yang budak Melayu itu telah mencuri. Dia ditangkap dan kemudian diserahkan kepada pihak polis. Pihak polis telah menyoalsiasatnya. Bagaimanapun, selepas berjaya menunjukkan bukti pembelian, budak Melayu itu dibebaskan. Tidak berpuas hati, dia kembali semula ke Low Yat Plaza bersama kawan-kawannya dan membalas dendam.



Anda berhak untuk mempercayai mana-mana satu versi. Namun sesuatu yang pasti, cerita tentang PENIPUAN dan KURANG AJARNYA peniaga-peniaga di Low Yat Plaza, bukanlah cerita baru. Sudah banyak kes penipuan, pemerdayaan dan penganiayaan berlaku di Low Yat Plaza.

Yang pastinya juga, kes ini sepatutnya mencelik mata KPDNKK dan SKMM tentang set-set telefon palsu yang bersepah-sepah tanpa kawalan yang dijual di seluruh Malaysia yang dijual pada harga tidak munasabah. Setakat ini, tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa.

Kejadian yang berlaku di Low Yat Plaza sebenarnya pergaduhan antara Melayu dengan Cina sebagaimana yang cuba digambarkan oleh pihak-pihak tertentu. Sebaliknya pergaduhan antara PEMBELI dengan PENJUAL yang asalnya adalah bermotifkan PENIPUAN!!!


10 comments:

Anonymous said...

PENIPU sepatutnya DIHUKUM KEJAM..

MENIPU JADI KAYA TAK BOLEH DIBENARKAN LAGI..

SIASAT KEKAYAAAN BABI nini..

JIKA ADA RUMAH MERCEDEz RAMPAS & JADIKAN ia MILIK NEGARA..

PENJARAKAN PENIPU2 ini SEUMUR HIDUP..

Anonymous said...

Mme banyak barang penipu di low yat...peniaga melayu...indian muslim di tempatkan di belakang hujung bangunnan peniaga cina di tempatkan depan dan strategic. .......banyak barang tiruan...antivirus...pelik SKMM dan KPDNKK buta mata tak ada rampasan dibuat.....baramng klon plg banyak.....

Anonymous said...

Memang ..kalau tak tipu bukan dia le..
Kpdnkk & Skmm patut serbu tempat mcm ni..
Dah byk kes penipuan gajet ni..

Anonymous said...

zaman jibby ni cina boleh buat apa saja..baling daging khinzir kt masjid..pn kena pnjara 3 bulan..serius ak ckp melayu mmg terasa dgn bangsa cina..letusan ni bkn hanya kerana mmbeli phone..lama dah pendam!!harap kejadian 13 mei tidak berlaku..nk bt mcm mn PM kita pn cina

Anonymous said...

mana perkasa???

Anonymous said...

ATOK SOKONG BUDAK TU.....MEMANG BANGSA PENIPU. HARAM JADAH.
ITU SEBAB CINA KAYA. KALAU TAK TIPU BUKAN CINA.
KESIMPULANNYA JANGAN BELI DAN PERGI KAT LOW YAT.

Anonymous said...

bagi cina2 Low Yatt ni, mereka menipu bukanlah satu kesalahan atau jenayah, malah itulah budaya mereka, makanan mereka setiap hari, bila timbul kes macam ni, alih2 pembeli yang menuntut hak dan pembelaan pula yang dicop sebagai penjenayah... para penguatkuasa SKMM, KPDNKK, PDRM dsb yang terdiri dari melayu2 sedang asyik makan rasuah, tambah2 dekat nak raya ni....

Anonymous said...

Harap perkara ini tidak berpanjangan. Ambil keberkatan bulan Ramadhan, untuk tidak keruhkan keadaan. Semoga pihak berkuasa dan semua rakyat Malaysia, tangani isu ini dengan berhikmah dan bijaksana.

Anonymous said...

Ni bukan masalah perkauman..ni masalah penipuan dlm bisnes..
1. Apa2 benda yg kita target nak beli, kita kena cari ilmu dulu..ori ke tiruan..tanya kwan yg tahu@cari kat internet.
2. Jgn anggap semua org jujur mcm kita.. semua org nak untung lebih..cara terbaik...menipu..
3. Penguatkuasa pon x de buat keje..sebab tu berleluasa...Klu dari dulu dah buat kerje..x jadi la benda mcm ni...semua org puas hati..
4. Jgn timbul isu perkauman bro...Banyak lg nak pikir...pikir la mcmana nak survive pon payah...sara hidup tinggi...sampai penasihat ekonomi bg nasihat..x yah balik kampung la jumpa org tua...

Anonymous said...

Salam...
Kita perlu Boikot peniaga penipu sekitar area tu baru padan muka. Pengguna kebanyakkan 70% org melayu guna kuasa kita boikot mereka ni. Bila jualan mereka kurang baru terasa sapa lebih ada kuasa membeli. Jgn hanya hangat2 taik ayam ja kalau nak boikot. Beli brg ori kat tmpt @ centre yg lain. Jgn harap pihak berkuasa coz semua ada byk kerja dok main what app ngan enternet.

 
Blogger Templates