Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 28, 2015

CHONG SIN WOON, TIDAK SEKADAR KENA LETAK JAWATAN DARI KABINET TETAPI JUGA ISYTIHAR MASUK DAP!!!



BERSIH 4.0 adalah agenda DAP.

Itu adalah sesuatu yang pasti.

Malah penggerak-penggerak BERSIH juga adalah orang-orang dan para penyokong DAP yang cuba menyamar kononnya mereka tidak partisan.

Cerita tentang sebilangan pemimpin dan ahli MCA bekerjasama, bahkan bersekongkol dengan DAP pada dua PRU lalu juga bukanlah sesuatu yang ajaib. Di beberapa kerusi Parlimen, wakil-wakil MCA tidak pun bekerja lebih kuat berbanding wakil-wakil dari MCA sendiri walaupun yang bertanding adalah calon MCA.

Contoh terbaik ialah di Parlimen Pandan yang akhirnya dimenangi oleh Rafizi Ramli sekalipun sebelumnya merupakan kubu kuat Ong Tee Kiat yang dimusuhi oleh bekas Presiden MCA, Chua Soi Lek.

Duri dalam daging melibatkan beberapa orang pemimpin MCA sudah lama dikenalpasti tetapi mereka tidak pernah berani mengisytiharkan diri secara terang-terangan. Sebaliknya mereka terus berada di dalam MCA, malah menerima tawaran sebagai anggota kabinet walaupun hati dan perasaan mereka sebenarnya adalah untuk DAP.

Ketua Pemuda MCA, Chong Sin Woon telah membuat kenyataan bahawa MCA akan membenarkan ahli-ahlinya menyertai demonstrasi BERSIH 4.0. Pada masa yang sama, BERSIH 4.0 pula telah mengesahkan yang bekas Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin bersetuju untuk menyertai demonstrasi mereka.

Bagaimanapun, kenyataan BERSIH 4.0 tidak boleh dipercayai memandangkan mereka sebelum ini telah menipu kononnya PDRM telah membenarkan mereka berdemonstrasi menerusi satu siri perbincangan panjang, walaupun sebenarnya tidak ada perbincangan sebaliknya PDRM telah memanggil mereka untuk memberitahu bahawa demonstrasi BERSIH 4.0 tidak boleh diadakan. BERSIH 4.0 kemudiannya mengugut bahawa mereka tidak akan menghiraukan polis dan larangan serta undang-undang. (BACA DI SINI)

Justeru kenyataan mereka bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin akan bersama-sama mereka boleh dipertikaikan, memandangkan BERSIH 4.0 nanti 98% adalah Cina DAP! Apatah lagi Muhyiddin sekarang berada di luar negara dan hanya akan pulang pada 1 September nanti.

Setiausaha Agung MCA, Ong Ka Chuan telah mengeluarkan kenyataan menyanggah Ketua Pemuda MCA yang teringin bersama-sama DAP itu walaupun sekarang ini merupakan Timbalan Menteri dalam kabinet Najib.

Sudah elok sangatlah Chong Sin Woon yang langsung tidak membantu partinya untuk mengukuh dan mendapat tempat di kalangan para pengundi Cina agar keluar dari MCA dan meletakkan semua jawatannya dalam Kerajaan dan MCA. Elok sangatlah kalau dia segera menyertai DAP, kemudian mengenakan baju T kuning dan berarak di jalanraya di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur pada 29 dan 30 Ogos nanti.

Atau barangkali elok sangatlah kalau Perdana Menteri menunjukkan ketegasannya dengan memecat Chong Sin Woon daripada jawatan dalam kabinet yang disandangnya. Tidak guna menyimpan perosak dan pemalas seperti Chong Sin Woon tetapi berlagak seolah-olah sangat berpengaruh dan MCA akan pincang tanpanya.


8 comments:

Anonymous said...

Yang ni tak dilucutkan jawatan sebagai Senator ke wahai Najib? Terang-terangan dia menentang kerajaan!

Anonymous said...

Kurang ajar punya Cina Babi ni. Najib pun bongok bila melantik Si Babi ni jadi Timbalan Menteri Pelajaran.

Anonymous said...

Dia ni satu kelas aku masa ukm dulu..mmg bodoh tahap babi masa tu..tau2 jadi pemimpin mca..memang jahanam laa

Anonymous said...

melayu nak dipanggil apa pulak?
sanggup terima syarat dari penjajah
sekarang baru tau rasa susah
bodo punya olang

Anonymous said...

Bangsa yg tak tau diuntung Ah Jib Gor layan bagai menatang minyak yg penuh tapi ibarat meludah kelangit.

Anonymous said...

Mana ada Ahjib gor berani dgn cina .

Anonymous said...

Kaum Cina Kafir Harbi 'blue-eyed babies" Ah jib Gor wor.

Unknown said...

Musuh dlm selimut dah dedahkan diri pun x dok telur nak pecat. Blurr ke?

 
Blogger Templates